Tuesday, May 14, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهحساب توییتر مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، بزرگ‌ترین شرکت دارنده بیت کوین در جهان، با یک حمله فیشینگ بزرگ مواجه شده است.

طبق آخرین گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران فریب این حمله را خورده و حدود نیم میلیون دلار ضرر کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آنند که هکرها با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری مایکرواستراتژی، یک لینک فیشینگ با وعده ایردراپ را منتشر کردند و در آن، از راه‌اندازی یک توکن جدید مبتنی بر اتریوم با نام MSTR خبر دادند.
در این توییت اعلام شده بود که این توکن جدید توسط ذخایر بیت کوین شرکت پشتیبانی می‌شود. تحلیلگر امنیت سایبری، ZachXBT، گزارش داده است که این پست غیرمجاز تاکنون منجر به ضرر قابل‌توجه ۴۴۰۰۰۰ میلیون دلاری شده است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


کاربران پس از مشاهده لینک فیشینگ، اطلاعات حساس و مهم خود را در اختیار هکرها قرار دادند یا اینکه ارزهای دیجیتالی را به حساب آنها منتقل کردند.
مایکرواستراتژی هنوز بیانیه رسمی در مورد این نقص امنیتی صادر نکرده است. با اینکه هک کردن حساب‌های توییتر به یک هدف رایج برای هکرها تبدیل شده، اما توییتر همچنان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تعامل جامعه فعالان ارزهای دیجیتال است.
ماه گذشته نیز در یک حرکت شگفت‌انگیز، قبل از تصویب صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، توییتی جعلی از حساب توییتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده اعلام کرد که ETFها مورد تایید قرار گرفته‌اند.
در آن زمان، توییتر اعلام کرد که حساب SEC فاقد احراز هویت دومرحله‌ای بوده و این نقص امنیتی ناشی از به دست آوردن کنترل یک شماره تلفن مرتبط با حساب، بوده است.
مایکرواستراتژی در حال حاضر آخرین قربانی هکرها در سال ۲۰۲۴ است. در این شرایط، فعالان بزرگ دنیای کریپتو باید اقدامات امنیتی را در تمام کانال‌های ارتباطی خود تقویت کنند تا از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری شود.


#حساب #توییتری #مایکرواستراتژی #هک #شد #فریب #ایردراپ #این #توکن #جعلی #را #نخورید

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply