Tuesday, May 14, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهکاردانو، بلاکچین محبوب مبتنی بر قراردادهای هوشمند، سرانجام پس از تاخیرهای زیاد، اولین استیبل‌کوین با پشتوانه ارز فیات خود را با نام USDM در ۱۷ مارس ۲۰۲۴ راه‌اندازی کرد.

این اقدام به کاربران این امکان را می‌دهد تا USDM را با نسبت ۱ به ۱ با دلار آمریکا، ضرب یا بازخرید کنند. این موضوع، USDM را از دیگر استیبل‌کوین‌های کاردانو، مانند DJED و iUSD که ماهیت الگوریتمی یا مبتنی بر هوش مصنوعی دارند، متمایز می‌کند.
طبق گزارش‌ها، شرکت Mehen Finance توسعه‌دهنده USDM است. آنها قصد داشتند این استیبل‌کوین را در اوایل سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی کنند، اما تعطیلی بانک‌های طرفدار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و همکاری شریک بانکی آنها با شرکت سیرکل، باعث تاخیر شد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


Mehen در حال حاضر از خدمات شرکت فناوری مالی Plaid برای ایجاد و سوزاندن دلار آمریکا برای استیبل کوین USDM استفاده می‌کند. Plaid شبکه‌ای برای انتقال وجه بین بانک‌های بزرگ آمریکا است و این امکان را برای Mehen فراهم می‌کند تا با دلار آمریکا واقعی کار کند.
راه‌اندازی USDM با استقبال جامعه مواجه شده و کاربران آن را گامی مهم برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در شبکه کاردانو توصیف کرده‌اند.
در حال حاضر، تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC) با ارزش بازار به ترتیب ۱۰۳.۱ میلیارد دلار و ۳۰.۸ میلیارد دلار، برترین استیبل‌کوین‌های بازار هستند.
۷ استیبل‌کوین دیگر نیز ارزش بازاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار دارند. در این میان، مزیتی که USDM نسبت به سایر استیبل‌کوین‌های بزرگ دارد، این است که در حال حاضر آنها در بلاکچین کاردانو قابل انتقال نیستند.
انتظار می‌رود که USDM طی هفته‌ جاری به صورت کامل بر روی بلاکچین کاردانو فعال شود. مدیریت و صدور USDM توسط قراردادهای هوشمند و اوراکل‌های غیرمتمرکز کنترل خواهد شد و این موضوع، به شفافیت و امنیت آن کمک خواهد کرد.
طبق گفته‌ Mehen، شرکت‌های بسیاری برنامه‌ریزی کرده‌اند تا USDM را در صرافی‌های غیرمتمرکز و پروتکل‌های وام‌دهی و استقراض خود ادغام کنند.


#اولین #استیبلکوین #با #پشتوانه #فیات #در #بلاکچین #کاردانو #راهاندازی #شد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply