Saturday, May 18, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهالکساندر وینیک (Alexander Vinnik)، شهروند روس و هم‌بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال BTC-e، در تاریخ ۳ می به توطئه برای پولشویی به ارزش ۹ میلیارد دلار اعتراف کرد.

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اعلام کرد که وینیک یکی از گردانندگان این صرافی بوده و امکان انجام تراکنش‌های غیرقانونی به ارزش ۹ میلیارد دلار را بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فراهم کرده است.
بر اساس ادعای وزارت دادگستری آمریکا، صرافی BTC-e پیش از تعطیلی در سال ۲۰۱۷، به پلتفرمی برای پولشویی مجرمان سایبری از سراسر جهان تبدیل شده بود و تراکنش‌های مالی حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی هکرها، کلاهبرداران، مقامات دولتی فاسد و قاچاقچیان مواد مخدر را پردازش می‌کرد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


به گفته DOJ، فعالیت‌های مجرمانه صرافی BTC-e منجر به ضرر ۱۲۱ میلیون دلاری شده است. همچنین، این صرافی هیچ پروتکل مبارزه با پولشویی (AML) نداشته و علی‌رغم داشتن تعداد قابل توجهی از شهروندان آمریکایی در میان کاربران خود، به عنوان یک پلتفرم انتقال وجه در شبکه اجرای جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا (FinCEN) ثبت نشده بود.
دادستان‌های آمریکایی می‌گویند صرافی BTC-e برای انتقال وجوه مشتریان خود با شرکت‌های صوری که فاقد هرگونه سیاست احراز هویت مشتری (KYC) یا اقدامات مبارزه با پولشویی بودند، همکاری می‌کرد.
وینیک در ابتدا در سال ۲۰۱۷ به دنبال صدور حکم جلب از سوی آمریکا، توسط مقامات یونان دستگیر شد. او در سال ۲۰۲۰ به فرانسه تحویل داده شد و در آنجا به جرم پولشویی به پنج سال زندان محکوم گردید.
وی پس از گذراندن دوران محکومیت به آمریکا منتقل و اکنون با پذیرش جرم خود، منتظر حکم نهایی دادگاه فدرال آمریکا است.


منبع

بیت‌کوینیست





Source
#ماجرای #پولشویی #میلیارد #دلاری #صرافی #ارز #دیجیتال #BTCe #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply