Friday, May 17, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهشرکت بلک‌راک (BlackRock) پنج شرکت‌کننده مجاز دیگر (AP) را به صندوق ETF اسپات بیت کوین خود (IBIT) اضافه کرده و به این ترتیب، تعداد کل شرکت‌کنندگان مجاز این صندوق را به ۹ عدد افزایش داده است.

طبق پرونده‌ای که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ثبت شده، شرکت‌کنندگان جدید شامل غول‌های بانکی وال استریت از جمله گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، سیتادل سکیوریتیز (Citadel Securities)، سیتی گروپ (Citigroup)، یوبی‌اس (UBS) و همچنین موسسه ای‌بی‌ان (ABN AMRO) هستند.
۴ شرکت‌کننده قبلی نیز عبارتند از؛ جین استریت کپیتال (Jane Street Capital)، جی‌پی‌ مورگان (JP Morgan)، مک‌کواری (Macquarie) و ویرتو آمریکاس (Virtu Americas).

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


پیش‌تر و در ماه ژانویه گزارش شده بود که گلدمن ساکس به دنبال ایفای یک نقش کلیدی در صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین است و جهت تبدیل شدن به یک شرکت‌کننده مجاز، با صادرکنندگان مختلف مذاکره می‌کند.
شرکت‌کنندگان مجاز، بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند فعالیت صندوق‌های ETF هستند؛ زیرا در زمان تغییر میزان عرضه سهام (کمبود یا مازاد)، به ایجاد نقدینگی کمک می‌کنند.
صندوق‌های ETF بزرگ معمولا دارای ده‌ها AP هستند و در همین راستا، گفتنی است، صندوق IBIT، پس از گذشت ۳ ماه از زمان راه‌اندازی، با نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، به یک صندوق نسبتاً بزرگ تبدیل شده است.
همکاری گلدمن ساکس با این صندوق بسیار قابل‌توجه است؛ زیرا مدیر ارشد سرمایه‌گذاری آن، هفته گذشته عنوان کرده بود که ارزهای دیجیتال فاقد ارزش هستند و حتی در شرایطی که دیگر غول‌های بانکداری، فعالیت خود را در این حوزه گسترش می‌دهند، این موسسه لزومی برای مشارکت در این فضا احساس نمی‌کند.
رویکرد گلدمن ساکس، یادآور رویکرد جی‌پی مورگان است. جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل این بانک، سال‌ها به طور علنی ارزهای دیجیتال را مورد انتقاد قرار می‌داد، اما زمانی که صندوق IBIT بلک‌راک در ماه ژانویه راه‌اندازی شد، این شرکت به یکی از APهای اصلی این صندوق تبدیل شد.


#غول #بانکداری #به #صندوق #ETF #بیت #کوین #بلکراک #پیوستند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply