Wednesday, July 3, 2024


زمان مطالعه: 4 دقیقهکمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای تصمیم‌گیری درباره صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ۱۰ ژانویه نزدیک می‌شود و فعالان بازار امیدوارند که این محصول در نهایت تأیید شود. این رویداد مهم می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای بازار ارزهای دیجیتال، از جمله دومین ارز دیجیتال بزرگ، یعنی اتریوم داشته باشد.

به گفته کارشناسان بازار، تأیید ETF اسپات بیت کوین می‌تواند یک سابقه قانونی برای تسهیل مسیر برای سایر ETFهای مبتنی بر رمزارز ایجاد کند. در واقع، تأیید ETF اسپات بیت کوین احتمالاً مستلزم ایجاد چارچوبی است که می‌تواند برای سایر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم هم قابل‌اجرا باشد.
همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، کمیسیون SEC در دسامبر گذشته، تصمیم‌گیری در مورد چندین درخواست برای راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم را تا می ۲۰۲۴ به تعویق انداخت. این تأخیرها بخشی از فرآیند SEC است که می‌خواهد اطلاعات عمومی لازم قبل از تصمیم‌گیری را جمع‌آوری کند.

bitlandbitland۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیر
همین حالا در بیت لند ثبت نام کن و ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیر!




شروع


در این میان، نکته جالب توجه این است که اتریوم در هیچ یک از شکایت‌های اخیر SEC که صرافی‌های رمزارزی را هدف قرار داده، به عنوان یک اوراق بهادار نام برده نشده است. این کمیسیون همچنین طبقه‌بندی اتریوم را از طریق فرآیند ثبت ETF در کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به چالش نکشیده است. به گفته تحلیلگران، این امر، پتانسیل راه‌اندازی یک ETF اسپات اتریوم را در ایالات متحده تا ماه می امسال افزایش می‌دهد که به احتمال زیاد می‌تواند منجر به افزایش قیمت ETH هم شود.

همبستگی قیمت اتریوم و بیت کوین

قیمت اتریوم به دلیل همبستگی ثابت و بالای آن با قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر، موقعیت خوبی برای رشد دارد.
نمودار روزانه ضریب همبستگی ETH/USD و BTC/USD.
اساساً، تأیید ETF اسپات بیت کوین ممکن است باعث ورود سرمایه‌گذاران سنتی و سازمانی به این بازار و افزایش قیمت BTC در بلندمدت شود. این امر به نوبه خود می‌تواند منجر به افزایش قیمت اتریوم هم گردد.
در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آنند که بحران عرضه اتریوم در صرافی‌ها روز به روز بدتر می‌شود که نشان‌دهنده تقاضای بالا برای این ارز دیجیتال است. با توجه به همه این عوامل، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که دستاوردهای بزرگی برای آلت‌کوین برتر بازار در پیش است.
در مقابل، تأخیر یا رد ETF اسپات بیت کوین ممکن است منجر به یک فشار نزولی در کوتاه مدت شود. نتایج نظرسنجی اخیر شرکت بیت‌وایز (Bitwise) نشان می‌دهد که تنها ۳۹ درصد از مشاوران مالی مستقر در ایالات متحده معتقدند که ETF اسپات بیت کوین در سال جاری تایید می‌شود.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در حال حاضر در نزدیکی خط روند مقاومتی یک الگوی کنج صعودی قرار دارد. تأخیر یا رد ETF اسپات بیت کوین می‌تواند منجر به اصلاح قیمت اتریوم به سمت خط روند پایینی کنج در نزدیکی ۱،۸۶۵ دلار تا ماه فوریه شود.
نمودار هفتگی قیمت ETH/USD به همراه الگوی کنج صعودی.
سطح ۱،۸۶۵ دلار با فیبوناچی ۰٫۲۳۶ و میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای اتریوم (منحنی قرمز) مطابقت دارد.
از سوی دیگر، تأیید ETF اسپات بیت کوین ممکن است اتریوم را وادار کند که ساختار الگوی کنج صعودی خود را به نفع یک الگوی برگشتی مثلث صعودی، به طور کلی باطل کند.
نمودار هفتگی قیمت ETH/USD به همراه الگوی مثلث صعودی.
هدف این الگوی مثلث صعودی تا ماه مارس، سطح ۳،۸۷۰ دلار است که ۷۵ درصد نسبت به سطوح فعلی قیمت بالاتر بوده و با فیبوناچی ۰٫۷۸۶ مطابقت دارد.


#تحلیل #تکنیکال #اتریوم #واکنش #قیمت #ETH #به #تأیید #ETF #اسپات #بیتکوین #چه #خواهد #بود

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply