Thursday, May 9, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهشاخص‌های اقتصادی اخیر منتشرشده در ایالات متحده، نگرانی‌های مربوط به رکود تورمی را برانگیخته و بر بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین سایه انداخته است.

یکی از معامله‌گران برجسته ارز دیجیتال به نام الجا (ELJA) تحولات کلیدی از جمله ارقام ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی و افزایش قابل توجه تورم و تأثیر آن بر بازار کریپتو را مورد بررسی قرار داده است.
به گفته وی، داده‌های جدید تولید ناخالص داخلی ایالات متحده به میزان قابل توجهی کمتر از انتظارات ۱.۶ درصدی است که از ضعف اقتصادی کشور حکایت دارد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


همچنین، شاخص هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده (PCE) از ۲ درصد به ۳.۷ درصد افزایش یافته است. این داده‌ها به وضوح حاکی از حرکت اقتصاد کشور به سمت رکود تورمی است.
شایان ذکر است که رکود تورمی یک چالش منحصربه‌فرد برای فدرال رزرو (FED) محسوب می‌شود. در طول دوران رکود اقتصادی، فدرال رزرو به طور معمول کاهش نرخ را برای تحریک رشد اجرا می‌کند.
همچنین، در دوره های افزایش تورم، فدرال رزرو به افزایش نرخ‌ها متوسل می‌شود تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند. با این حال، در شرایط رکود تورمی، سیاست‌گذاران دچار چالشی جدی می‌شوند.
الجا در ادامه بررسی خود به دوره‌های تاریخی رکود تورمی، به ویژه در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، زمانی که بازارهای سهام کاهش قابل توجهی را تجربه کردند، اشاره کرده است. به گفته وی اگر تاریخ تکرار شود، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، فشار فروش را تجربه خواهند کرد.
نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که چهار روز دیگر برگزار خواهد شد، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا جهت‌گیری سیاست‌های پولی را در کوتاه‌مدت تعیین می‌کند.
تصمیمات اتخاذشده در این جلسه می‌تواند تأثیر عمیقی بر بازارهای مالی سنتی و بخش کریپتو در ماه‌های آتی داشته باشد.



Source
#اتفاقی #که #چند #روز #دیگر #میتواند #بازار #ارزهای #دیجیتال #را #به #خاک #خون #بکشد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply