Friday, May 17, 2024


دیپ فیک (DeepFake) یک تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی است که از مدت‌ها قبل باعث افزایش نگرانی‌های امنیتی در دنیا شده است. با استفاده از این فناوری، کلاهبرداران ویدیوهایی با چهره و صدای افراد مشهور می‌سازند که تشخیص تقلبی بودن آن سخت است. بر همین اساس، مایکل سیلور (Michael Saylor) موسس مایکرواستراتژی، درباره اپیدمی کلاهبرداری با این روش هشدار داده است. 

به گزارش والکس و به نقل از dailycoin، کلاهبرداری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، همگام با توسعه این فناوری، پیشرفت می‌کنند و حالا در روندی نگران کننده، سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کریپتو به وسیله دیپ فیک فریب می‌خورند و دارایی‌های خود را از دست می‌دهند. 

مایکل سیلور درباره ویدیوهای ساخته شده به کمک دیپ فیک هشدار می‌دهد و از سیل ویدیوهای جعلی در یوتیوب صحبت می‌کند. او می‌گوید که ویدیوی ارسال هدیه و بیت کوین که با چهره‌اش ساخته شده کاملا جعلی و فیک است. سیلور توضیح می‌دهد که تیم امنیتی او هر روز درگیر نبرد با ویدیوهای فیک و اخبار جعلی هستند و آن‌ها روزانه به طور متوسط ۸۰ ویدیوی کلاهبرداری را حذف می‌کنند.

در این ویدیوها، مایکل سیلور از مخاطبین خود می‌خواهد با اسکن یک بارکد، بیت کوین را برای او ارسال کنند تا دو برابر سود شامل آن‌ها شود. این تاکتیک قدیمی و ساده، برای فریب قربانیان ناآگاه طراحی شده است. 

مایکل سیلور اولین قربانی این کلاهبرداری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیست. در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان)، ویدیوهایی از برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse) مدیرعامل ریپل منتشر شد که هدایایی جعلی را تبلیغ می‌کرد. این ویدیوها نیز با دیپ فیک طراحی شده بودند و هدف آن‌ها کلاهبرداری مستقیم از علاقمندان ناآگاه بود. 

حوادثی از این دست، پیچیدگی روزافزون هوش مصنوعی و پتانسیل آن برای سوء استفاده در حوزه دیجیتال را برجسته کرده است. پیشرفت سریع هوش مصنوعی فرصت‌ها و چالش‌هایی را برای جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. در حالی که کاربردهای آن در حوزه‌هایی مانند امنیت بلاکچین و تحلیل داده‌ها بسیار مفید است، اما توانایی جعل‌های بیش از حد واقعی مشابه دیپ فیک، می‌تواند به یک بحران جدی تبدیل شود. 

برای مبارزه با این تهدید نوظهور، رهبران صنعت و کاربران باید یک رویکرد محتاطانه اتخاذ کنند. تایید منبع اطلاعات و شک و تردید نسبت به وعده‌های غیرواقعی، گام‌های مهمی در حفاظت از دارایی‌های دیجیتال است. علاوه بر این، اجتناب از ارسال وجوه به آدرس‌ها یا پلتفرم‌های ناشناخته، به‌ویژه آن‌هایی که بازدهی گزاف ارائه می‌کنند، ضروری است.


#افزایش #جعل #هویت #با #دیپ #فیک #برای #سرقت #ارزهای #دیجیتال

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply