Friday, May 10, 2024


تازه‌ترین گزارش کوین گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد از تمام کوین‌ها و توکن‌های فهرست‌شده در ۱۰ سال اخیر، یا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند یا کاملا بی‌ارزش شده‌اند. در واقع در این بازه زمانی، از مجموع ۲۴ هزار رمزارز فهرست شده، حدود ۱۴۰۳۹ کاملا نابود شده‌اند!

به گزارش والکس و به نقل از coinedition، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این تحقیق که توسط کوین گکو انجام شده است، تعداد کلی کوین‌ها و توکن‌هایی را بررسی می‌کند که در مجموع به عنوان ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند و در پلتفرم آن‌ها فهرست شده‌اند. روند مرگ یا شکست این رمزارزها تا سال ۲۰۲۳ در نمودار مشخص شده است. 

تعداد ارزهای دیجیتال غیرفعال شده در ۱۰ سال اخیر

رمزارزهایی که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شده‌اند، بیشترین تعداد نابودی را ثبت کرده‌اند و بیش از ۷۰ درصد (۵۷۲۴ پروژه) تنها در عرض سه سال با شکست مواجه شده‌اند. در سال ۲۰۲۲ نیز با مرگ ۳۵۲۰ پروژه، نرخ شکست تقریبا ۶۰ درصد بود. اما این روند در سال ۲۰۲۳ به طور چشم‌گیری کاهش یافته است. سال گذشته، فقط حدود ۱۰ درصد از پروژه‌های فهرست شده شکست خورده‌اند.

این گزارش تصویری نگران‌کننده را برای پروژه‌های راه‌اندازی شده در دوره صعودی سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ترسیم می‌کند. ۵۳ درصد از کل پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال مرده، که در مجموع ۷۵۳۰ پروژه را شامل می‌شوند، به این بازه زمانی تعلق دارند. در روند صعودی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ نیز شاهد نرخ شکست حدودا ۷۰ درصدی بودیم اما تعداد کل پروژه‌های راه‌اندازی شده در آن زمان بسیار کمتر بود و حدود ۳ هزار مورد را شامل می‌شد. 

تجزیه و تحلیل CoinGecko این روند را به عواملی مانند سهولت استقرار توکن‌ها و افزایش میم‌کوین‌ها نسبت می‌دهد که اغلب به دلیل عدم وجود یک محصول یا ابزار ملموس، مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی رها می‌شوند. پروژه‌های کلاهبرداری راگ پول، رها کردن و عدم فعالیت تجاری، غیرفعال شدن داوطلبانه پروژه‌ها، بی‌هدف بودن و مواردی از این دست، دلایل دیگری برای سقوط پروژه‌ها بود‌ه‌اند. بسیاری از رمزارزها و شبکه‌ها، هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند و از بین رفتن آن‌ها در طول سال کاملا طبیعی است. در چنین شرایطی، لازم است توجه کنیم که در چه پروژه‌ای و با چه هدفی سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

آیا شما قبلا پروژه‌ای را می‌شناختید که اکنون دیگر مرده باشد؟


#گزارش #تکاندهنده #در #سال #اخیر #نیمی #از #رمزارزها #مردهاند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply