Sunday, May 12, 2024


قیمت بیت کوین در محدوده ۳۸ هزار تا ۴۹ هزار دلار در حال حرکت است و این تثبیت قیمت مسیر را برای برخی توکن‌ها هموار کرده تا احتمالاً به سمت اهداف بالاتری حرکت کنند. در این مطلب نمودار روزانه و چهار ساعته BTC و ۴ آلت کوین با پتانسیل رشد قیمت را بررسی می‌کنیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین روزهای گذشته به تدریج رشد کرد که نشان‌دهنده ادامه تقاضا از سوی گاوهاست. داده‌هایی که جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر بلومبرگ در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) به اشتراک گذاشت، نشان می‌دهند که دارایی‌های تحت مدیریت صندوق ETF شرکت بلک راک (BlackRock) – iShares Bitcoin Trust (IBIT) – از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده است.

خرید معامله‌گران در سطوح پایین‌تر جلوی افت قیمت بیت‌ کوین را گرفته، اما بعید است که یک بازار صعودی جدید به سرعت آغاز شود. بیت کوین ممکن است سودهای فعلی خود را تثبیت کند زیرا معامله‌گران بر روی سرمایه ورودی به صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین متمرکز شده‌اند و منتظر هاوینگ این دارایی دیجیتال در ماه آوریل (فروردین سال آینده) هستند.

نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتالنمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال
نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال

اگر بیت کوین در یک محدوده قیمتی در حال نوسان باقی بماند، نشان‌دهنده این است که معامله‌گران برای برداشت سود خود عجله‌ای ندارند و منتظرند که روند صعودی ادامه پیدا کند. این امر ممکن است خبر خوبی برای تعدادی از آلت کوین‌ها باشد، چرا که جذابیت بازارهای به جز بیت کوین برای سرمایه‌گذاران بیشتر می‌شود و آلت کوین‌ها می‌توانند حرکت رو به بالای خود را از سر گیرند.

ریکاوری بیت کوین تعدادی از آلت کوین‌ها را که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم در یک روند مثبت قرار داده است. در ادامه نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر حال حاضر بازار را که ممکن است در کوتاه‌مدت عملکرد خوبی داشته باشند، بررسی خواهیم کرد.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۴۱،۹۵۹ دلار عبور کرد که نشان می‌دهد فشار فروش رو به کاهش است.

نمودار روزانه BTC/USDTنمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

هر دوی میانگین‌های متحرک مسطح شده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به ناحیه میانی خود قرار دارد که از تعادل بین عرضه و تقاضا خبر می‌دهد. جفت ارز BTC/USDT ممکن است برای مدتی بین ۴۴،۷۰۰ تا ۳۷،۹۸۰ دلار نوسان داشته باشد.

شکست رو به بالای سطح ۴۴،۷۰۰ دلار و کلوز قیمت در آنجا اولین نشانه از بازگشت خریداران به سکان هدایت بازار خواهد بود. این امر ممکن است قیمت را به بالاترین سطح اخیر خود یعنی ۴۸،۹۷۰ دلار برساند. در مسیر نزولی، یک اصلاح به زیر ۳۷،۹۸۰ دلار می‌تواند ریزش عمیق‌تری را به سمت ۳۴،۸۰۰ دلار آغاز کند.

نمودار ۴ ساعته BTC/USDTنمودار ۴ ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

در نمودار ۴ ساعته، میانگین‌های متحرک یک کراس‌اور صعودی را تکمیل کرده‌اند و اندیکاتور RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها در حال بازگشت به بازار هستند. این رالی می‌تواند قیمت را به ۴۳،۵۰۰ دلار و سپس ۴۴،۷۰۰ دلار برساند.

اگر قیمت کاهش یابد، میانگین‌های متحرک احتمالا به عنوان حمایت‌های قدرتمندی عمل خواهند کرد. شکست رو به پایین میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای می‌تواند برتری را به خرس‌ها بدهد. در این حالت، این جفت ارز ممکن است در ابتدا به ۳۹،۵۰۰ دلار و در ادامه به ۳۷،۹۸۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) به بالاتر از میانگین‌های متحرک رسید و در تلاش است تا خود را در بالای خط روند نزولی حفظ کند.

نمودار روزانه SOL/USDTنمودار روزانه SOL/USDT
نمودار روزانه SOL/USDT

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۹۳ دلار شیب خود را از دست داده و مسطح شده و RSI درست در بالاتر از ناحیه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. اگر قیمت در بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا ۱۰۷ دلار و سپس ۱۱۷ دلار رشد کند.

اگر خرس‌ها قصد دارند که جلوی رشد بیشتر قیمت را بگیرند، باید به سرعت سولانا را به زیر میانگین‌های متحرک برگردانند. این امر ممکن است معامله‌گران نوسان‌گیر بازار را به دام بیاندازد و درها را برای تست مجدد حمایت ۷۹ دلاری باز کند.

نمودار ۴ ساعته SOL/USDTنمودار ۴ ساعته SOL/USDT
نمودار ۴ ساعته SOL/USDT

در نمودار ۴ ساعته، این جفت ارز از خط روند نزولی خود بالاتر رفته و الگوی مثلث نزولی آن باطل شده است. این یک سیگنال مثبت محسوب می‌شود، زیرا گاوها در حاشیه منتظر شکست این آرایش بودند و خرس‌ها به سمت درب خروجی بازار هجوم می‌آورند.

اگر خریداران قیمت را در بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند، این جفت ارز به احتمال زیاد به سمت سطح ۱۰۷ دلار و پس از آن ۱۱۷ دلار رشد می‌کند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۸۵ دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت اعتباری نخواهد داشت.

تحلیل قیمت اوالانچ

اوالانچ چندین روز است که در یک کانال نزولی معامله می‌شود. خریداران با رسیدن قیمت به خط حمایت این کانال در تاریخ ۲۳ ژانویه پوزیشن‌های لانگ باز کردند و در تاریخ ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۴ دلار رساندند.

نمودار روزانه AVAX/USDTنمودار روزانه AVAX/USDT
نمودار روزانه AVAX/USDT

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا ریکاوری فعلی قیمت اوالانچ را در خط روند نزولی متوقف کنند. اگر قیمت با برخورد به مقاومت سربار خود کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال باقی مانده‌اند. در این حالت ممکن است جفت ارز AVAX/USDT زمان بیشتری را در داخل این کانال بگذراند.

در عوض، اگر قیمت از سد این مقاومت سربار عبور کند، به معنای افزایش فشار خرید گاوها خواهد بود. این جفت ارز در ادامه ممکن است شتاب خود را افزایش دهد و تا ۴۴ دلار و متعاقباً تا سطح روانی مهم ۵۰ دلاری خود رشد کند.

نمودار ۴ ساعته AVAX/USDTنمودار ۴ ساعته AVAX/USDT
نمودار ۴ ساعته AVAX/USDT

با توجه به نمودار ۴ ساعته، میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا شیب گرفته و RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید خود قرار دارد که به معنای خرید سنگین گاوهاست. فروشندگان در سه نوبت قبلی با موفقیت از خط روند نزولی دفاع کردند. از این رو، آنها تلاش می‌کنند که دوباره هم این کار را انجام دهند.

اگر قیمت از خط روند نزولی خود کاهش یابد اما با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا بازگردد، بدان معنی خواهد بود که معامله‌گران این ریزش را به عنوان یک فرصت برای خرید در نظر می‌گیرند. این امر چشم‌انداز آغاز یک رالی در بالای کانال را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت AVAX/USDT ممکن است حرکت خود را به سمت ۴۴ دلار آغاز کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک خود برسد، به این معنی است که خرس‌ها به شدت در سطوح بالاتر به فروش دارایی‌های خود می‌پردازند. در این حالت ممکن است این جفت ارز برای مدت بیشتری در داخل کانال باقی بماند.

تحلیل قیمت رندر

قیمت رندر توکن پس از پولبک اولیه خود طی چند روز گذشته بین ۳/۵۶ دلار تا ۴/۴۰ دلار تثبیت شده است.

نمودار روزانه RNDR/USDTنمودار روزانه RNDR/USDT
نمودار روزانه RNDR/USDT

هر دوی میانگین‌های متحرک مسطح شده‌اند و RSI درست در بالاتر از ناحیه میانی خود قرار گرفته که نشان‌دهنده تعادل بین گاوها و خرس‌هاست. اگر قیمت از سطح ۴/۴۰ دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴ دلار برسد، جفت ارز RNDR/USDT ممکن است عملکرد رنج خود را برای چند روز دیگر ادامه دهد.

در مقابل، اگر قیمت به بالای سطح ۴/۴۰ دلار افزایش یابد، بیانگر آن است که خریداران بر فروشندگان غلبه کرده‌اند. این جفت ارز پس از آن می‌تواند یک رالی تا ۵/۰۷ دلار و در نهایت ۵/۲۸ دلار داشته باشد. شکست رو به بالای این سطح نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.

نمودار ۴ ساعته RNDR/USDTنمودار ۴ ساعته RNDR/USDT
نمودار ۴ ساعته RNDR/USDT

این جفت ارز در نمودار ۴ ساعته یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده که نشان‌دهنده عدم قطعیت بین گاوها و خرس‌هاست. خریداران در تلاش هستند تا با رساندن قیمت به بالای این مثلث، عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز مذکور ممکن است تا ۴/۴۰ دلار و پس از آن ۴/۷۱ دلار رشد داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت به ریزش خود ادامه دهد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای را رو به پایین بشکند، بدان معنی خواهد بود که خرس‌ها به شدت از خط روند نزولی دفاع می‌کنند. این جفت ارز سپس ممکن است به سمت خط حمایت ریزش داشته باشد.

تحلیل قیمت سویی

رمز ارز سویی (Sui) طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قرار داشته، اما خرس‌ها در تلاش هستند تا این رالی قیمتی را در سطح ۱/۵۰ دلار متوقف کنند.

نمودار روزانه SUI/USDTنمودار روزانه SUI/USDT
نمودار روزانه SUI/USDT

جفت ارز SUI/USDT یک الگوی کف گرد تشکیل داده که با شکست رو به بالای ۱/۵۰ دلار و کلوز قیمت در آن ناحیه تکمیل می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد، مومنتوم صعودی بیشتر می‌شود و این جفت ارز ممکن است به سمت سطح ۲ دلار یک رالی داشته باشد. هدف این آرایش صعودی سطح ۲/۶۴ دلار است.

با این حال، خرس ها احتمالاً برنامه‌های دیگری در سر دارند. آن‌ها به شدت از سطح ۱/۵۰ دلار محافظت می‌کنند و سعی دارند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱/۱۸ دلار برسانند. اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگردد، احتمال آغاز یک رالی به بالای ۱/۵۰ دلار افزایش می‌یابد. از سوی دیگر، شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند مسیر را برای کاهش قیمت به میانگین متحرک ۵۰ روزه به نرخ ۰/۹۲ دلار هموار کند.

نمودار ۴ ساعته SUI/USDTنمودار ۴ ساعته SUI/USDT
نمودار ۴ ساعته SUI/USDT

نمودار ۴ ساعته قیمت نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا سویی را به بالاتر از مقاومت سربار ۱/۵۰ دلاری هدایت کنند. اگر قیمت به ریزش خود ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، می‌تواند آغازی برای یک پولبک به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که احساسات مثبت در بازار حاکم هستند و هر کف جزئی با خرید گاوها دنبال می‌شود. این جفت ارز ممکن است در ادامه بر مانع ۱/۵۰ دلاری خود غلبه کند و مرحله بعدی روند صعودی آن آغاز شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

cointelegraph.com


#با #تثبیت #قیمت #بیت #کوین #این #آلت #کوین #تا #کجا #جای #رشد #دارند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply