Friday, May 10, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهحساب کاربری توییتر (X) پلتفرم کوین‌گکو (CoinGecko) که داده‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را جمع‌آوری و ارائه می‌کند، در تاریخ ۱۰ ژانویه هک شد و مهاجم از آن برای اجرای یک حمله فیشینگ استفاده کرد. این حادثه نشان‌دهنده افزایش تهدیدات امنیت سایبری در حوزه امور مالی دیجیتال است.

در پی این هک، یک لینک تقلبی جهت دریافت ایردراپ توکن CoinGecko منتشر شد. این شرکت به سرعت کنترل حساب را به دست گرفت و پست را حذف کرد. همچنین به کاربران هشدار داد که از تعامل با هر گونه محتوای مشکوک خودداری کنند.
پیش از این، حساب کاربری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز هک شده بود. بررسی‌ها نشان داد که حساب SEC به دلیل عدم استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای هک شده است.

bitlandbitland۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیر
همین حالا در بیت لند ثبت نام کن و ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیر!




شروع


در پی این هک، اطلاعات نادرستی در مورد تأیید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین منتشر شد. لازم به ذکر است که این صندوق‌ها در زمان انتشار این خبر به صورت رسمی تأیید شده‌اند.
جامعه امنیت سایبری بارها نسبت به افزایش حملات تعویض سیم‌کارت (SIM-Card Swap) هشدار داده است. این روش شامل کنترل شماره تلفن قربانی توسط هکرها و در نتیجه، دسترسی به حساب‌های مرتبط است.
چنین تاکتیک‌هایی در هک اخیر حساب کاربری ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم نیز مشهود بود. این رویدادها، نیاز حیاتی به اقدامات امنیتی پیشرفته مانند احراز هویت دو مرحله‌ای را نه تنها برای اشخاص حقیقی، بلکه برای نهادها و سازمان‌ها برجسته می‌کند.





#حساب #توییتر #پلتفرم #کوینگکو #هک #شد #کاربران #مراقب #حملات #فیشینگ #باشند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply