Saturday, May 18, 2024


زمان مطالعه: 5 دقیقهبیت کوین طی هفته جاری حدود ۰.۲ درصد رشد داشته و قیمت آن از کف هفتگی ۶۴۴۹۳ دلار جهش کرده است. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که رویداد هاوینگ، به عنوان محرک بعدی صعود قیمت این ارز دیجیتال عمل کند. با این حال، صرافی کوین‌بیس در گزارش تحقیقاتی خود هشدار داده‌ که روند صعود قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ممکن است با چالش‌هایی روبرو باشد.

برخی تحلیل‌گران معتقدند که حتی در صورت نزول بیت کوین، بعید است که قیمت بار دیگر به سطح ۵۰ هزار دلار برسد. البته باید به خاطر داشت که هیچ چیز در بازار ارزهای دیجیتال به صورت مطلق غیر‌ممکن نیست.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


اگرچه بیت‌کوین در چرخه کنونی موجب رشد بازار کلی کریپتو شده، اما چندین آلتکوین عملکرد بهتری از آن داشته‌اند. اما آیا آلتکوین‌های مذکور، در کوتاه‌مدت همچنان عملکردی بهتر از بیت کوین خواهند داشت؟ در ادامه ۵ ارز دیجیتال برتر را که عملکرد قابل‌توجهی داشته‌اند و دارای پتانسیل بالایی برای صعود هستند، بررسی می‌کنیم.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته در داخل یک الگوی مثلث متقارن در نوسان بوده که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری معامله‌گران در مورد روند بعدی است.
میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۸۰۴۹ دلار) به تدریج به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت نشان‌دهنده یک برتری نسبی برای گاوها است. شکسته شدن الگوی مثلث از بالا به معنی رفع عدم قطعیت به نفع خریداران خواهد بود. در این صورت، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند تا ۷۳۷۷۷ دلار و در نهایت، به ۸۰ هزار دلار افزایش یابد.altcoin-to-watch-as-btc-surge
در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، مدت زمان باقی ماندن این جفت ارز در مثلث تمدید خواهد شد. شکسته شدن مثلث به سمت پایین نیز، نشان‌دهنده برتری خرس‌ها خواهد بود. در این صورت، قیمت شروع به کاهش تا ۵۹ هزار دلار و سپس، ۵۴۲۹۸ دلار (سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی اصلاحی) خواهد کرد.

تن کوین

قیمت تن کوین (TON) به تدریج به سمت مقاومت ۵.۶۹ دلار حرکت می‌کند که نشان‌دهنده تلاش گاوها برای به دست آوردن کنترل بازار است.
اگرچه شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴.۸۶ دلار) نشان‌دهنده یک مزیت برای خریداران است، واگرایی منفی در اندیکاتور RSI نشان می‌دهد که تثبیت یا اصلاح قیمت در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است. اگر قیمت از سطح فعلی یا ۵.۶۹ دلار کاهش یابد، به این معنی خواهد بود که خرس‌ها به شدت از مقاومت موجود دفاع می‌کنند. این امر می‌تواند موجب کاهش قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود.altcoin-to-watch-as-btc-surge
از سوی دیگر، اگر خریداران بر مقاومت ۵.۶۹ دلار غلبه کنند، جفت ارز TON/USDT به سمت مقاومت بعدی در ۷.۰۹ دلار حرکت خواهد کرد.

استکس

استکس (STX) در حال تجربه یک اصلاح قیمتی پس از روند صعودی اخیر خود است. قیمت این ارز دیجیتال بین میانگین‌های متحرک به دام افتاده که نشان‌دهنده نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها است.
اگر قیمت به بالای ۳.۳۶ دلار برسد، به این معنی خواهد بود که گاوها دارایی‌های عرضه‌شده را جذب کرده‌اند. این موضوع احتمال غلبه بر مقاومت ۳.۸۴ دلار را افزایش می‌دهد. در این صورت، جفت ارز STX/USDT می‌تواند تا ۴.۲۷ دلار و سپس، تا ۵ دلار افزایش یابد.altcoin-to-watch-as-btc-surge
برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳.۰۵ دلار) برسد، به معنی غلبه خرس‌ها بر گاوها خواهد بود. در این صورت، قیمت تا ۲.۵۰ دلار و در نهایت، تا ۲.۲۰ دلار کاهش خواهد یافت.

منتل

منتل (MNT) در سطح ۱.۵۰ با مقاومت روبرو است، اما نشانه مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۱۸ دلار) سقوط کند.
گاوها دوباره سعی خواهند کرد مقاومت ۱.۵۰ دلار را آزمایش کنند. شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری اندیکاتور RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می‌دهد که احتمال شکسته شدن این مقاومت زیاد است. در این صورت، جفت ارز MNT/USDT می‌تواند تا ۱.۹۰ دلار صعود کند.altcoin-to-watch-as-btc-surge
برعکس، اگر قیمت نتواند بر مقاومت ۱.۵۰ دلار غلبه کند، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد. شکسته شدن این حمایت نشانه شروع یک اصلاح عمیق‌تر خواهد بود.

میکر

گاوها برای حفظ قیمت میکر (MKR) بالای سطح ۴۰۰۰ دلار دچار چالش هستند و در نتیجه، ممکن است به برداشت سود بپردازند. در این صورت، جفت ارز MKR/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۸۱ دلار) اصلاح شود.
اگر قیمت در این سطح حمایت شود، به این معنی خواهد بود که احساسات همچنان مثبت است و معامله‌گران در حال خرید در افت قیمت هستند. سپس، این جفت ارز می‌تواند مقاومت ۴۰۷۴ دلار را مجدداً آزمایش کند و اگر بر این سطح غلبه نماید، می‌تواند تا ۵۲۸۰ دلار افزایش یابد.altcoin-to-watch-as-btc-surge
در مقابل، شکسته شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که گاوها قصد فروش دارایی خود و خروج از بازار را دارند. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷۹۴ دلار) سقوط کند.


#این #هفته #در #کنار #بیت #کوین #این #آلتکوین #را #هم #زیر #نظر #بگیرید

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply