Thursday, May 16, 2024



هفته پیش روی ارزهای دیجیتال تحت تأثیر محرک‌های امور مالی سنتی مانند آمار و ارقام تورم یا همان شاخص قیمت مصرف‌کننده قرار دارد که در روز سه‌شنبه ۲۱ آذر منتشر می‌شود. کریپتو، بازار مالی سنتی و احساسات ریسک‌پذیری تا پایان این هفته میلادی از آمار تولیدات صنعتی، خرده‌فروشی، سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت و شاخص بیکاری – به خصوص در بازارهای چین – تاثیر می‌گیرند. در این مطلب چشم‌انداز پویای فضای ارزهای دیجیتال را تا یک هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

به گزارش والکس و به نقل از cryptopolitan، از آنجایی که بیت کوین در مرکز توجهات قرار دارد و مسیر معاملاتی خود را در حال حاضر زیر ۴۲ هزار دلار مشخص کرده، بازار کریپتو نیز برای یک هفته دیگر از نوسانات و فرصت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری آماده می‌شود.

شاخص‌هایی که باید در این هفته زیر نظر داشته باشیم

  • دلار آمریکا این هفته را با انتشار آمار و ارقام تورم قیمت مصرف‌کننده (CPI) در روز سه‌شنبه آغاز می‌کند. پس از ارائه آمار غیرمنتظره گزارش مشاغل، فدرال رزرو ممکن است مذاکرات در مورد کاهش نرخ بهره را به تعویق بیندازد.
  • در روز چهارشنبه باید شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ماه نوامبر را نیز در نظر داشته باشیم. افزایش قیمت تولیدکننده می‌تواند نشان‌دهنده افزایش تقاضا و فشارهای تورمی قیمت مصرف‌کننده ایجاد شده بر اساس تقاضا باشد.

مسیر نرخ بهره فدرال رزرو نیز به طور جداگانه تحت تأثیر گزارشات تورمی و گزارش مشاغل ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

  • فدرال رزرو روز چهارشنبه درباره نرخ بهره تصمیم‌گیری می‌کند و بیانیه‌ای را برای نرخ فدرال، پیش‌بینی‌های اقتصادی سال آینده و کنفرانس مطبوعاتی خود منتشر خواهد کرد. زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نیز از جمله نکاتی است که باید در نظر داشته باشیم. جروم پاول (jerome powell)، رئیس فدرال رزرو، ممکن است با مطرح کردن بحث افزایش مجدد نرخ بهره، بازارهای مالی را شگفت‌زده کند.

بازارهای انگلستان

ارز پوند در روز سه شنبه تحت تاثیر میانگین حقوق این کشور و نرخ بیکاری قرار خواهد گرفت. بانک انگلستان همچنان نگران افزایش دستمزد است. ثابت ماندن ارقام این شاخص‌ها ممکن است از دیدگاه عدم کاهش نرخ بهره بانک انگلستان حمایت کند.

گزارش تولید ناخالص داخلی نیز روز چهارشنبه بررسی خواهد شد. اقتصاد قدرتمند بریتانیا به بانک انگلستان اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را برای مدت زمان طولانی در سطوح فعلی خود نگه دارد.

روز پنج شنبه، بانک انگلستان آخرین تصمیم‌گیری خود را برای سیاست پولی سال ۲۰۲۳ اعلام خواهد کرد. رهنمود رو به جلوی انگلستان در مورد تورم، چشم‌انداز اقتصادی و زمان‌بندی کاهش نرخ مورد انتظار بهره بر حرکت اقتصاد آن تأثیر می‌گذارد. اما همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که تقسیم آرا توجه مردم را به خود جلب کند.

در روز جمعه، تمرکز کارشناسان بر داده‌های اولیه شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خصوصی برای ماه دسامبر خواهد بود. بخش خدمات، که بیش از ۷۰ درصد از اقتصاد بریتانیا را تشکیل می‌دهد، تأثیر بیشتری بر بازار خواهد داشت. قابل ذکر است که بخش خدمات نیز به تورم کمک می‌کند. افزایش فعالیت‌های بخش خدمات می‌تواند به بانک انگلستان انگیزه بیشتری برای حفظ روند رو به رشد نرخ‌ بهره بدهد.

    <div class="box info  " style="width:100٪">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>بیشتر بخوانید: تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی آذر ماه
        </div>
    </div>

بازارهای اروپا

جفت ارز EUR/USD تحت تاثیر داده‌های احساسات اقتصادی ZEW برای آلمان و منطقه یورو در روز سه‌شنبه قرار خواهد گرفت. سیگنال‌های ضد و نقیض آمارهای اقتصادی اخیر به اعتبار این گزارش افزوده‌اند. ارقام سفارشات تولیدی، تولید صنعتی و تجارت آلمان همگی بالاتر از پیش‌بینی‌ها بوده‌اند.

آمار و ارقام تولید صنعتی منطقه یورو در روز چهارشنبه باید قبل از تصمیم‌گیری بانک مرکزی اروپا برای سیاست پولی در روز پنجشنبه در نظر گرفته شود. پس‌زمینه نامطلوب اقتصاد کلان و تورم پایین‌ منطقه یورو گمانه‌ز‌نی‌ها را برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ افزایش داده است.

روز جمعه، ارقام تورمی فرانسه، PMIهای بخش خصوصی، رشد دستمزدهای منطقه یورو و آمار تجارت این هفته پرهیجان را به پایان می‌رسانند. تقاضای خریداران برای EUR/USD به احتمال زیاد تحت تاثیر تورم، PMI بخش خدمات و رشد دستمزد قرار می‌گیرد.

نوشته ۱ روز تا اعلام نرخ بهره در آمریکا؛ هفته‌ای مهم و مملو از داده‌های اقتصادی برای بازارهای مالی اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#روز #تا #اعلام #نرخ #بهره #در #آمریکا #هفتهای #مهم #مملو #از #دادههای #اقتصادی #برای #بازارهای #مالی

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply