Sunday, May 19, 2024


بیت کوین ممکن است برای چند روز آینده نیز تحت فشار باقی بماند، اما سقوط آن بعید است چرا که انتظار می‌رود معامله‌گران با نزدیک شدن به تصمیم‌گیری نهایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد ETF بیت کوین، در کف خرید کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، ارزش شاخص S&P 500 (SPX) طی هفته گذشته ۲/۴۹ درصد رشد کرد و نوار رشد هفتگی خود را به ۷ هفته متوالی افزایش داد. چنین عملکردی از سوی شاخص SPX طولانی‌ترین سیر رشد آن از سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود. با این حال، بیت کوین نتوانست مومنتوم خود را حفظ کند و تسلیم برداشت سود گاوهای بازار شد. پلتفرم معاملاتی Material Indicators در پست X (توئیتر سابق) خود اظهار داشت که مردم احتمالاً در پایان سال دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند تا در کوتاه‌مدت سود خود را از بازار برداشته و زیان به وجود آمده را برای اهداف مالیاتی جبران کنند.

با این حال، سقوط قیمت بیت کوین و به طور کلی بازار کریپتو بعید به نظر می‌رسد زیرا بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یک یا چند درخواست راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین را در ماه ژانویه تایید کند. اگر این اتفاق رخ دهد، می‌تواند یک تغییر سرنوشت‌ساز در صنعت کریپتو باشد.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتالعملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

یان ون اک (Jan van Eck)، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی VanEck در مصاحبه‌ای با CNBC گفت که قیمت بیت کوین احتمالاً در طی ۱۲ ماه آینده به بالاترین سطح تاریخی خود خواهد رسید. او فکر می‌کند که بیت کوین در نهایت به عنوان یک همراه یا جایگزینی برای طلا در نظر گرفته می‌شود.

سطوح مهمی که می‌توانند جلوی سقوط بیت کوین و آلت کوین‌ها را بگیرند کدام‌اند؟ در این مطلب نمودار بیت کوین‌، دو شاخص مهم بازار سهام آمریکا و ۷ آلت کوین برتر بازار کریپتو را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحلیل شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 طی چند روز گذشته شاهد یک حرکت صعودی قدرتمند بود که ارزش آن را در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) به بالای مقاومت سربار ۴۶۵۰ رساند.

نمودار روزانه شاخص S&P 500نمودار روزانه شاخص S&P 500
نمودار روزانه شاخص S&P 500

رالی شارپ SPX شاخص قدرت نسبی (RSI) را به اعماق منطقه اشباع خرید سوق داده و این امر نشان می‌دهد که فعالیت اقتصادی صورت گرفته در بازارها در کوتاه‌مدت بیش از حد افزایش پیدا کرده است. در این حالت احتمال می‌رود که طی چند روز آینده شاهد یک اصلاح یا تثبیت قیمت باشیم. سطوح حمایت قدرتمندی که در مسیر حرکت نزولی این شاخص در پیش داریم ابتدا در سطح بریک اوت ۴۶۵۰ و سپس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۶۰۱ قرار دارند.

اگر این شاخص به رشد خود ادامه دهد و سطح ۴۷۴۰ را به سمت بالا بشکند، ممکن است حتی روند صعودی خود را تا ۴۸۱۹ نیز گسترش دهد. در این سطح احتمالاً دوباره شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود، اما در صورت برتری خریداران، رالی S&P 500 می‌تواند قیمت آن را به سطح روانی ۵ هزار برساند.

تحلیل شاخص دلار آمریکا

گاوها به طور مکرر نتوانستند شاخص دلار آمریکا (DXY) را بین تاریخ‌های ۵ دسامبر (۱۴ آذر) تا ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۰۳ حفظ کنند.

نمودار روزانه شاخص دلار آمریکانمودار روزانه شاخص دلار آمریکا
نمودار روزانه شاخص دلار آمریکا

این امر خرس‌ها را مجاب کرد تا فروش خود را دوباره آغاز کنند و ارزش شاخص دلار را کاهش دهند. خرس‌ها در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) DXY را به زیر سطح ۶۱/۸ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۰۲/۵۵ رساندند که نشان‌دهنده از سرگیری فاز اصلاحی است. حمایت قرص و محکم بعدی در سطح ۱۰۱ جا خوش کرده است.

اندیکاتور RSI سیگنال‌های اولیه از شکل‌گیری واگرایی مثبت را صادر کرده که نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است تضعیف شود. در صورتی که قیمت از سطح ۱۰۱ بازگردد و خود را به بالاتر از متحرک نمایی ۲۰ روزه برساند، ممکن است این شاخص در محدوده بزرگی بین سطح ۱۰۱ و ۱۰۸ به نوسانات خود ادامه دهد.

تحلیل قیمت بیت کوین

محدوده باریک بیت کوین بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۱،۳۲۳ دلار و خط روند نزولی آن در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) با کاهش قیمت از بین رفت، اما این شکست رو به پایین فاقد شتاب کافی برای ادامه ریزش است.

نمودار روزانه قیمت بیت کویننمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

صاف و مسطح شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و رسیدن RSI به نزدیکی ناحیه میانی خود نشان می‌دهد که باید در کوتاه‌مدت انتظار حرکات رنجی را از بیت کوین داشته باشیم. اگر قیمت به زیر سطح ۴۰ هزار دلار سقوط کند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا حمایت کلیدی خود در سطح ۳۷،۹۸۰ دلار ریزش داشته باشد. در این سطح احتمالا شاهد خرید سنگین گاوها خواهیم بود.

از طرف دیگر، اگر قیمت رشد کند و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود بازگردد، نشان‌دهنده تقاضای بالا در سطوح پایین‌تر نمودار خواهد بود. گاوها سپس سعی خواهند داشت که بر خط روند نزولی پیش‌روی قیمت غلبه کنند. اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، جفت ارز مذکور ممکن است تا سطح ۴۴،۷۰۰ دلار نیز رشد کند.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به زیر سطح حمایت قدرتمند ۲۲۰۰ دلاری خود سقوط کرد که نشان می‌دهد گاوها ممکن است کنترل خود بر بازار را بزودی از دست بدهند.

نمودار روزانه قیمت اتریومنمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

اگر قیمت خود را در زیر سطح ۲۲۰۰ دلار حفظ کند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۰۷۴ دلار سقوط کند. این سطح ممکن است دوباره خریداران را به خود جلب کند، اما خرس‌ها قطعاً تلاش خواهند کرد تا ریکاوری اتر در ۲۲۰۰ دلار را متوقف کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، احتمال شکست رو به پایین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه افزایش می‌یابد. در این حالت ممکن است این جفت ارز به سطح ۱۹۰۰ دلار نیز سقوط کند.

اگر قیمت به بالای سطح ۲۲۰۰ دلار برسد، این دیدگاه منفی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. چنین چیزی نشان‌دهنده خرید سنگین گاوها در سطوح پایین‌تر بازار است. این جفت ارز سپس تلاش خواهد کرد تا مقاومت سربار خود در سطح ۲۳۳۲ دلار را از پیش‌رو بردارد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

شکست گاوها در رساندن قیمت بایننس کوین به بالای سطح ۲۶۰ دلار ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت و نوسان‌گیر را به برداشت سود خود از بازار وسوسه کند.

نمودار روزانه قیمت بایننس کویننمودار روزانه قیمت بایننس کوین
نمودار روزانه قیمت بایننس کوین

این امر یک پولبک را برای قیمت رقم زد و بایننس کوین در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به زیر میانگین‌های متحرک خود سقوط کرد. میانگین‌ متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۴۰ دلار به سمت پایین سر خم کرده و RSI به زیر ناحیه میانی خود رسیده است. این امر نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش برای به دست آوردن دست بالا در بازار هستند. چنین چیزی احتمال سقوط قیمت به سطح ۲۲۳ دلار را افزایش می‌دهد.

اگر قیمت پس از برخورد به حمایت ۲۲۳ دلاری خود با قدرت به سمت بالا حرکت کند و میانگین‌های متحرک را نیز پشت سر بگذارد، نشان‌دهنده فشار خرید سنگین معامله‌گران در سطوح پایین‌تر خواهد بود. جفت ارز BNB/USDT سپس می‌تواند برای چند روز دیگر نیز بین سطوح ۲۲۳ تا ۲۶۰ دلار در نوسان باشد.

تحلیل قیمت ریپل

شکست گاوها در هدایت قیمت ریپل به بالاتر از میانگین‌های متحرک طی چند روز گذشته، دور جدیدی از فروش خرس‌ها را کلید زده است.

نمودار روزانه قیمت ریپلنمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به حمایت قدرتمند خود در ۰/۵۶ دلار کاهش دهند. اگر قیمت از این سطح به سمت بالا بازگردد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۲ دلار را هم از پیش‌رو بردارد، بدان معنا خواهد بود که جفت ارز XRP/USDT احتمالاً برای مدت بیشتری بین سطوح ۰/۷۳ و ۰/۵۶ دلار باقی خواهد ماند.

اولین نشانه از ضعف خریداران شکست رو به پایین سطح حمایت قدرتمند ۰/۵۶ دلاری و کلوز قیمت در زیر آن خواهد بود. این امر می‌تواند مسیر را برای حرکت نزولی ریپل به حمایت کلیدی خود در سطح ۰/۴۶ دلار هموار کند. مرحله بعدی روند صعودی احتمالاً پس از اینکه خریداران قیمت را به بالای سطح ۰/۷۴ دلار برسانند آغاز می‌شود.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) از سطح ۷۹/۵۰ دلار به سمت پایین ریجکت شد و در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۶۷/۷۷ دلار رسید.

نمودار روزانه قیمت سولانانمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

گاوها از زمان شروع رالی سولانا در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) اجازه نداده‌اند که هیچ یک از کندل‌های روزانه جفت ارز SOL/USDT در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شوند. بنابراین، شکست رو به پایین این سطح احتمالاً باعث خروج تعداد زیادی از معامله‌گران رقیب اتریوم از بازار می‌شود. این امر می‌تواند آغازگر ریزش قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۵۷/۸۳ دلار و پس از آن به حمایت روانی ۵۰ دلار باشد.

اگر گاوها قصد دارند که از آغاز یک پولبک عمیق‌تر جلوگیری کنند، باید به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کرده و قیمت را به بالای سطح ۸۰ دلار برسانند. چنین چیزی زمینه را برای یک رالی احتمالی تا سطح ۱۰۰ دلار فراهم می‌کند.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) تا بالای مقاومت سربار ۰/۶۵ دلاری افزایش یافت، اما گاوها نتوانستند مومنتوم این حرکت را در سطوح مورد نیاز حفظ کنند. در نتیجه قیمت در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) کاهش یافت و به زیر سطح ۰/۶۵ دلار بازگشت.

نمودار روزانه قیمت کاردانونمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو

پولبک شارپ قیمت از سطح ۰/۶۸ دلار نشان می‌دهد که گاوها برای برداشت سود خود از بازار عجله دارند. چنین چیزی بدان معنی است که جفت ارز ADA/USDT می‌تواند دستاوردهای اخیر خود را در طی چند روز آینده تثبیت کند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۳ دلار به سمت بالا بازگردد، این جفت ارز ممکن است تا سطح ۰/۶۸ دلار رشد کند و برای مدتی بین این دو سطح نوسانات قیمتی داشته باشد.

شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند فشار فروش را افزایش داده و روند فروش خرس‌ها تسریع کند. این امر مسیر را برای سقوط بیشتر قیمت به حمایت قدرتمند ۰/۴۶ دلاری هموار خواهد کرد.

تحلیل قیمت اوالانچ

خریداران در روزهای ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) و ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) قیمت اوالانچ را به بالای مقاومت سربار ۴۲/۵۰ دلاری رساندند، اما نتوانستند آن را در سطوح بالاتر حفظ کنند.

نمودار روزانه قیمت اوالانچنمودار روزانه قیمت اوالانچ
نمودار روزانه قیمت اوالانچ

جفت ارز AVAX/USDT یک پولبک را برای خود ترتیب دیده که از حمایت سفت و سختی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۳ دلار برخوردار است. اگر قیمت با قدرت از این سطح به سمت بالا بازگردد، نشان‌دهنده آن است که احساسات معامله‌گران در سطوح مثبتی باقی مانده و گاوها با ریزش قیمت به خرید می‌پردازند. در مسیر صعودی اوالانچ اما شکست رو به بالای سطح ۴۵ دلار و کلوز قیمت در آنجا به معنای از سرگیری روند صعودی خواهد بود. هدف بعدی ۵۰ دلار است.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، بدان معنا خواهد بود که گاوها به سمت خروج از بازار هجوم آورده‌اند. این امر ممکن است منجر به اصلاح عمیق‌تری تا سطح ۲۵ دلار شود.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۹ دلار به سمت بالا بازگشت، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را برای خود حفظ کنند.

نمودار روزانه قیمت دوج کویننمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

قیمت در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) کاهش یافت و در ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کرد. متحرک نمایی ۲۰ روزه بزودی حرکت نزولی خود آغاز می‌کند و RSI در نزدیکی ناحیه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

اگر قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، خرس‌ها به برتری بیشتری نسبت به گاوها خواهند رسید. جفت ارز DOGE/USDT در این حالت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۰/۰۸ دلار نیز سقوط کند.

اگر گاوها قصد دارند که خود را از این مخمصه نجات دهند، باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. پس از شکست مانع ۰/۱۱ دلاری توسط خریداران، شتاب صعودی ممکن است افزایش یابد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

cointelegraph.com


#بررسی #وضعیت #بیت #کوین #آلت #کوین #های #مهم #بازار #سهام #۲۸ #آذر #۱۴۰۲

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply