Thursday, May 9, 2024


فیدلیتی در تازه‌ترین گزارش خود ادعا می‌کند که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو می‌تواند یک موهبت برای دیفای و استیبل کوین‌ها باشد. اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش دهد، احتمالا علاقه موسسات به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، فیدلیتی (Fidelity) یکی از شرکت‌های بزرگ و مهم مدیریت سرمایه در جهان، پیش‌بینی می‌کند که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، در نهایت به نفع دیفای و استیبل کوین‌ها خواهد بود؛ چرا که در این صورت علاقه سازمان‌ها و موسسات به امور مالی غیرمتمرکز و استیبل کوین‌ها تا زمانی که زیرساخت‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشتر توسعه یابد، افزایش پیدا می‌کند. 

شرکت فیدلیتی در گزارشی با عنوان دارایی‌های دیجیتال نگاه به آینده، توضیح داد که موسسات در سال گذشته به دلیل افزایش نرخ بهره، به سمتی که ایمن‌تر تلقی می‌شد، یعنی محصولات سنتی با درآمد ثابت، علاقه بیشتری نشان دادند و به بازدهی احتمالی دیفای توجهی نداشتند. 

پلتفرم‌های دیفای به عنوان رابط‌های کاربری سخت و یا غیرقابل استفاده تقلی می‌شدند که به دلیل احتمال هک، لازم بود ریسک‌های مرتبط با قراردادهای هوشمند به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد. حالا ممکن است شرایط متفاوتی در پیش باشد. در محیط کم خطر غالب، موسسات بازده تک رقمی متوسط ​​ارائه شده توسط DeFi را برای ریسک مرتبط با آزمایش قراردادهای هوشمند بسیار پایین ارزیابی کردند.

فیدلیتی تاکید کرد که در سال ۲۰۲۴، اگر این صنعت با زیرساخت‌های توسعه یافته‌تر، بازدهی جذاب‌تری را نسبت با رقبای سنتی ارائه دهد، احتمالا علاقه به دیفای رشد قابل توجهی خواهد داشت که کاهش نرخ بهره این روند را تسهیل می‌کند. 

اکانت SaucerSwap Labs در توئیتی نوشت:
تاییدیه‌های ETF بیت کوین، همراه با رشد سریع دارایی‌هایی با پشتوانه واقعی (RWA) در DeFi و افزایش تقاضا برای زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر برای برنامه‌های غیرمتمرکز، روندی جذاب را در این چرخه نشان می‌دهند. 

پس از اینکه قوانین به‌روز شده از سوی هیئت استانداردهای حسابداری مالی ایالات متحده به شرکت‌ها اجازه داد تا ضرر و زیان حاصل از دارایی‌های رمزنگاری خود را گزارش کنند، فیدلیتی انتظار دارد که ایده قرار دادن دارایی‌های دیجیتال در ترازنامه شرکت‌ها، کار را راحت‌تر کند.

به باور تحلیلگران فیدلیتی، بررسی و افزایش علاقه سازمان‌ها و نهادها به دارایی‌های وابسته به دلار آمریکا بزرگ‌ترین کاتالیزور بالقوه برای استیبل کوین‌ها در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. شرکت‌های سنتی (TradFi) که استفاده از استیبل‌کوین را برای کارهایی مثل تسویه حساب بررسی می‌کنند، می‌توانند مشروعیت را برای این دارایی‌های دیجیتال به ارمغان بیاورند. 

فیدلیتی پیش‌بینی می‌کند که پرداخت‌ها، حواله‌ها و تجارت بین‌المللی، شاهد افزایش پذیرش استیبل کوین باشند چرا که کاربران روش‌های پرداخت سریع و ارزان را ترجیح می‌دهند. بنابراین، تتر و USDC در سال ۲۰۲۴ هیچ جایگاهی را از دست نمی‌دهند و این روند به ارائه چارچوب‌های نظارتی شفاف‌تر کمک خواهد کرد که در نهایت به اعتماد و اطمینان بیشتر منتهی خواهد شد. با این حساب، انتظار می‌رود که بازار استیبل کوین‌ها در سال جاری میلادی به رشد خود ادامه دهند و کاهش احتمالی نرخ بهره نیز این روند را تسریع خواهد کرد.

cointelegraph.com


#گزارش #Fidelity #کاهش #نرخ #بهره #فدرال #رزرو #به #نفع #استیبل #کوینها #دیفای #خواهد #بود

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply