Thursday, May 16, 2024


با در نظر گرفتن محدودیت عرضه بیت کوین و افزایش جمعیت جهان، طبق آخرین ارزیابی‌ها تنها ۲۲۲٬۲۲۲ ساتوشی برای هر نفر در دسترس خواهد بود.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoslate، همانطور که می‌دانید سقف عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون واحد خواهد بود و این در برابر جمعیت ۸.۱ میلیارد نفری جهان، یک سناریوی بسیار جالب و مهم است. با علم به این موضوع و بررسی داده‌های Worldometers، به درک عمیق‌تری نسبت به محدودیت بیت کوین می‌رسیم. 

اگر تمام بیت کوین‌ها را به طور مساوی بین همه مردم دنیا تقسیم کنیم، هر فرد به طور متوسط حدود ۲۵۹۲۵۹ ساتوشی خواهد داشت. با این حال، این محاسبه واقعیت‌های خاصی از اکوسیستم بیت کوین را در نظر نمی‌گیرد.

به عنوان مثال، این تجزیه و تحلیل باید ۱.۵ میلیون زامبی‌کوین را نیز در نظر بگیرد. منظور از زامبی‌کوین در واقع بیت کوین‌هایی است که از سال ۲۰۱۰ تا به امروز فقط نگهداری شده‌اند و به اصلاح خواب بوده‌اند. این بیت‌کوین‌های غیر فعال بعید است که دوباره وارد عرضه در گردش شوند، بنابراین به طور موثری کمبود عرضه را تشدید می‌کنند.

عرضه از دست رفته بیت کوین (منبع: Glassnode)

با درنظر گرفتن بیت کوین‌های گمشده، در حال حاضر کل عرضه بیت کوین در گردش تقریبا ۱۹.۵ میلیون است. این مساله داده‌های محاسباتی ابتدای مطلب را تغییر می‌دهد و حالا می‌توان گفت که فعلا حدود ۲۲۲٬۲۲۲ ساتوشی برای هر فرد در سطح جهان وجود دارد!


#به #ازای #هر #نفر #در #جهان #چقدر #بیت #کوین #وجود #دارد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply