Saturday, May 18, 2024


از مجموع ۲ هزار شرکت‌کننده در نظرسنجی دویچه بانک (Deutsche Bank)، بیش از یک سوم انتظار دارند که قیمت بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کند! علاوه بر این، حدود ۱۵ درصد از افراد پیش‌بینی می‌کنند که قیمت این ارز دیجیتال تا پایان سال بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار باشد.

به گزارش والکس و به نقل newsbitcoin، اکثر پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی، پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین سقوط بیشتری را تجربه خواهد کرد. جامعه آماری این نظرسنجی شامل ۲ هزار نفر از ساکنان آمریکا، بریتانیا و منطقه یورو بود. 

این نظرسنجی نشان داد که بیش از یک سوم از پاسخ‌دهندگان معتقدند بیت کوین تا ژانویه (بهمن) سال آینده به زیر ۲۰۰۰۰ دلار خواهد رسید. در همین حال، تقریبا ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انتظار دارند که قیمت بیت کوین تا پایان سال بین ۴۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار باشد.

ماریون لابور (Marion Laboure) و کسیدی اینسورث-گریس (Cassidy Ainsworth-Grace)، تحلیلگران دویچه بانک در این گزارش توضیح دادند که انتظار می‌رود صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، سرمایه نهادی بیشتری را به سمت این رمزارز هدایت کند و سطح پذیرش آن را بالا ببرد. در واقع نهادینه‌سازی بیت‌کوین به کمک ETFها گسترش پیدا می‌کند. با این حال، آن‌ها خاطرنشان کردند که فعلا اکثر جریان‌های ETF از سوی سرمایه‌گذاران خرد آمده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال

قیمت بیت کوین بعد از خبر تایید ETFهای اسپات توسط SEC، به ۴۸ هزار دلار هم رسید اما مطابق با پیش‌بینی‌ها، این خبر مثبت خیلی روز به یک رویداد فروش کم‌سابقه تبدیل شد و بیت کوین با سقوطی ۱۰ هزار دلاری، به حمایت ۳۸ هزار  دلاری تکیه زد. چند روز بعد، روند بهبودی آغاز شد و حالا در لحظه نگارش این مطلب، قیمت مجدد سطح ۴۲۵۰۰ دلاری را پس گرفته است.

بسیاری از مردم بر این باورند که فعالیت رسمی ETFهای اسپات بیت کوین در بورس ایالات متحده، همراه با هاوینگ پیش‌رو در ماه آوریل (اردیبهشت)، به طور قابل توجهی قیمت بیت کوین را افزایش می دهد. تحلیلگران Ark Invest با نگاهی خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین تا ۱.۵ میلیون دلار رشد خواهد کرد. البته در شرایط فعلی، این با داده‌های اقتصادی همخوانی ندارد. Fundstrat نیز می‌گوید بیت کوین تا قیمت ۱۵۰ هزار دلار پیش‌روی خواهد کرد و در عرض پنج سال به ۵۰۰ هزار دلار می‌رسد.

بانک استاندارد چارترد در اوایل این ماه گفت که بیت کوین ممکن است در سال آینده به سقف قیمتی ۲۰۰ هزار دلار برسد. علاوه بر این، شرکت مدیریت دارایی Vaneck انتظار دارد که در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، بیت کوین به بالاترین حد خود برسد. 

در همین حال، پذیرش کریپتو همچنان در حال رشد است. گزارش اخیر نشان می‌دهد که تعداد دارندگان کریپتو در سراسر جهان در پایان سال گذشته به ۵۸۰ میلیون رسیده است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.


#انتظار #مردم #از #قیمت #بیت #کوین #زیر #هزار #دلار #یا #بالای #هزار #دلار

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply