Thursday, May 9, 2024


تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول آذر)

زمان مطالعه: 3 دقیقهدر این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

پرایس اکشن بیت کوین در چند روز گذشته یک الگوی مثلث صعودی را شکل داده که با بریک آوت و بسته شدن کندل قیمت بالای سطح ۳۸ هزار دلار تکمیل خواهد شد.

نمودار روزانه BTC/USDT.
نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت نشان می‌دهد که مسیر صعودی با کمترین مقاومت مواجه است. اگر مقاومت ۳۸ هزار دلاری از سر راه برداشته شود، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا ۴۰ هزار دلار صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت غلبه بر آن، بیت کوین می‌تواند هدف الگو در ۴۱،۱۶۰ دلار را هم به چالش بکشد.

در مقابل و برای باطل کردن این سناریوی صعودی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر خط روند صعودی بکشانند. در این صورت، مسیر برای سقوط قیمت به ۳۴،۸۰۰ دلار هموار خواهد شد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، ممکن است شاهد یک پرایس اکشن محدود به سطوح ۳۴،۸۰۰ تا ۳۸ هزار دلار را شاهد باشیم. در صورت شکست قیمت به زیر سطح ۳۴،۸۰۰ دلار نیز، خرس‌ها کنترل بازار را به دست خواهند گرفت.

اتریوم

اتریوم در تاریخ ۲۴ نوامبر به مقاومت ۲،۱۳۷ دلاری نزدیک شد، اما گاوها نتوانستند بر این مانع غلبه کنند. همان‌طور که از فتیله بلند روی کندل روز مشاهده می‌شود، این امر ممکن است به برداشت سود منجر شده باشد.

نمودار روزانه ETH/USDT.
نمودار روزانه ETH/USDT.

خرس‌ها اکنون در تلاشند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۹۹۸ دلار) برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است به ۱،۹۰۴ دلار سقوط کند. شکست به زیر این حمایت، یک الگوی سقف دوقلو را تکمیل خواهد کرد. این ساختار می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱،۸۳۴ دلار) آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین‌تر فعال هستند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است به منطقه مقاومتی بین ۲،۱۳۷ تا ۲،۲۰۰ دلار صعود کند. اگر خریداران قیمت را به بالای این منطقه برسانند، یک الگوی مثلث صعودی بزرگ تکمیل خواهد شد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته اول آذر) اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


#تحلیل #تکنیکال #هفتگی #بیت #کوین #اتریوم #هفته #اول #آذر

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply