Wednesday, May 15, 2024


به عقیده تحلیلگران بازار کریپتو، صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین به دلیل کارمزد تراکنش‌های کمتر، می‌توانند عواقب ناخواسته‌ای را برای صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوین بیس ایجاد کنند.

به گزاش والکس و به نقل از کوین‌تلگراف، در حالی که جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر تایید صندوق قابل معامله اسپات بیت کوین در ایالات متحده است، برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که این امر به طور بالقوه می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای را برای صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد کند.

آدام بک مدیرعامل Blockstream، اعتقاد دارد با وجود احتمال بسیار بالای تایید و راه‌اندازی اولین صندوق ETF اسپات بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۴ و نزدیک‌شدن به هاوینگ بیت کوین، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد. البته پیشی بینی‌های غیرواقع‌بینانه نیز مربوط به بیت کوین یک میلیون دلاری وجود دارد.

البته این رشد قیمت بیت کوین در آینده، احتمالا برای صرافی‌های ارز دیجیتال آنچنان خوش‌بینانه نباشد. به گفته نیت گراچی (Nate Geraci) رئیس پلتفرم معاملاتی ETF و اریک بالچوناس (Eric Balchunas) تحلیلگر ETF بلومبرگ، مزیت‌های معاملات ETF اسپات بیت کوین، احتمالا باعث رکود بازار این رمزارز در صرافی‌های ارز دیجیتال شود. 

این مزیت مربوط به کارمزد معاملات صندوق ETF بیت کوین می‌شود. آنطور که پیش بینی می‌شود، کاربران برای معامله صندوق ETF اسپات بیت کوین تنها باید ۰.۰۱ درصد از حجم معاملات را به عنوان کارمزد پرداخت کنند. در مقابل، هزینه‌های معاملاتی در صرافی‌هایی مانند کوین بیس بسته به ارز دیجیتال، اندازه تراکنش و جفت‌های معاملاتی به ۰.۶ درصد می‌رسد.

بالچوناس معتقد است، تصویب ETF اسپات بیت کوین، رقابت قیمتی بیشتری را در صنعت کریپتو ایجاد می‌کند و پول را از صرافی‌هایی که مقادیر زیادی پول نقد برای تبلیغ خدمات خود در رویدادهایی مانند Super Bowl صرف می‌کنند، به سرمایه‌گذاران باز می‌گرداند.

در حقیقت، صرافی متمرکز کوین بیس بیشتر درآمد خود را از کارمزد تراکنش‌ها به دست آورده است. در سال ۲۰۲۲، کوین بیس ۲.۴ میلیارد دلار کارمزد تراکنش از سرمایه‌گذاران نهادی و خرد به دست آورد که ۷۷ درصد از کل درآمد خالص ۳.۱ میلیارد دلاری آن را تشکیل می‌داد. البته این شرکت در تلاش است تا اتکای خود به کارمزدها را کاهش دهد و راه‌های درآمدزایی خود را به بقیه بخش‌های صنعت متمرکز کند.

cointelegraph.com


#صندوق #ETF #اسپات #بیت #کوین #تهدیدی #برای #صرافیهای #ارز #دیجیتال

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply