Wednesday, June 26, 2024


قیمت بیت کوین از روز گذشته به دلیل افزایش جریان خروجی از محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو و اصلاح گسترده بازار کاهش یافته است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین برای دومین بار در سه روز گذشته به زیر ۶۶٬۰۰۰ دلار سقوط کرد که همراه خروجی‌های عظیم از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در هفته گذشته بود.

قیمت بیت کوین در ساعات گذشته تا ۶۴٬۵۶۹ دلار کاهش یافته است. این اصلاح بیت کوین به دنبال دوره‌ای از کاهش قیمت انجام شده که شاهد کاهش قیمت تا ۶۵٬۰۰۰ دلار در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) بودیم که با خروج سرمایه از ETFها تأیید شده است. با ادامه این روند نزولی، به عوامل احتمالی موثر بر کاهش قیمت امروز بیت کوین نگاهی خواهیم انداخت.

خروجی هفتگی ETFهای بیت کوین در مجموع به ۶۲۱ میلیون دلار رسید

طبق گزارش ۱۷ ژوئن CoinShares، هفته گذشته سرمایه‌گذاران تقریباً ۶۰۰ میلیون دلار برداشت کردند که بزرگ‌ترین رقم از ماه مارس تاکنون است. این گزارش خاطرنشان کرد که موضع هاوکیش FOMC احتمالا باعث خروج گسترده از دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته شده است.

داده‌های مختلط اقتصاد کلان از ایالات متحده و لحن هاوکیش در بیانیه کمیته بازار باز فدرال (FOMC) از مهم‌ترین عوامل هستند. در این بیانیه احتمال کاهش نرخ‌های فدرال رزرو به تنها یک بار در سال ۲۰۲۴، نسبت به چهار مورد در ابتدای سال کاهش یافت.

گفتنی است ETFهای بیت کوین در چهار روز از پنج روز معاملاتی هفته گذشته جریان خروجی داشته‌اند. خروجی زیاد از محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین نشان دهنده کاهش علاقه سرمایه‌گذاران است که بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارد.

آیا سرمایه به سمت آلت کوین‌ها متمایل می‌شود؟

گزارش CoinShares به «انتخاب گسترده‌ای از آلت‌کوین‌ها با جریان ورودی» در هفته گذشته اشاره کرد که ورودی خالص آن به ۲۰.۱ میلیون دلار رسید. قابل توجه‌ترین اتر (ETH)، لیو دائو (LDO) و XRP بودند که به ترتیب ۱۳ میلیون دلار، ۲ میلیون دلار و ۱ میلیون دلار ورودی سرمایه داشتند.

به این ترتیب، تعدادی از آلت‌کوین‌های برتر در هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته‌اند. XRP و تون کوین (TON) در صدر قرار دارند که در هفت روز گذشته به ترتیب ۴٪ و ۱۱٪ سود داشته‌اند.

اگرچه بیت کوین در مدت مشابه ۵.۶ درصد سقوط کرد، اما در همان دوره از اکثر آلتکوین‌ها از جمله سولانا بهتر عمل کرده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم هفتگی بالاتر از خط میانی روی عدد ۵۸ قرار دارد که نشان می‌دهد بازار آلت‌کوین‌ها همچنان از روند صعودی حمایت می‌کند.

نمودار توتال ۲نمودار توتال ۲

با این حال، دامیننس بیت کوین همچنان با ۵۶٪ بر بازار تسلط دارد. علاوه بر این، شاخص فصل آلت کوین نیز به ۲۰ کاهش یافته است؛ به این معنی که آلت سیزن هنوز نرسیده است.

نمودار آلت سیزننمودار آلت سیزن

شایان ذکر است، فصل آلت‌کوین‌ها تنها زمانی می‌تواند تایید شود که «۷۵ درصد از ۵۰ آلت کوین برتر در طول سه ماه (۹۰ روز) عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند.

قیمت بیت کوین در جهت صعودی با مقاومت سختی روبرو است

از دیدگاه تکنیکال، کاهش قیمت امروز بیت کوین بخشی از یک تلاش ماموفق برای افزایش قیمت پس از آزمایش مقاومت کلیدی در ۶۹٬۰۰۰ دلار است. این مانع در ۱۱ هفته گذشته زیربنای قیمت BTC بوده است.

طبق داده‌های مدل In/Out of the Money Around Price (IOMAP) اینتودبلاک (IntoTheBlock)، این سطح در محدوده قیمتی ۶۸٬۲۲۳ دلار و ۶۸٬۹۰۰ دلار قرار دارد که قبلاً حدود ۷۰٬۰۱۳۰ بیت کوین توسط حدود ۱.۴۱ میلیون آدرس در این محدوده خریداری شده است.

نمودار IOMAP بیت کویننمودار IOMAP بیت کوین

هر گونه تلاشی برای افزایش قیمت به بالای این منطقه به طور مداوم با فروش فشرده از سوی این گروه از خریداران مواجه می‌شود.

نمودار IOMAP نشان می‌دهد قیمت بیت کوین در مقایسه با حمایت نسبتا محکمی که در مسیر نزولی دارد، با مقاومت نسبتا سختی نیز در مسیر بازیابی قیمت مواجه است.



Source
#چرا #قیمت #بیت #کوین #به #زیر #۶۵۰۰۰ #دلار #کاهش #یافت

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply