Friday, May 17, 2024


صندوق چینی Harvest درخواست راه‌اندازی صندوق ETF اسپات بیت کوین خود را به کمیسیون بورس هنگ کنگ ارسال کرد. تحلیلگران امیدوارند که ETF بیت کوین در هنگ کنگ، جریان‌های ورودی مشابهی را که در ایالات متحده مشاهده کردیم، جذب کنند.

به گزارش والکس و به نقل از coingape، به دنبال جریان‌های سرمایه‌گذاری قوی، یک ماه پس از راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت‌کوین در ایالات متحده، بازیگران مالی سایر بازارها در حال بررسی فرصت‌های مشابه هستند. هفته گذشته در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری چینی یعنی Harvest Fund، برای راه‌اندازی یک ETF اسپات بیت کوین، درخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار هنگ کنگ ارسال کرد. این اولین نمونه از چنین برنامه‌هایی در منطقه است و تحولی مهم را به ما نشان می‌دهد.

گزارش‌ها می‌گویند که کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ کنگ فعالانه در حال کار برای تسریع روند تصویب اولین ETF اسپات بیت کوین در بورس هنگ کنگ است. پیش‌بینی می‌شود که این برنامه‌ها پس از جشنواره بهار در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ فهرست شوند. این حرکت تنها دو هفته پس از تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای اولین دسته از ETFهای اسپات بیت کوین در بورس آمریکا انجام شد. سرعت پیشرفت در هنگ کنگ به دنبال چراغ سبز نظارتی که به ETFها داده شده، نشان‌دهنده رویکرد فعالانه کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ کنگ در پذیرش ارزهای دیجیتال است. در واقع هنگ کنگ در حال آماده شدن برای دنبال کردن ردپای ایالات متحده است.

تجزیه و تحلیل داده‌های اخیر درباره ETFها نشان می‌دهد که صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) سهم بازار قابل توجهی با ۲۰.۲ میلیارد دلار را در اختیار دارد. سایر بازیگران برجسته در بازار ایالات متحده شامل IBIT BlackRock (1.8 میلیارد دلار)، BITO Proshare (1.78 میلیارد دلار) و FBTC صندوق Fidelity (1.6 میلیارد دلار) هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ کنگ ممکن است رویکردی مشابه با ایالات متحده را اتخاذ کند و چندین درخواست را به طور همزمان تایید کند. شرکت Harvest تنها درخواست کننده نیست.  سایر بازیگران مالی مانند Venture Smart Financial، نیز چشم به راه‌اندازی محصول مشابهی هستند.

مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری دفاتر خانوادگی در هنگ کنگ، علی‌رغم اذعان به اختلافات بالقوه در مقایسه با بازار گسترده‌تر آمریکا، همچنان علاقه شدیدی به سرمایه‌گذاری در ETFهای اسپات محلی دارند. صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در هنگ کنگ ممکن است گزینه‌ای را برای اشتراک مستقیم بیت کوین، علاوه بر اشتراک ارز قانونی، معرفی کنند. قیمت بیت کوین اکنون در حدود ۴۲ هزار دلار است و باید دید اولین کندل ماهانه BTC در سال ۲۰۲۴ در چه قیمتی بسته می‌شود.


#یک #شرکت #چینی #برای #راهاندازی #ETF #اسپات #بیت #کوین #اقدام #کرد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply