Saturday, April 27, 2024


can-btc-previous-cycle-predict-future

زمان مطالعه: 4 دقیقه

قیمت بیت کوین (BTC) هفته گذشته افزایش یافت و ظاهراً به مرحله تثبیت خود که نزدیک به یک ماه ادامه داشت، پایان داد. با این حال، بیت کوین هنوز از یک خط مقاومت نزولی حیاتی خارج نشده است. انجام این کار برای تایید معکوس شدن روند ضروری است.

مقایسه حرکت فعلی بیت کوین با چرخه قبلی

نزول مداوم بیت کوین از زمان اوج تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱، شباهت جالبی با پس از ثبت اوج آن در سال ۲۰۱۷ دارد. در طول هر دو چرخه، بیت کوین پس از ۱۲ ماه به کف رسید. علاوه بر این، در هر دو چرخه، کاهش موقت شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر ۵۰ (دایره سبز) قبل از افزایش نهایی به بالای ۵۰ مشاهده شد.

در چرخه قبلی، قیمت بیت کوین ۳۴۰ درصد حرکت رو به بالا (سبز) را آغاز کرد که به مدت ۱۸۰ روز ادامه یافت. پس از آن، قبل از شروع چرخه بعدی، طی یک دوره ۲۷۰ روزه، ۷۰ درصد اصلاح شد. قیمت بیت کوین هرگز زیر حمایت افقی بلندمدت ۶،۵۰۰ دلار بسته نشد.

در چرخه فعلی، قیمت بیت کوین روند صعودی بسیار تدریجی‌تری‌ را آغاز کرد و در یک دوره ۲۴۰ روزه ۱۰۰ درصد افزایش یافت که منجر به ثبت قیمت ۳۱،۸۰۰ دلار در ژوئیه سال ۲۰۲۳ شد.

can-btc-previous-cycle-predict-future
نمودار ماهانه قیمت بیت کوین.

اگر چرخه فعلی هم مشابه مسیر قبلی را دنبال کند، قیمت بیت کوین تا پایان سال اصلاح خواهد شد. در این مسیر، برنامه‌های صرافی FTX برای نقد کردن ۵۶۰ میلیون دلار بیت کوین هم می‌تواند به آن کمک کند. با این حال، از آنجایی که افزایش قیمت تدریجی‌تر بود، ممکن است همین امر در مورد مرحله اصلاح نیز صادق باشد. سقوط به نزدیک‌ترین حمایت افقی بلندمدت می‌تواند به یک افت ۲۵ درصدی دیگر منجر شود.

آیا شاهد بریک آوت بیت کوین خواهیم بود؟

تجزیه و تحلیل تکنیکال برای بازه زمانی روزانه نشانه‌های متناقضی را نشان می‌دهد. این به دلیل پرایس اکشن نزولی و RSI نسبتاً صعودی است.

پرایس اکشن نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین از بالاترین سطح سالانه ۳۱،۸۰۰ درصد در ۱۳ جولای کاهش یافته است. این روند کاهشی در داخل یک خط مقاومت نزولی مهار شده است. این خط، قیمت را در ۱۴ آگوست رد کرد (دایره قرمز). اگرچه قیمت پس از آن جهش کرد، اما نتوانست به خط مقاومت (دایره قرمز) برسد، که نشان می‌دهد گاوها برای حفظ جهش، به اندازه کافی قوی نیستند.

اگر قیمت بیت کوین از خط خارج شود، می‌تواند به مقاومت بعدی در ۲۹،۲۰۰ دلار برسد. این ناحیه مقاومتی، ۱۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی است. از سوی دیگر، عدم تداوم این افزایش می‌تواند منجر به افت ۸ درصدی تا سطح حمایت فیبوناچی اصلاحی ۰٫۶۱۸ در ۲۴،۳۰۰ دلار شود.

شاخص RSI روزانه یک وضعیت عمدتاً صعودی ارائه می‌دهد. در حالی که RSI هنوز به بالای ۵۰ نرسیده، اما به طور قابل‌توجهی در حال افزایش است. علاوه بر این، این شاخص یک واگرایی صعودی ایجاد کرده است. واگرایی صعودی زمانی رخ می‌دهد که افزایش مومنتوم با کاهش قیمت همراه باشد و اغلب منجر به حرکات تند رو به بالا می‌شود. در نتیجه، RSI از احتمال بریک آوت نهایی پشتیبانی می‌کند.

can-btc-previous-cycle-predict-future-
نمودار روزانه قیمت بیت کوین.

بنابراین، پیش‌بینی قیمت آتی بیت ‌کوین احتمالاً به این بستگی دارد که آیا قیمت از خط مقاومت خارج می‌شود یا خیر. در صورت بریک آوت، ۸ درصد افزایش قیمت می‌تواند رخ دهد، در حالی که در صورت رد شدن، ممکن است شاهد کاهش ۱۰ درصدی قیمت باشیم.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته بررسی الگوهای تاریخی: درس‌هایی از سال ۲۰۱۷ برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


#بررسی #الگوهای #تاریخی #درسهایی #از #سال #۲۰۱۷ #برای #پیشبینی #قیمت #بیت #کوین #در #سال #۲۰۲۳

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply