Sunday, May 12, 2024


مارکوس تیلن (Markus Thielen) رئیس بخش تحقیقات شرکت ماتریکس پورت (Matrixport)، معتقد است که حتی بدون تایید صندوق‌های ETF بیت کوین توسط SEC، قیمت این رمزارز به صعود خود ادامه خواهد داد. اما با توجه به افزایش حساسیت جامعه ارزهای دیجیتال نسبت ETFها، ممکن است رد درخواست‌ها توسط کمیسیون بورس به سقوط موقتی قیمت منجر شود. در این مطلب به بررسی دیدگاه‌های متفاوت می‌پردازیم. 

به گزارش والکس و به نقل از benzinga، تیلن گفت که حتی اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین در ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) مخالفت کند، احتمالا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ باز هم به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که هر روز دامیننس بیت کوین را بررسی کنند چرا که در شرایط فعلی، کاهش دامیننس BTC می‌تواند به معنای شروع افزایش قیمت آلت کوین‌ها نیز باشد. 

براساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، دامیننس بیت‌کوین در حال حاضر ۵۱.۷ درصد را نشان می‌دهد که این به معنای تسلط نسبی بیت کوین بر بازار کریپتو است. اگر دقیق بگوییم، حدود ۸۰۵ میلیارد دلار از کل ارزش ۱.۶ تریلیون دلاری بازار رمزارزها اکنون در اختیار بیت کوین است.

تیلن در ادامه یادآور شد که در سال ۲۰۲۴ علاوه بر هاوینگ بیت کوین که حوالی آوریل (اردیبهشت ۱۴۰۳) اتفاق می‌افتد، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را نیز در پیش داریم. اینکه چه کسی وارد کاخ سفید می‌شود روی بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد. در نوامبر سال جاری میلادی (آبان)، شرکت ماتریکس پورت تخمین زد که بیت کوین تا پایان سال به ۵۶۰۰۰ دلار خواهد رسید. این شرکت پیش‌تر در اکتبر (مهر) پیش‌بینی کرده بود که اگر ارزش بازار تتر به میزان ۲۴ میلیارد دلار افزایش یابد، احتمالا قیمت بیت کوین به ۴۲ هزار دلار می‌رسد. اکنون در ۲۷ آذر، بیت کوین در حدود ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود که با پیش‌بینی این شرکت مطابقت دارد.

تیلن تاکید کرد که بازار ارزهای دیجیتال به نقدینگی وابسته است. شرایطی مثل سال ۲۰۲۲ باعث رکود بازار می‌شود اما انتظارات برای بهبود اوضاع می‌تواند نقدینگی را وارد بازار کند که همین مساله منجر به رشد قیمت‌ها می‌شود. در سال ۲۰۱۹، زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را به مدت هفت ماه در همان سطح نگه داشت، قیمت بیت کوین شاهد رشد قابل توجه ۳۰۰ درصدی بود. اکنون در سال ۲۰۲۳، برای ۳ ماه متوالی نرخ بهره ثابت باقی مانده است و احتمالا در سال ۲۰۲۴ روند کاهش نرخ بهره آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده نرخ بهره ۷۵ واحد کاهش یابد که این مساله باعث تقویت بازارهای پرریسکی مثل رمزارزها می‌شود. 

در نهایت می‌توان گفت که براساس نظر مارکوس تیلن، کاهش نرخ بهره و هاوینگ بیت کوین خود به تنهایی می‌توانند سوخت رالی صعودی را تامین کنند و قیمت بدون تایید ETFها هم رشد خواهد کرد.

از طرفی، نیت گراسی (Nate Geraci) از تحلیلگران دنیای کریپتو، معتقد است که اگر SEC درخواست‌های ETF را رد کند، قیمت بیت کوین سقوط می‌کند. به باور گراسی اگر در ژانویه (دی)، کمیسیون به تایید نهایی درخواست‌ها تن ندهد، بازار با یکی از بزرگترین راگ پول تاریخ خود مواجه خواهد شد. با این حال، او شخصا فکر می‌کند که SEC در نهایت ETFها را تایید می‌کند. 

احتمالا گراسی به دلیل حساسیت بالای جامعه ارزهای دیجیتال نسبت به ETFها چنین تحلیلی را منتشر کرده است. می‌دانیم که بخش اعظم سرمایه‌گذاران انتظارات زیادی از ETFها دارند اما موسسه گلدمن ساکس در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که پس از تایید ETFهای اسپات بیت کوین، نباید منتظر افزایش فوری و شدید قیمت باشیم. 

به هرحال، ETFها می‌توانند نقدینگی بیشتری را وارد بازار کنند و علاوه‌بر این، سطح پذیرش بیت کوین را افزایش می‌دهند. اما به باور ناظران، رد احتمالی این صندوق‌های قابل معامله در بورس مسیر کلی بیت کوین را تغییر نمی‌دهد. بعد از عدم تایید احتمالی، روند نزولی کوتاه مدت اجتناب ناپذیر است اما بیت کوین کاتالیزورهای دیگری نیز برای صعود در اختیار دارد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

benzinga.comu.today


#اگر #ETFهای #بیت #کوین #تایید #نشوند #قیمت #چه #سرنوشتی #خواهد #داشت

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply