Friday, May 10, 2024



با تجزیه و تحلیل بیت کوین در روزهای اخیر، بیش از پیش در مورد حرکت صعودی مداوم و ظاهراً یک جهته قیمت شک می‌کنیم. در حالی که رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار دلار را کاملاً پیش‌بینی می‌کردیم، اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا چنین حرکت شارپی نشان‌دهنده آغاز یک روند جدید است یا اینکه فقط یک تله گاوی خواهد بود؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین با نوسانات شدیدی روبرو شده و هفته جدید میلادی را با تمرکز بر روی ۴۲ هزار دلار آغاز کرده است.

بزرگترین ارز دیجیتال بازار که در طول آخر هفته میلادی بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته، عدم قطعیت زیادی را ایجاد کرده و معامله‌گران در مورد مسیر آینده حرکت آن مطمئن نیستند.

با ارزیابی‌ وضعیت کنونی به طیف وسیعی از نظرات مختلف برمی‌خوریم، زیرا هر دو دیدگاه صعودی و نزولی برای به کرسی نشاندن خود تلاش می‌کنند.

در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت حال حاضر بیت کوین پس از عملکرد اخیر آن می‌اندازیم. عملکردی که چشم‌انداز بازار را دستخوش تغییرات زیادی کرده است.

با استناد بر داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، جفت ارز BTC/USD در حال حاضر در حدود ۴۱،۸۰۰ دلار معامله می‌شود که در اوایل امروز به بالاترین قیمت ۱۹ ماه گذشته خود یعنی ۴۲،۱۶۰ دلار رسیده است.

نمودار یک ساعته جفت ارز BTC/USD
نمودار یک ساعته جفت ارز BTC/USD

نهنگ‌ها در سطح ۴۲ هزار دلار به دنبال «فروش» هستند

با نگاهی گذرا به نقدینگی اوردر بوک بیت کوین، به تصویری آشکار از جایی که حمایت خریداران و علاقه فروشندگان به فروش دارایی‌های خود نهفته شده، دست پیدا می‌کنیم.

پایگاه معاملاتی Material Indicators داده‌های اوردر بوک BTC را مورخ ۴ دسامبر در پلتفرم X (توئیتر سابق) آپلود کرده که در زمان نگارش این خبر بیشترین غلظت پیشنهادات خرید را در سطوح ۴۱،۵۰۰ دلار و ۴۰،۷۰۰ دلار نشان می‌دهد.

براساس داده‌های ارائه شده توسط Material Indicators، فشار فروش قابل‌توجهی درست بالاتر از قیمت فعلی اسپات وجود ندارد. علاوه بر این، معامله‌گرانی که حجم بالایی را در اختیار دارند در حال حاضر و در طول حرکت صعودی بازار به فروش می‌پردازند. این‌طور که به نظر می‌رسد این پدیده یک اتفاق تصادفی نیست.

Material Indicators در تفسیری که از شرایط فعلی داشته توضیح می‌دهد:
همانطور که در طول هفته تاکید کرده‌ام، انتظار من این بود بیت کوین تا زمانی که نهنگ‌ها بتوانند به اندازه کافی علاقه خریداران را به محدوده فعلی جلب یا آنها را برای توزیع دارایی‌های خود جذب کنند، به رشد خود ادامه دهد.

Material Indicators در ادامه گفت:
آنها با موفقیت بیش از ۱۲۰ میلیون دلار را به محدوده معاملاتی فعال حال حاضر جذب کردند، بنابراین فکرش را می‌کردم از خواب بیدار شوم و ببینم که قبل از آغاز فروش، قیمت بیت کوین از ۴۲ هزار دلار فراتر رفته است.

داده‌های نقدینگی اوردر بوک BTC/USDT
داده‌های نقدینگی اوردر بوک BTC/USDT

با توجه به ادامه این تحلیل و بررسی، زمانی که دیوارهای خرید از بازار ناپدید شدند، فروش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کاهش یافت، اما جالب است که ۸۶ میلیون دلار تنها در عرض ۳۰ دقیقه فروخته شد.

او اظهار داشت:
مطمئن نیستم که این روند تمام شده باشد. یک بلوک جدید ۳۰ میلیون دلاری از نقدینگی پیشنهادات خرید به تازگی برای ادامه بازی ظاهر شده است.

داده‌های نقدینگی ارائه شده از منبع آماری CoinGlass نیز اطلاعات جالبی را ارائه می‌دهد. با استناد بر این داده‌ها، در تاریخ ۴ دسامبر و پس از بازگشایی بورس وال استریت، سطح ۴۲،۴۲۰ دلار به عنوان یک منطقه مهم برای مشتقات بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان در نظر گرفته می‌شد.

هیت مپ نقدینگی قراردادهای آتی دائمی BTC/USDT در بایننس
هیت مپ نقدینگی قراردادهای آتی دائمی BTC/USDT در بایننس

سطوح بلندمدت قیمت BTC معتبر باقی می‌مانند

با نگاهی گسترده‌تر به بازار، آشکار می‌شود که سطوح تاریخی قیمت بیت کوین دارای وزن روانی قابل‌توجهی هستند.

اسکات ملکر (Scott Melker)، تریدر، تحلیلگر و پادکستر محبوب که ظهور بسیاری از چنین موارد مهمی را تجربه کرده، تأکید می‌کند که این سطوح تاریخی مانند همیشه حیاتی و کلیدی باقی می‌مانند.

او در تاریخ ۴ دسامبر به دنبال‌کنندگان خود در پلتفرم X گفت:
۴۲ هزار دلار از نظر تاریخی یکی از مهم‌ترین سطوح قیمتی برای بیت کوین است.

او در نموداری که به همراه توضیحات خود برای بازار منتشر کرده، سطوح قیمتی مهمی که باید در ادامه به آنها توجه داشته باشیم را ترسیم کرده است. این سطوح که بیش از دو سال پیش ایجاد شده‌اند، همچنان به عنوان آهن‌ربا محسوب می‌شوند و تأثیرات مختلفی را بر بازار اعمال می‌کنند.

به عنوان مثال، سطح ۴۲ هزار دلار نشان‌دهنده قیمت ریجکت اولیه بازار از اوایل سال ۲۰۲۱ است. در آن زمان ارزش جفت ارز BTC/USD به دلیل انتشار اخباری مبنی بر اینکه سازنده خودروهای الکتریکی تسلا بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه کرده بود، به شدت افزایش یافت.

ملکر توضیح داد:
این سطح در طول پامپ «تسلا» در ماه ژانویه ۲۰۲۱ به یک سقف قیمتی تبدیل شده و از آن زمان تاکنون بارها به عنوان حمایت و مقاومت عمل کرده است.

سایر نقاط قابل‌توجه و مهم نمودار عبارتند از: ۳۱،۸۶۰ دلار، ۲۸،۰۵۰ دلار و ۲۵،۲۰۰ دلار. هر کدام از این سطوح به عنوان حمایت‌ها و مقاومت‌های کلیدی از زمان پیدایش آنها در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته می‌شوند.

در صورت ادامه یافتن این روند صعودی، سطوح مقاومت ۴۸،۲۴۰ دلار، ۵۱،۷۹۰ دلار و طبیعتاً بالاترین قیمت تاریخی بیت کوین یعنی ۶۹ هزار دلار برای احساسات معامله‌گران بازار از اهمیت روانی بالایی برخوردارند.

سطوح حمایت و مقاومت BTC/USD
سطوح حمایت و مقاومت BTC/USD
    <div class="box shadow  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span><strong>تحلیل بیت کوین</strong>
        </div>
    </div>





    <div class="box warning  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید. 
        </div>
    </div>

نوشته سطوحی که باید در شرایط فعلی بیت کوین زیر نظر داشته باشیم اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#سطوحی #که #باید #در #شرایط #فعلی #بیت #کوین #زیر #نظر #داشته #باشیم

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply