Monday, April 29, 2024


بازی‌های رایانه‌ای یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین تفریحات در چند دهه اخیر بوده‌اند. از زمان پیشرفت فناوری‌های دیجیتال و افزایش تعامل کاربران با رایانه و ماشین‌ها، این سرگرمی به سرعت ظرفیت‌های رشد خود را نمایان کرد؛ با این حال اگر مبحث درآمدزایی و کسب پول واقعی را به بازی‌ها نیز اضافه کنیم، بدون شک جذابیت آن چندین برابر نیز خواهد شد! بازی‌های بلاک‌چینی و متاورسی، دقیقاً نقطه تلاقی این دو مبحث هستند! با توجه به افزایش محبوبیت این دسته از سرگرمی، در این مقاله به بررسی ۲۰ بازی برتر بلاکچین پرداخته‌ایم. اگر به دنیای بازی‌های رایانه‌ای علاقه داشته و به دنبال کسب درآمد از طریق بازی کردن هستید، این مقاله کاملاً مناسب شماست!

معرفی و بررسی ۲۰ بازی برتر بلاکچین

برخلاف تصور برخی از افراد، بازی‌های بلاکچینی به هیچ وجه عناوینی ساده و کسل‌کننده نیستند! به لطف پیشرفت پلتفرم‌های بازی‌سازی بر بستر شبکه‌های غیرمتمرکز، دنیای این دسته از بازی‌ها روزبه‌روز در حال گسترش است. بازی های play to earn امروزی چه از لحاظ تنوع و سبک و چه از لحاظ زیبایی‌های بصری و گرافیکی، دست‌کمی از عناوین پرطرفدار کنسول‌های بازی ندارند.

با این حال اگر به تازگی قصد ورود به این حوزه را دارید، بهتر است با بهترین و پرطرفدارترین عناوین آن آشنا شوید. لیست ارائه شده در ادامه این مقاله، معرفی برترین بازی‌های بلاکچینی و متاورسی را در اختیار شما قرار داده است. عناوین منتخب ما برای قرار گرفتن در این لیست عبارت‌اند از:

بازی Axie Infinity

کسب درآمد با آکسی

اکسی اینفینیتی یک دنیای مجازی و محل زندگی موجودات زیبا و البته هولناکی به نام اکسی (Axie) است. کاربران در این بازی امکان خرید و پرورش دادن اکسی‌ها را دارند. هر اکسی در واقع یک NFT منحصربه‌فرد بوده و شما با استفاده از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در این بازی می‌توانید موجود خود را پرورش داده و برای نبرد با حریفان آماده کنید. با کسب پیروزی در هر نبرد، مقداری توکن SLP به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. با استفاده از این توکن، امکان ارتقا نسل موجودات خود را خواهید داشت. اکسی اینفینیتی یک بازارچه برای خرید و فروش آیتم و موجودات را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بازی Crazy Ants

بازی مورچگان دیوانه (Crazy Ants) یک عنوان مبتنی بر NFT است که بر بستر شبکه بلاکچین Polygon پیاده‌سازی و اجرا می‌شود. این بازی که در سبک کشف لایه به لایه ایجاد شده، تمام امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما در این بازی به سیاه‌چاله‌های رقبا حمله کرده و غنیمت جنگی جمع‌آوری می‌کنید. در این گیم امکان تشکیل اتحاد و قدرتمندتر شدن نیز وجود دارد. برای تجربه بازی Crazy Ants نیازی به پرداخت هزینه ندارید؛ اما تنها دارندگان NFT در این بازی قادر به کسب درآمد از طریق پیروزی در نبردها خواهند بود.

بازی Sandbox

سندباکس

سندباکس یک جامعه کامل بوده که به صورت سه‌بعدی در یک فضای دیجیتال پیاده‌سازی شده است. سندباکس در پلتفرم خود، تمام شرایط مورد نیاز برای طراحان و علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای را فراهم کرده و شما به سادگی می‌توانید از این بازی کسب درآمد کنید. در این پلتفرم روش‌های زیادی نظیر طراحی NFT برای استفاده در محیط پلتفرم، ساخت بازی و فروش آن یا حتی کسب درآمد از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها پیش روی کاربران وجود دارد. سندباکس به واسطه محیط گرافیکی جذاب و دارا بودن تمام ویژگی‌های یک جامعه واقعی، به شدت مور استقبال کاربران قرار گرفته و بدون شک در لیست ۲۰ بازی برتر بلاکچین حضور خواهد داشت.

بازی GDC World

در اولین دنیای بلاکچینی که به طور کامل به کاربران تعلق دارد، به سادگی کاوش و تجارت کنید! این شعاری است که سازندگان بازی GDC World برای محصول خود انتخاب کرده‌اند. این بازی دارای سرزمین‌های متعددی است که هر کدام از آن‌ها در اختیار یک کاربر منحصربه‌فرد قرار دارد. سرزمین‌های GDC World سرشار از محیط‌های خیره‌کننده و اعجاب‌انگیز است. سیاه‌چاله‌های قرون‌وسطایی، دهکده‌های ساخته شده توسط کاربران و صدها محیط دیگر، آماده برای اکتشاف توسط شما هستند!

بازی Spider Tanks

بازی تانک‌های عنکبوتی (Spider Tanks) یک عنوان مبارزه‌ای چندنفره است. بازیکنان در این بازی می‌توانند در محیط و نقشه‌های مختلفی با سایر کاربران به مبارزه بپردازند. هر کاربر از بین تانک‌ها و تجهیزات مختلف، امکان انتخاب ترکیب مورد نظر خود را خواهد داشت. این بازی رایگان بوده و امکان کسب درآمد از طریق آن وجود دارد. Spider Tanks به خوبی المان‌های یک بازی رایانه‌ای نظیر مکانیزم‌ها، مهارت، منابع و ارتقا از طریق کسب تجربه را فراهم می‌کند.

بازی Champions Arena

عنوان بعدی در لیست ۲۰ بازی برتر بلاکچین به Champions Arena اختصاص دارد. در این بازی شما می‌توانید قهرمانان خود را با انواع سلاح‌ها، طلسم و کارت‌های مهارت تجهیز کرده و به جنگ دشمنان بفرستید. پیروزی در این گیم نیازمند یک استراتژی دقیق است؛ چرا که یافتن ترکیب مناسب کارت‌ها و تجهیزات، نقشی کلیدی در پایان مسیر خواهد داشت. در سمت دیگر طلسم‌های احضار کننده نیروی کمکی باید با زمان‌بندی دقیق استفاده شوند؛ در نتیجه اگر قادر به ایجاد یک استراتژی مناسب هستید، بازی Champions Arena می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد!

بازی Town Star

بازی های متاورسی

بازی تاون استار را می‌توان عنوان اصلی و پرچم‌دار گالا گیمز (Gala Games) دانست. این بازی بر بستر شبکه بلاکچین Gala و با بهره‌گیری از شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده است. NFTهای ارائه شده در این بازی امکان معامله در بازارهای خارجی را نیز دارند. محیط تاون استار با گرافیک جذاب خود، سرشار از آرامش بوده و شما را به خوبی در خود غرق خواهد کرد.

بازی Veggies Farm

عنوان Veggies Farm یک بازی بسیار جذاب برای طرفداران بازی‌های سبک شبیه‌سازی و مزرعه‌داری است. در این بازی می‌توانید مزرعه ایده‌آل خود را ساخته، محصولات مورد نظرتان را کاشته و به استخراج طلا و سایر منابع ارزشمند بپردازید. بازی Veggies Farm به کاربران خود از طریق ارز دیجیتال MATIC پاداش می‌دهد. همچنین برداشت پاداش از این بازی و انتقال آن به کیف پول، کاملاً رایگان و بدون نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود! این بازی به‌غیراز روند اصلی، چند mini game نیز در محیط خود جای داده است.

بازی WAGMI Defense

بازی WAGMI

این بازی در سال ۳۰۲۲ می‌گذرد و حمله بیگانگان به زمین را روایت می‌کند. انسان‌ها برای دفاع از خود، با یکدیگر متحد شده و تشکیلاتی به نام WAGMI Defense ایجاد کرده‌اند. این عنوان در سبک دفاعی یا Tower Defense طراحی شده و شما باید در مسیر حرکت دشمنان بیگانه، انواع تجهیزات دفاعی و بمب‌های مختلف را به کار بگیرید. هدف نهایی این بازی، جلوگیری از دسترسی دشمنان به پایگاه اصلی شما است. کاربران این بازی به ازای کسب پیروزی، از طریق منابع NiFe پاداش دریافت می‌کنند. همچنین این بازی در مواقع نادری پاداش‌های ارزشمند نظیر هدایای نقدی، کارت‌های ویژه و موارد مشابه دیگر را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بازی FUSYFOX

عنوان FUSYFOX یک نام جدید در لیست ۲۰ بازی برتر بلاکچین به شمار می‌رود. بازیکنان از میان دو گزینه Lyra یا Aquila به یک ارتش ملحق شده و برای فتح مریخ مبارزه می‌کنند. این بازی یک عنوان شوتر سوم شخص سریع است که در آن می‌توانید از NFTها یا دارایی‌های اولیه خود برای مبارزه استفاده کنید. این بازی در بخش آموزشی به صورت PvE بوده و پس از کسب مهارت‌های لازم امکان PvP را برای کاربر فعال می‌کند.

بازی The Walking Dead Empires

بهترین بازی برای کسب درآمد

این عنوان یک بازی در سبک بقا و چندنفره است که در دنیای وحشتناک مردگان متحرک (Walking Dead) روایت می‌شود. در این بازی نیازمند جست‌وجو برای منابع و ساخت پناهگاه خواهید بود و ممکن است برای زنده ماندن، ناچار به انجام کارهای وحشتناکی شوید. ایجاد اتحاد و حمله به سایر اتحادها، استراتژی‌های اصلی این بازی به شمار می‌روند؛ البته همیشه باید حواستان به مردگان متحرک نیز باشد!

بازی Robots Farm

بازی Robots.Farm یک عنوان انقلابی برای صرافی‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود. این بازی به خوبی امکان کسب پول رایج و سنتی از طریق NFTها را به کاربران خود عرضه کرده است. در بازی Robots Farm می‌توانید مأموریت‌های مختلفی را انجام داده و به جمع‌آوری منابع و توکن‌ها بپردازید. این بازی در طولانی‌مدت همانند یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) عمل کرده و فرصت‌های فراوانی را پیش روی شما خواهد گذاشت.

بازی GRIT

گریت یک بازی بتل رویال با تم غرب وحشی است. اگر به فضای گاوچران‌ها و دوئل‌های وسترن علاقه دارید، این عنوان یک بازی جذاب برای شماست. از نظر تحلیل‌گران، بازی GRIT فراتر از یک بتل رویال ساده بوده و در کنار هیجان و سرعت بالا، نیازمند کسب مهارت و پیاده‌سازی استراتژی‌های مناسب است. از همین رو بدون شک می‌توان نام GRIT را در لیست ۲۰ بازی برتر بلاکچین قرار داد.

بازی Town Crush

بازی تاون کرش

بازی تاون کراش یک بازی کاملاً مشابه با بازی محبوب موبایلی کندی کراش (Candy Crush) است. هدف این بازی کنار هم قرار دادن مهره‌هایی با رنگ مشابه در یک ردیف و کسب حداکثر امتیاز ممکن از این کار است. در حال حاضر در مرحله بتا قرار داشته و در تلاش است پیش از ارائه نسخه نهایی، مشکلات خود را رفع کند. با این حال در این مرحله نیز امکان کسب درآمد از طریق این بازی وجود دارد.

بازی Mirandus

میراندوس یک بازی فانتزی – حماسی و در سبک نقش‌آفرینی است. هر دنیا در این بازی توسط پنج پادشاه (بازیکن) کنترل می‌شود. کاربران این بازی از آزادی مطلق برخوردار بوده و می‌توانند به تنهایی یا با ایجاد اتحاد به جنگ دشمنان و موجودات ترسناک این دنیا بروند. هدف اصلی این بازی، کسب مالکیت بخش‌های بیشتری از محیط و حفظ آن‌ها در برابر سایر پادشاهان است.

بازی Valhalla – Floki Inu

Valhalla یک عنوان متاورسی با قابلیت کسب درآمد از طریق بازی است. در این بازی می‌توانید با پیروزی در نبردها، ارز دیجیتال FLOKI یا سایر آیتم‌های ارزشمند را به دست آورید. تیم توسعه‌دهنده این بازی از سال ۲۰۱۷ بر روی بازی‌های مرتبط با NFT فعالیت داشته و تجربه چندین ساله خود را در Valhalla به نمایش گذاشته‌اند.

بازی Superior

کسب درآمد با بازی

بازی Superior یک عنوان چند نفره و در سبک تیراندازی سوم شخص است. در این بازی تمام ابرقهرمان‌ها به موجودات شرور و شیطانی تبدیل شده‌اند و شما باید در برابر آن‌ها مبارزه کنید. در ابتدای این بازی سلاح و تجهیزات زیادی در اختیار شما قرار ندارد؛ اما هرچه مأموریت‌های بیشتری را پشت سر بگذارید، قدرت و سلاح‌های بیشتری برای نبرد به دست خواهید آورد. با شکار هر ابرقهرمان، می‌توانید قدرت آن‌ها را نیز تصاحب کنید!

بازی Fortitude

Fortitude یک بازی استراتژیک است. هدف شما در این بازی توسعه شهر، دفاع در برابر دشمنان و البته حمله برای کسب منابع و غنیمت‌های جنگی است. این بازی به خوبی مکانیزم‌های ارتقا و کسب امتیاز را رعایت کرده و محیط آشنایی برای بازیکنان علاقه‌مند به سبک استراتژی دارد.

بازی Shiba Eternity

Shiba Eternity یک بازی کارتی است. در این بازی می‌توانید کارت‌های خاص و منحصربه‌فرد را جمع‌آوری کرده و خود را تجهیز کنید. در این گیم، شما یک سگ شیبا نیز دارید که نیاز به تربیت و آموزش دارد. با قدرتمندتر کردن این سگ، می‌توانید در محیط بازی سفر کرده و دشمنان خود را از میان بردارید!

بازی STEPN

بازی استپن

آخرین عنوان در بین ۲۰ بازی برتر بلاکچین این مقاله، در دسته بازی های move to earn قرار می‌گیرد. این بازی مبتنی بر فناوری وب ۳ بوده و از جذابیت بالایی برخوردار است. در این عنوان، کاربران یک کفش کتانی در قالب NFT دریافت خواهند کرد. با اتصال به سرورهای بازی می‌توانید با راه رفتن یا دویدن در فضاهای باز واقعی، به کسب GST یا سایر توکن‌های غیرقابل تعویض بپردازید!

بهترین بازی‌های بلاک‌چینی در یک نگاه

اکنون که با لیست ۲۰ بازی برتر بلاکچین آشنا شدید، بهترین راه برای انتخاب گزینه‌های نهایی یک مقایسه کامل بین آن‌ها خواهد بود. در جدول زیر می‌توانید تمام عناوین معرفی شده در این مقاله را با یکدیگر مقایسه کنید.

نام بازی ژانر شبکه بلاکچین سیستم‌عامل نوع پاداش نوع پاداش
Axie Infinity PVP، کارتی اتریوم، رونین اندروید، iOS، ویندوز نیازمند NFT NFT و ارز دیجیتال
Crazy Ants حمله و غارت پالیگان مبتنی بر وب رایگان NFT و ارز دیجیتال
The Sandbox جهان‌باز – مینی گیم اتریوم، پالیگان ویندوز رایگان NFT و ارز دیجیتال
GDC World مینی گیم، واقعیت مجازی اتریوم مک، ویندوز نیازمند NFT ارز دیجیتال
Spider Tanks جنگی، رقابتی اتریوم، گالا گیمز مک، ویندوز رایگان NFT
Champions Arena نقش‌آفرینی، نوبت محور اتریوم، گالا گیمز اندروید، iOS، ویندوز، وب رایگان NFT و ارز دیجیتال
Town Star شبیه‌سازی اتریوم، گالا گیمز وب رایگان ارز دیجیتال
Veggies Farm شبیه‌سازی پالیگان اندروید، iOS، ویندوز، وب رایگان ارز دیجیتال
WAGMI Defense دفاعی، PVP اتریوم، بایننس مک، ویندوز، وب نیازمند NFT NFT و ارز دیجیتال
FUSYFOX اکشن، شوتر، PVP پالیگان اندروید، iOS، ویندوز، مک رایگان ارز دیجیتال
The Walking Dead Empires بقا گالا گیمز ویندوز نیازمند NFT NFT و ارز دیجیتال
Robots Farm آرکید سایر وب رایگان NFT و ارز دیجیتال
GRIT اکشن، شوتر، بتل رویال گالا گیمز ویندوز نیازمند NFT NFT و ارز دیجیتال
Town Crush پازلی اتریوم، گالا گیمز اندروید، iOS، وب رایگان NFT و ارز دیجیتال
Mirandus ماجراجویی، فانتزی اتریوم، گالا گیمز ویندوز، مک رایگان NFT
Valhalla جهان‌باز اتریوم، بایننس iOS، ویندوز، وب نیازمند NFT NFT
Superior اکشن، شوتر بایننس، گالا گیمز ویندوز نیازمند NFT ارز دیجیتال
Fortitude دفاعی بایننس، گالا گیمز ویندوز رایگان NFT
Shiba Eternity کارتی، PVP اتریوم، بایننس iOS، اندروید رایگان ارز دیجیتال
STEPN شبیه‌سازی سولانا iOS، اندروید نیازمند NFT NFT و ارز دیجیتال

یک جذابیت به‌تمام‌معنا!

بازی‌های بلاکچینی و متاورس در کنار هیجان و فضای رقابتی، از طریق پاداش‌های خود یک جذابیت به‌تمام‌معنا را برای کاربرانشان به ارمغان می‌آورند. در این مقاله به معرفی ۲۰ بازی برتر بلاکچین پرداخته و به مقایسه جزئیات هر یک از آن‌ها با یکدیگر پرداختیم. به نظر شما در میان عناوین معرفی شده، کدام بازی امکان کسب سود بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود در این زمینه را با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

نوشته معرفی ۲۰ بازی برتر دنیای بلاکچین اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#معرفی #۲۰ #بازی #برتر #دنیای #بلاکچین

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply