Tuesday, May 21, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهداده‌های جدید منتشرشده نشان می‌دهند که یک میم‌کوین مبتنی بر سولانا به نام بانک‌کیلر (BONKKILLER) که در ۲۹ آوریل عرضه شده، به ارزش بازار خیره‌کننده ۳۲۷ تریلیون دلاری دست یافته است.

با این حال، با بررسی این پروژه، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که این میم‌کوین یک کلاهبرداری هانی‌پات (honeypot) است.
طبق گزارش‌ها، علی‌رغم وجود ۱۱۴۳ دارنده، حجم معاملات این کوین در عرض ۲۴ ساعت، حدود ۴.۲۴ میلیون دلار ثبت شده است. از طرفی، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی برد‌آی (Birdeye)، بیش از ۹۰ درصد از توکن‌های BONKKILLER توسط سازنده آن کنترل می‌شوند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


علاوه بر این، ویژگی freeze authority (توانایی فریز)، دارندگان را از فروش دارایی‌های خود باز می‌دارد و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها را بی‌اثر و بی‌ارزش می‌کند.
به گفته کارشناسان، ارزش بازار ادعاشده‌ برای بانک‌کیلر یک ناهنجاری و یک هشدار جدی است. این رقم بیش از ۳۰۰ برابر ارزش بازار بیت کوین و بیش از ۳ برابر مجموع تولید ناخالص (GDP) جهانی محسوب می‌شود که به سبب وضعیت غیرقابل معامله بودن بیشتر توکن‌ها به وجود آمده است.
گزارش‌ها حاکی از آنند که علی‌رغم هشدارهای واضح در مورد این توکن، سرمایه‌گذاران به خرید آن ادامه می‌دهند که به دلیل ترس از دست دادن فرصت‌های به ظاهر سودآور (FOMO) است.
توسعه‌دهنده این طرح تا کنون ۱.۶۲ میلیون دلار از وجوه قربانیان را به حساب‌های خود منتقل کرده است.meme-coin-trillion-market-capitalization
در همین راستا، کارآگاه معروف حوزه بلاکچین با نام مستعار زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) گزارش داده که ده‌ها پروژه دیگر در بلاکچین سولانا، میم‌کوین‌های رها شده‌ای هستند که در مجموع، ۲۶.۷ میلیون ضرر برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته‌اند.
علاوه بر این، نتایج بررسی‌های اخیر شرکت امنیت سایبری بلاک‌اید (Blockaid) نشان می‌دهد که حداقل ۵۰ درصد از توکن‌های پیش‌فروش شده در بلاکچین سولانا از نوامبر ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴، کلاهبرداری بوده است.



Source
#هشدار #کلاهبرداری #برای #کاربران #سولانا #ماجرای #میمکوین #۳۲۷ #تریلیون #دلاری #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply