Friday, May 17, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهرشد بازار کریپتو پس از هفته‌ها عملکرد مثبت و غلبه احساسات صعودی، دچار توقف شده و یک اصلاح را تجربه می‌کند. قیمت بیت کوین (BTC) با کاهش به زیر سطح حمایت سقف تاریخی قبلی خود در ۶۹ هزار دلار، پیشتاز این اصلاح است.

این اصلاح گسترده منجر به لیکویید شدن بسیاری از پوزیشن‌ها و تغییر وضعیت شاخص سود باز (open interest) در بازار مشتقات شده است. در حال حاضر بیشتر پوزیشن‌ها شورت است که در صورت لیکویید شدن این پوزیشن‌ها می‌توان به افزایش قیمت امیدوار بود.
در ادامه ۲ ارز دیجیتالی را که پوزیشن شورت زیادی دارند و قیمت آنها در هفته آتی، پتانسیل افزایش دارد، بررسی می‌کنیم.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


اولین مورد اتریوم (ETH) است که در حال حاضر با قیمت ۳۷۰۹ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات ۲۴ ساعته این ارز دیجیتال (اسپات) ۴۷ درصد کاهش یافته است.
لازم به ذکر است که پوزیشن‌های لانگ طی مدت مشابه ۵۱.۷۴ درصد افزایش یافته است. با این حال، شاخص سود باز باقی‌مانده در تایم‌فریم‌های بزرگ‌تر همچنان تحت تسلط معاملات شورت است.
نقشه لیکوییدیتی هفتگی ETH نشان می‌دهد که در پی لیکویید شدن تجمعی پوزیشن‌های شورت در منطقه ۴۱۰۰ دلاری، بازارسازان می‌توانند به واسطه شورت اسکوییز قیمت را به این منطقه و فراتر از آن سوق دهند.short-squeeze-alert-2-cryptocurrencies-with-pump-potential-next-we
مورد دوم، لایت کوین (LTC) است که در حال حاضر پس از رشدی ۲.۷ درصدی، حدود ۸۹.۹۳ دلار قیمت دارد.به طور مشابه، LTC دارای استخر نقدینگی معنی‌داری است که ثمره برتری پوزیشن‌های شورت در شاخص سود باز است.
نقشه حرارتی سه مورد از این استخرها را در منطقه مقاومت روانی ۱۰۰ دلاری نشان می‌دهد. بنابراین، این سطح، یک هدف احتمالی برای شورت اسکوییز بالقوه در هفته آینده است.short-squeeze-alert-2-cryptocurrencies-with-pump-potential-next-we
به طور خلاصه، در پی شورت اسکوییز، قیمت اتریوم و لایت کوین به ترتیب می‌تواند ۱۰.۵ و ۱۱.۲ درصد افزایش یابد. با این وجود، ارزهای دیجیتال، دارایی‌های پر‌نوسان و غیرقابل پیش‌بینی هستند.
معامله‌گران باید ضمن اعمال مدیریت ریسک مناسب، پوزیشن‌های خود را با دقت باز کنند تا از ریسک لیکویید شدن جلوگیری نمایند.


#قیمت #اتریوم #لایتکوین #در #پی #شورت #اسکوییز #احتمالی #چه #تغییری #خواهد #کرد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply