Wednesday, May 15, 2024


زمان مطالعه: 4 دقیقهدر این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

طی روند کاهشی اخیر، قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایتی ۴۱،۲۰۰ دلار رسید، ولی توانست بالاتر از منطقه پشتیبانی ۴۰،۵۰۰ دلار باقی ماند. کف این روند در نزدیکی ۴۰،۵۱۵ دلار شکل گرفت و پس از آن، قیمت دوباره شروع به افزایش کرد و به بالاتر از سطوح ۴۱،۲۰۰ دلار و ۴۲ هزار دلار رسید.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


به این ترتیب، در نمودار ساعتی جفت BTC/USD، یک بریک آوت به بالای خط روند نزولی اصلی با مقاومت نزدیک به ۴۱،۸۵۰ دلار مشاهده می‌شود که در نتیجه آن، این جفت ارز توانست به بالای منطقه مقاومتی ۴۳ هزار دلار صعود کند. اوج این روند صعودی در نزدیکی ۴۳،۴۶۴ دلار تشکیل شد و قیمت اکنون در حال تثبیت است.
تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم آذر)
در مسیر صعودی، بیت کوین اکنون در تلاش برای غلبه بر مقاومت ۴۳،۲۵۰ دلاری است. مقاومت کلیدی بعدی هم در نزدیک سطح ۴۳،۵۰۰ دلار وجود دارد که در صورت عبور از آن، بیت کوین می‌تواند یک رالی افزایشی جدید را تجربه کند. مقاومت اصلی بعدی سطح ۴۴،۲۰۰ دلار است که در صورت شکست آن هم، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۴۵ هزار دلار افزایش یابد. هرگونه افزایش بیشتر به بالای سطح ۴۵ هزار دلار، می‌تواند مسیر را برای آزمایش سطح ۴۶،۵۰۰ دلاری هموار کند.
در مقابل، اگر بیت کوین نتواند از محدوده مقاومتی ۴۳،۵۰۰ دلار بالاتر برود، ممکن است نزول جدیدی را آغاز کند. در مسیر نزولی، اولین حمایتی که بیت کوین می‌تواند به آن تکیه کند، سطح ۴۲،۷۵۰ دلار است. حمایت اصلی بعدی در نزدیکی سطح ۴۲ هزار دلار است که اگر حرکتی به زیر آن انجام شود، خطر ضرر بیشتر وجود دارد. در چنین شرایطی، قیمت بیت کوین ممکن است در کوتاه‌مدت به سمت حمایت ۴۰،۵۰۰ دلار کاهش یابد.

اتریوم

قیمت اتریوم نیز در فاز اصلاحی اخیر به زیر سطح ۲،۱۵۰ دلار کاهش یافت، ولی بالاتر از سطح ۲،۱۲۰ دلار به حمایت رسید. کف روند در نزدیکی ۲،۱۱۶ دلار تشکیل شد و پس از آن، قیمت اتریوم هم مانند بیت کوین افزایش جدیدی را آغاز کرد.
در نتیجه این روند صعودی جدید، قیمت اتریوم به بالاتر از سطوح مقاومتی ۲،۱۵۰ دلار و ۲،۲۰۰ دلار افزایش یافت. به این ترتیب، در نمودار ساعتی ETH/USD یک شکست صعودی به بالای خط روند نزولی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۲،۲۱۰ دلار وجود دارد.
تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم آذر)
اتریوم اکنون بالای ۲،۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود. این ارز دیجیتال در مسیر صعودی، در نزدیکی سطح ۲،۲۵۰ دلار با مقاومت مواجه است. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به سطح ۲،۲۸۰ دلار قرار دارد. اگر اتریوم بتواند به بالای منطقه ۲،۲۸۰ دلار صعود کند، می‌تواند به سطح ۲،۳۳۰ دلار هم برسد. مقاومت بعدی در نزدیکی سطح ۲،۴۰۰ است که در صورت غلبه بر آن نیز، احتمال افزایش قیمت تا ۲،۵۵۰ دلار و حتی، به منطقه ۲،۷۵۰ دلار وجود دارد.
در مقابل، اگر اتریوم نتواند مقاومت ۲،۲۵۰ دلار را از سر راه بردارد، ممکن است روند کاهشی دیگری را آغاز کند. در این صورت، حمایت اولیه در جهت نزولی نزدیک به سطح ۲،۲۱۰ دلار است و حمایت کلیدی بعدی هم در نزدیکی سطح ۲،۲۰۰ دلار وجود دارد. یک شکست نزولی و بسته شدن کندل قیمت به زیر ۲،۲۰۰ دلار ممکن است شروع‌کننده یک افت دیگر باشد. در این صورت، ممکن است شاهد آزمایش دوباره حمایت ۲،۱۲۰ دلاری توسط اتریوم باشیم. هرگونه ضرر بیشتر ممکن است قیمت این ارز دیجیتال را در روزهای آینده به سطح روانی ۲ هزار دلار برساند.


#تحلیل #تکنیکال #هفتگی #بیت #کوین #اتریوم #هفته #چهارم #آذر

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply