Saturday, May 18, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهطی ماه فوریه امسال، ۱۲ حادثه امنیتی تنها در بلاکچین اتریوم رخ داد که طی آن، بالغ بر ۶۷ میلیون دلار از وجوه کاربران از دست رفت. هک‌های مختلف، عامل اصلی از بین رفتن ۹۷.۵ درصد از این وجوه گزارش شده است. مابقی وجوه، در پی کلاهبرداری‌ها از دست رفته است.

علی‌رغم ضررهای قابل توجه در این ماه، میزان وجوه از دست رفته در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۴، کاهش قابل توجهی داشته‌ که حاکی از بهبود بالقوه در حوزه امنیت و افزایش هوشیاری جامعه ارز دیجیتال است.
گزارش فوریه پلتفرم ایمیونیفای (Immunefi)، زیان خیره‌کننده ۲۰۰ میلیون دلاری ناشی از هک‌ها و کلاهبرداری‌ها در بازار ارز دیجیتال را نشان می‌دهد. بیشترین ضرر در ماه فوریه مربوط به پلتفرم بازی پلی‌دی‌اپ (PlayDapp) و صرافی غیرمتمرکز فیکسد‌فلوت (FixedFloat) بوده است که به ترتیب ۳۲.۳۵ و ۲۶.۱ میلیون دلار متضرر شده‌اند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


دوئل‌بیتس (Duelbits)، یک کازینوی آنلاین که از ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند نیز ۴.۶ میلیون دلار متضرر شده است. این حوادث ۶۳.۰۵ میلیون دلار از کل زیان ماه فوریه را به خود اختصاص داده است.
این گزارش حاکی از آن است که اتریوم با ۱۲ حادثه، شاخص‌ترین بلاکچین مورد حمله در فوریه ۲۰۲۴ بوده است، در حالی که بلاکچین‌های بایننس‌چین و بیت‌کوین هر کدام یک حمله را متحمل شدند.
زیان سالانه در صنعت کریپتو اکنون به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است.
قابل ذکر است که حملات خاصی از گزارش‌های ژانویه و فوریه حذف شده‌اند که در صورت محاسبه، مجموع ضررهای ماه فوریه به ۱۹۸.۱ میلیون دلار و زیان کل سال به ۳۹۸.۱ میلیون دلار خواهد رسید.


منبع

کوین پدیا




#محاسبه #زیان #ناشی #از #هک #کلاهبرداری #ارز #دیجیتال #در #سال #۲۰۲۴

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply