Sunday, May 12, 2024


پس از مدت‌ها روز موعود فرا رسید؛ قیمت بیت کوین سه‌شنبه هفته گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و از رکورد ۶۹،۰۴۴ دلاری که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) به دست آمده بود، گذشت. در ادامه، قیمت BTC نوسانات زیادی را تجربه کرد و روز جمعه نیز برای دقایقی به بالای ۷۰ هزار دلار رسید، اما دوباره به زیر این سطح سقوط کرد.

به گزارش والکس، چنین رشدی با توجه به اینکه بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) با قیمت زیر ۱۷ هزار دلار معامله می‌شد، قابل‌توجه است.

افزایش قیمت بیت کوین با ثبت رکوردهای جدیدی در ورودی صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) رقم خورد و صندوق iShares Bitcoin Trust شرکت بلک راک (Blackrock) نیز همچنان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

بر اساس داده‌های CoinGecko، قیمت بیت کوین در حال حاضر ۶۹،۷۳۱ دلار است و نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.

اتریوم، دومین دارایی بزرگ بازار نیز برای اولین بار از سال ۲۰۲۱، به سطح ۴ هزار دلار رسید. طی هفت روز گذشته، قیمت اتریوم ۱۵ درصد افزایش یافته و حالا به ۳۹۴۴ دلار رسیده است.

اما رشد بزرگان بازار در طول هفته گذشته در مقایسه با سایر دارایی‌ها بسیار اندک بوده است. برای شروع، به میم کوین‌ها می‌پردازیم که به شکل عجیبی رشد داشته‌اند. شیبا اینو (SHIB) پس از جهش نزدیک به ۱۳۵ درصدی در طول یک هفته اخیر، برترین دارایی بازار در بین ۲۰ کوین و توکن دیجیتال اول از لحاظ مارکت کپ بوده است.

رقیب آن یعنی دوج کوین نیز هفته بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و قیمت DOGE تقریباً دو برابر شد. از آن زمان، قیمت دوج کوین کاهش یافته و اکنون در سطح ۰/۱۷۴۱ دلار قرار دارد. قیمت این میم کوین در روز دوشنبه به ۰/۱۹ دلار رسید و توکن محبوب ایلان ماسک بیش از ۲۹ درصد در هفت روز گذشته رشد داشته است.

قیمت سولانا، پنجمین دارایی دیجیتال بزرگ بازار، روز جمعه برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲ به بالای ۱۵۰ دلار رسید. توکن بومی بلاک چین رقیب اتریوم اکنون بیش از ۱۳ درصد در هفته گذشته افزایش قیمت داشته و حالا ۱۴۶/۹۱ دلار ارزش دارد.

علی‌رغم رشد قیمت آلت‌ کوین‌ها و دستاوردهای فوق‌العاده آن‌ها، شایان ذکر است که بسیاری از این توکن‌ها تا بالاترین رکورد خود در بازار صعودی قبلی طی سال ۲۰۲۱ هنوز راه درازی در پیش دارند.

پس از بررسی اجمالی وضعیت بازار کریپتو، در ادامه به تحلیل تعدادی از رمزارزهای برتر می‌پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

در تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند)، گاوها قیمت بیت کوین را به بالای ۷۰ هزار دلار رساندند. با این حال، نمودار روزانه BTC/USD نشان می‌دهد که برخی از معامله‌گران تصمیم گرفتند لحظاتی پس از دست‌یابی به این نقطه عطف، سود خود را برداشت کنند.

تحلیل قیمت بیت کوینتحلیل قیمت بیت کوین
تحلیل قیمت بیت کوین

حضور کندل‌های قرمز رنگ در بازار برای مدت طولانی دوام نیاورد و بیت کوین به مسیر صعودی خود بازگشت. علاوه بر این، بررسی چارت بیت کوین نشان می‌دهد که هیچ چیزی نمی‌تواند مانع تست دوباره سطح ۷۰ هزار دلار سود.

در حال حاضر، بیت کوین احتمالاً به بالای ۷۵ هزار دلار خواهد رسید. اما این امر تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که گاوها مانند چند روز گذشته در برابر فشار نزولی مقاومت کنند. شاخص دیگری که از رشد قیمت حمایت می‌کند، میانگین متحرک نمایی (EMA) است.

در زمان انتشار این خبر، EMA 20 (خط آبی) در سطح ۶۱،۵۰۵ دلار قرار دارد، در حالی که ۵۰ EMA (خط زرد) به سطح ۵۴،۲۸۵ دلار رسیده است. کراس اور رو به بالای ۲۰ EMA از ۵۰ EMA روند صعودی بیت کوین را تقویت کرد.

اما معامله گران باید احتیاط کنند. اگر قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ EMA کاهش یابد، ممکن است قیمت آن اصلاح شود که می‌تواند BTC را به ۵۶،۷۹۹ دلار برساند. این به معنای کاهش ۱۹ درصدی قیمت بیت کوین است.

با این حال، مومنتوم BTC نشان می‌دهد که ریزش قابل‌توجه قیمت بعید است. از این رو، قیمت بیت کوین پتانسیل رشد بسیار بیشتر از ۷۵ هزار دلار را هم دارد.

تحلیل قیمت اتریوم

کاهش فشار فروش در بین سرمایه‌گذاران اتریوم پس از شکسته شدن سد ۴ هزار دلار، مانع از ریزش شدید قیمت اتریوم به زیر ۳۷۵۰ دلار شد.

تحلیل قیمت اتریومتحلیل قیمت اتریوم
تحلیل قیمت اتریوم

میانگین متحرک نمایی ۷ روزه نیز این چشم‌انداز را تایید می‌کند. این یعنی معامله‌گرانی که در هفته گذشته اتریوم را خریداری کرده‌اند، به صورت میانگین ۳۷۴۰ دلار بابت دریافت هر واحد از آن پرداخته‌اند.

از آنجایی که این افراد هنوز تقریباً ۲۰ درصد در سود هستند، اکثریت می‌توانند دارایی‌های خود را برای کسب سود بیشتر حفظ کنند، زیرا بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی تا مدتی صعودی باقی می‌ماند.

تثبیت موفقیت‌آمیز در بالای منطقه کلیدی ۳۷۵۰ دلاری می‌تواند منجر به افزایش قیمت اتریوم تا ۱۵ درصد دیگر به نقطه عطف بعدی خود در ۴۵۰۰ دلار شود.

در صورت نوسانات نزولی در احساسات بازار، گاوهای اتریوم می‌توانند برای حمایت بلندمدت به میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به نرخ ۲۹۸۶ دلار اعتماد کنند.

با این حال، فعلاً چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد، زیرا سرمایه‌گذاران اتریوم تمایلی به فروش ندارند و حجم معاملات را تا بیش از ۳۴ میلیارد دلار کاهش می‌دهند.

تحلیل قیمت ریپل

تحلیلگران تکنیکال حرکات قیمت ریپل را زیر نظر دارند. به نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال در آستانه خروج از مثلث متقارن چند ساله خود قرار دارد. این الگو که با کانال های قیمتی همگرا مشخص شده، اغلب پیش از افزایش قابل‌توجه قیمت تشکیل می‌شود. اگر XRP بتواند به طور قاطع از سطح مقاومت ۰/۶۲۰۱ دلار فراتر رود و در آن محدوده تثبیت شود، می‌توانیم شاهد یک روند صعودی برای ریپل باشیم.

تحلیل قیمت ریپلتحلیل قیمت ریپل
تحلیل قیمت ریپل

در حالی که این بریک اوت احتمالی کورسوی امیدی برای هولدرهای XRP محسوب می‌شود، اما داستان متفاوتی در کوتاه‌مدت مطرح شده است. قیمت این توکن در روزهای اخیر اندکی کاهش یافته و تحلیلگران این ریزش قیمت را به دو عامل کلیدی نسبت می‌دهند.

اولاً اینکه در ماه مارس شاهد خروج قابل‌توجهی XRP از کیف پول سرمایه‌گذاران بودیم. طبق گزارش‌ها، هولدرها سودی بالغ بر ۳۷۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری خود روی ریپل به دست آورده‌اند. این برداشت سود، به ویژه توسط کسانی که XRP را در پایین‌ترین سطح آن خریداری کرده‌اند، یک واکنش طبیعی در بازار است و می‌تواند به نوسانات قیمت کمک کند.

ثانیاً، پرونده جاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه ریپل، بر قیمت XRP سایه افکنده است. ضرب‌الاجل ۲۲ مارس (۳ فروردین) SEC برای ارسال دادخواست جبران قضایی خود، شک و تردید زیادی را به بازار تزریق می‌کند. سرمایه‌گذاران اغلب در طول مبارزات حقوقی رویکرد محتاطانه‌ای را اتخاذ می‌کنند.

تحلیل قیمت کاردانو

Sssebi، تحلیلگر حوزه رمزارز یک چشم‌انداز صعودی از مسیر قیمت کاردانو ارائه داده که از عوامل متعددی ناشی می‌شود. با توجه به اینکه بیت کوین اخیراً ATH خود را شکسته و احتمال ادامه حرکت صعودی آن وجود دارد، این تحلیلگر پیش‌بینی کرده که ADA نیز از این روند پیروی کند.

تحلیل قیمت کاردانوتحلیل قیمت کاردانو
تحلیل قیمت کاردانو

این چشم‌انداز مثبت را تحلیل تکنیکال کاردانو نیز تقویت می‌کند که نشان می‌دهد ADA برای یک حرکت بزرگ دیگر به سمت سطح مقاومت ۰/۷۵ دلاری آماده است. اگر بازار به همین صورت پویا بماند، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به ADA نشان می‌دهند و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این تحلیلگر نقاط عطف قابل‌توجهی را برای چند هفته و ماه‌های آینده کاردانو پیش‌بینی می‌کند. کاردانو احتمالاً در عبور از مقاومت ۱ دلاری با چالش خاصی مواجه نمی‌شود و این چشم‌انداز خوش‌بینانه تا تابستان ادامه می‌یابد، جایی که Sssebi پیش‌بینی می‌کند ADA می‌تواند به سطوح قیمتی بین ۲ تا ۳ دلار برسد.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در نمودار روزانه آرایش صعودی به خود گرفته و با منطقه ۰/۱۸ دلاری دست و پنجه نرم می‌کند. یک بریک اوت صعودی از سطح ۰/۱۷۹ دلار قیمت دوج کوین را به سمت ۰/۲۰ دلار یا بالاتر می‌برد. با بسته شدن کندل روزانه در بالای ۰/۲۰ دلار، رشد قیمت به سمت ۰/۲۴ دلار و بسیار بالاتر را خواهیم داشت.

تحلیل قیمت دوج کوینتحلیل قیمت دوج کوین
تحلیل قیمت دوج کوین

۰/۱۴۵ دلار تا ۰/۱۵۵ دلار به عنوان منطقه حمایت دوج کوین در تایم فریم روزانه عمل می‌کند و رسیدن قیمت به زیر آن، DOGE را تا ۰/۱۲۱ دلار کاهش می‌دهد.

جفت ارز DOGEUSDT در نمودار ۴ ساعته خود مقاومت کلیدی ۰/۱۷۷-۰/۱۸۹ دلار را دوباره تست می‌کند. بریک اوت صعودی از منطقه ۰/۱۷۷-۰/۱۸۹ دلاری، دوج کوین را در نمودار ۴ ساعته وارد یک روند صعودی خواهد کرد و ما شاهد حرکت آن به سمت ۰/۲۲ دلار و بالاتر خواهیم بود.

در صورت ریجکت شدن قیمت از منطقه فوق، قیمت به سطح حمایت اصلی ۰/۱۴۵ دلاری خود کاهش پیدا می‌کند.

تحلیل قیمت شیبا اینو

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر تکنیکال، معتقد است که پرایس اکشن فعلی شیبا اینو می‌تواند بخشی از مرحله تثبیت آن باشد که ممکن است منجر به رشد بیشتر قیمت شود.

تحلیل قیمت شیبا اینوتحلیل قیمت شیبا اینو
تحلیل قیمت شیبا اینو

مارتینز می‌گوید:
قیمت شیبا اینو یک مثلث متقارن را در نمودار ۴ ساعته خود تشکیل داده است. کلوز و تثبیت قیمت در بالاتر از مقاومت ۰/۰۰۰۰۳۸ دلاری می‌تواند باعث بریک اوت صعودی ۴۰ درصدی SHIB شود و قیمت آن را به سمت ۰/۰۰۰۰۵۲ دلار سوق دهد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.


#بررسی #وضعیت #بیت #کوین #اتریوم #آلت #کوین #مهم #دیگر

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply