Saturday, May 18, 2024


مطابق با پیش‌بینی‌ها، فدرال رزرو آمریکا برای سومین دوره متوالی نرخ بهره را تغییر نداد و همین مساله یک سیگنال مثبت را به بازارهای مالی صادر کرد. بیت کوین و طلا در واکنش به این خبر، مقاومت‌های کلیدی را پس گرفتند. در این مطلب به بررسی وضعیت بازارهای مالی می‌پردازیم. 

به گزارش والکس، قیمت بیت کوین که پس از خبر ثابت ماندن نرخ بهره، برای ساعاتی از مقاومت ۴۳ هزار دلاری نیز عبور کرده بود، مجدد اصلاحاتی جزئی را از سر گرفت و حالا در حدود ۴۲۲۰۰ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار بیت کوین که در آستانه سقوط به زیر ۸۰۰ میلیارد دلار بود، بار دیگر با هجوم گاوها تقویت شد و اکنون در حدود ۸۲۶ میلیارد دلار است. 

حالا کمتر از ۱۵ روز مانده به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، برخی ناظران بر این باورند که بیت کوین برای آزمایش مقاومت ۴۵ هزار دلاری تلاش خواهد کرد. برای تحقق چنین امری لازم است بیت کوین حمایت مهم ۴۲ هزار دلاری را حفظ کند، در غیر این صورت، ممکن است بار دیگر خرس‌ها بازی را در دست بگیرند. 

شاخص ترس و طمع بیت کوین نسبت به دو هفته اخیر کاهش چشم‌گیری داشته و اکنون روی عدد ۶۷ ایستاده است. این یک محدوده بسیار تعیین‌کننده خواهد بود، چرا که اگر گاوهای بیت کوین هیچ تحرکی از خود نشان ندهند احتمالا طمع جای خود را به ترس خواهد داد. دامیننس بیت کوین نیز اکنون روی ۵۳ درصد قرار دارد. نوسانات قیمتی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته باعث لیکوئید شدن ۷۹۰۳۴ تریدر شده است. از مجموع ۱۶۳.۳۲ میلیون دلاری که در این بازه زمانی لیکوئید شده، ۱۱۸ میلیون دلار مربوط به معاملات لانگ بوده است.

سولانا مقاومت‌ها را شکست؛ سایر آلت کوین‌ها در چه وضعیتی هستند؟

قیمت سولانا چهارشنبه ۲۲ آذر در حدود ۶۵ دلار بود و اکنون در حدود ۷۴.۳۳ دلار معامله می‌شود. علی‌رغم اصلاح ۱.۵ درصدی در شبانه روز گذشته، سولانا در حال تلاش برای رسیدن به مقاومت ۷۵ دلاری است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که سولانا تا کریسمس از این مقاومت عبور خواهد کرد. 

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بازار همچنان در محدوده قیمتی ۲۲۰۰ دلار قرار دارد. بایننس کوین، ریپل، کاردانو، دوج کوین، ترون، چین لینک، متیک و تون کوین در ۲۴ ساعته گذشته به تبعیت از بیت کوین اصلاحاتی در حدود ۱ تا ۳ درصد را به ثبت رسانده‌اند. قیمت پپه نیز دیروز در حدود ۳ درصد کاهش یافت.

اوالانچ که در یک هفته اخیر بیش از ۲۸٪ رشد را تجربه کرده توانسته است جایگاه دوج کوین را در بین رمزارزها تصاحب کند و در رتبه نهم بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرد.

اینترنت کامپیوتر (ICP)، دیروز در حدود ۳۵ درصد رشد کرد و پرسودترین رمزارز بازار در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بود. قیمت ICP در یک ماه اخیر بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است. هلیوم (HNT) با ۲۰ درصد و وو نتورک (WOO) با ۱۳ درصد رشد، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. قیمت WOO در دو ماه اخیر بیش از ۱۳۰ درصد سود را به خریداران خود هدیه داده است.

اما بونک (BONK) با بیش از ۹۶ درصد رشد، پرسودترین رمزارز بازار در هفته گذشته بود. قیمت بونک در دو ماه اخیر بیش از ۱۲۰۰ درصد رشد کرده است. با این حال، همین رمزارز دیروز بدترین عملکرد بازار را با ۱۵ درصد سقوط به نام خود ثبت کرد. اردینالز (ORDI) نیز روز گذشته ۱۳ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. 

رشد قیمت تتر و طلا؛ نفت همچنان ثابت است

بعد از آن که احتمال گسترش درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه کاهش پیدا کرد، قیمت تتر به یک ثبات نسبی رسید و برای هفته‌ها در حدود ۵۰۳۰۰ تا ۵۰۵۰۰ تومان معامله می‌شد. این روند در روزهای اخیر تغییر کرده است و حالا هر تتر در صرافی والکس در حدود ۵۰۷۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت نفت برنت مانند هفته گذشته در حدود ۷۶ دلار است. تحلیلگران معتقدند که برای شعله‌ور شدن قیمت نفت لازم است معادلات منطقه خاورمیانه تغییر کند اما این مساله در شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسید. دولت ایالات متحده و متحدان اروپایی آن تمام تلاش خود را می‌کنند تا قیمت نفت ثابت باقی بماند.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، عدم تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث رشد قیمت طلا شد. هر انس طلا بار دیگر با موفقیت از مقاومت ۲ هزار دلاری عبور کرد و حالا در حدود ۲۰۱۹ دلار معامه می‌شود. با تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴، احتمالا قیمت طلا به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.


#سبقت #اوالانچ #از #دوج #کوین #همزمان #با #رشد #قیمت #تتر #بیت #کوین #طلا #بررسی #بازارهای #مالی #در #آذر

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply