Saturday, May 18, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهبازار ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۴ را با رونق خاصی آغاز کرد. راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله‌ در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در ماه ژانویه، توجه و علاقه‌ نهادهای مالی را به شدت به خود جلب کرد.

قیمت بیت‌کوین (BTC) نیز علی‌رغم افت اخیر و رسیدن به سطح فعلی ۶۷ هزار دلار، از ابتدای سال جاری میلادی، رشدی ۵۳ درصدی را تجربه کرد و به محدوده ۷۳ هزار دلاری رسید.
اکنون با نزدیک شدن به چهارمین هاوینگ بیت‌کوین، ابهاماتی در مورد روند آتی قیمت بیت کوین در ذهن سرمایه‌گذاران شکل گرفته است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


هاوینگ بیت‌کوین رویدادی است که در نتیجه آن، پاداش استخراج‌کنندگان به نصف کاهش می‌یابد که در این هاوینگ، پاداش استخراج از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین کاهش خواهد یافت.
این کاهش عرضه در اثر هاوینگ، توجه نهنگ‌های بیت‌کوین (دارندگان ۱۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ بیت‌کوین) را به خود جلب کرده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، نهنگ‌های بیت‌کوین اقدام به انباشت ۳۱۹،۳۱۰ بیت‌کوین کرده‌اند که معادل ۱.۴ درصد از کل عرضه این ارز دیجیتال است.
در مقابل، کیف پول‌هایی که کمتر از ۱۰۰ بیت‌کوین دارند، اقدام به فروش ۱۰۵،۲۶۰ بیت‌کوین معادل ۰.۷ درصد از کل عرضه، کرده‌اند.massive-bitcoin-whale-accumulation-ahead-of-halving-btc-price-rally-ahead
این روند یک نشانه‌ صعودی برای بیت‌کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود؛ چراکه نشان می‌دهد آدرس‌های با نفوذ بیشتر که تاثیر بالاتری بر حرکات بازار دارند، نسبت به ارزشمندی بیت کوین اطمینان دارند.
شرکت QCP Capital، فعال در زمینه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، علاوه بر هاوینگ و انباشت نهنگ‌ها، چند عامل دیگر مانند افزایش ورودی‌ سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین و رسیدن آن به ۴۳۲ میلیون دلار در این هفته، افزایش پوزیشن‌های خرید در مقایسه با فروش در مقیاس کلان و همچنین، کاهش اهرم در بازار را موجب افزایش خوش‌بینی نسبت به آینده‌ بیت‌کوین می‌داند.


#جمعآوری #۳۱۹ #هزار #بیت #کوین #از #بازار #نهنگها #برای #هاوینگ #آماده #میشوند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply