Saturday, April 27, 2024


bitcoins-top-10-largest-holders-list-

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق آخرین داده‌ها، 10 دارنده بزرگ بیت کوین که شامل افراد و سازمان‌ها می‌شود، در مجموع بخش قابل توجهی از باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، BTC را در اختیار دارند.

پیشرو دارندگان BTC، ساتوشی ناکاموتو، توسعه‌دهنده اصلی آن است که در سال 2008 وایت پیپر بیت کوین را نوشت. اعتقاد بر این است که ناکاموتو دارای 1.1 میلیون بیت کوین است که با نرخ‌های فعلی بازار، تقریباً 29.5 میلیارد دلار ارزش دارد. هویت او همچنان یکی از مهم‌ترین اسرارها در فضای رمزارزها است.

در رتبه دوم، گری‌اسکیل (Grayscale) قرار دارد، یک شرکت مدیریت ارزهای دیجیتال که به دلیل مشارکت خود در بازار رمزارزها خبرساز شده است. گری‌اسکیل دارای 643572 بیت کوین، معادل 17.2 میلیارد دلار است.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، جایگاه سوم را با 498147 بیت کوین به خود اختصاص داده است. با این حال، واضح است که این وجوه به جای اینکه متعلق به خود بایننس باشد، به نمایندگی از کاربران نگه‌داری می‌شوند.

دولت ایالات متحده با ذخیره 175000 بیت کوین که از فعالیت‌های مجرمانه مختلف مصادره شده، جایگاه پنجم را در این فهرست به خود اختصاص داده است.

دیگر نهادهای قابل توجه در این لیست عبارتند از مایکرواستراتژی، یک شرکت هوش تجاری آمریکایی که توسط مایکل سیلور، مدافع بیت کوین تأسیس شده و 152800 بیت کوین دارد. Block One، اوکی اکس، رابین‌هود، و دوقلوهای وینکلووس هم با داشتن مقادیر متفاوتی بیت کوین، 10 مورد برتر فهرست را تکمیل می‌کنند.

قابل ذکر است که دولت بلغارستان بیش از 200000 بیت کوین را در سال 2017 از استخراج‌کنندگان غیرقانونی مصادره کرد. وضعیت این رویداد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ زیرا مقامات این کشور در افشای جزئیات دارایی‌های توقیف‌شده همکاری نکرده‌اند. در صورت تایید، بلغارستان با ارزش دارایی‌های بیش از 5.7 میلیارد دلار، می‌تواند در جایگاه چهارم این فهرست قرار گیرد.

در این میان، جان دیتون، وکیل ریپل از غیبت مکس کایزر، یک حداکثرگرا معروف بیت کوین، در فهرست دارندگان برتر BTC ابراز شگفتی کرده است. دیتون در یک توییت پرسید که چرا کایزر که از روزهای اولیه با بیت کوین درگیر بوده، در بین ده دارنده برتر BTC قرار ندارد.

دیتون تأثیر قابل توجه کایزر بر جامعه رمزارزی را تصدیق، و خاطرنشان کرد که علی‌رغم هرگونه انتقاد از جامعه، شخص مذکور با بیت کوین سخاوتمندانه عمل کرده است. او مشارکت‌های تاریخی کایرز، به ویژه زمانی که ارزش بیت کوین بسیار پایین‌تر بود، را برجسته نموده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته لیست ۱۰ دارنده بزرگ بیت کوین در جهان منتشر شد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


#لیست #۱۰ #دارنده #بزرگ #بیت #کوین #در #جهان #منتشر #شد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply