Wednesday, May 15, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهپس از موفقیت چشمگیر صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در آمریکا، شرکت‌های استرالیایی امیدوارند با عرضه این نوع صندوق‌ها، بتوانند از بازار ۲.۳ تریلیون دلاری صندوق‌های بازنشستگی این کشور برای جذب سرمایه استفاده کنند.

در ژانویه سال جاری، عرضه صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده با استقبال گسترده روبرو شد و حالا شرکت‌های ون‌اک (Van Eck) و بتا شیرز (BetaShares) برای ورود به بازار استرالیا و راه‌اندازی این صندوق‌ها صف کشیده‌اند.
منابع آگاه گزارش داده‌اند که ASX Ltd.، یک شرکت کلیدی در بورس استرالیا، احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۴ مجوز راه‌اندازی اولین صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین در این کشور را صادر خواهد کرد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


در همین راستا، جاستین آرزادون (Justin Arzadon)، مدیر دارایی‌های دیجیتال شرکت بتا شیرز، با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن راه‌اندای ETFهای اسپات بیت‌کوین در آمریکا که تاکنون بیش از ۵۳ میلیارد دلار جذب کرده‌اند، بر وجود تقاضای بالا برای دارایی‌های دیجیتال تاکید کرده است.
طبق گزارش‌ها، شرکت‌ها قصد دارند با رزرو نمادهای ASX برای صندوق‌های ETF بیت‌کوین و اتریوم، تعهد خود را برای گسترش محصولات در حوزه دارایی‌های دیجیتال نشان دهند.
گزارش‌ها حاکی از آنند که حدود یک چهارم از سرمایه بازنشستگی استرالیا در برنامه‌های بازنشستگی خودگردان نگهداری می‌شود که در آنها، افراد آزادی انتخاب سرمایه‌گذاری دارند.
کارشناسان بر این باورند که این برنامه‌ها می‌توانند به خریداران بالقوه صندوق‌های ETF بیت‌کوین تبدیل شوند. علاوه بر این، با در نظر گرفتن سایر سرمایه‌گذاران، از جمله کارگزاری‌ها، مشاوران مالی و غیره، پتانسیل قابل توجهی برای رشد این صندوق‌ها وجود دارد.
این اولین تلاش برای عرضه صندوق‌های ETF بیت‌کوین در استرالیا نیست. در سال ۲۰۲۲، یک صندوق توسط شرکت کازماس (Cosmos) راه‌اندازی شد که البته به دلیل کمبود سرمایه ورودی، بعدا از لیست خارج گشت.
با این حال، در حال حاضر یک صندوق دیگر با نام Global X ۲۱Shares با بیش از ۶۲ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت، در این کشور فعال است.



Source
#استقبال #از #بیتکوین #در #استرالیا #تقاضا #برای #ETFهای #اسپات #رو #به #افزایش #است

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply