Saturday, May 11, 2024


market-enters-extreme-greed

زمان مطالعه: 3 دقیقهبا افزایش تسلط و دامیننس بیت کوین (BTC)، بازار وارد فاز «طمع شدید» شده است.

اکوسیستم کریپتو از ابتدای ماه جاری حرکت متفاوتی داشته است، به طوری که قیمت بیت کوین پس از افزایش تقریبا ۱۶درصدی در هفته گذشته، به بالاترین سطح سالانه خود در ۴۴،۶۰۰ دلار رسید. در حالی که این صنعت در چند ماه گذشته یک رالی صعودی کلی داشته، اما اکنون به طور رسمی وارد مرحله «طمع شدید» شده است که می‌تواند از اینجا به بعد باعث افزایش بی‌سابقه‌ای شود.market-enters-extreme-greed

به نظر می‌رسد که بیت کوین به تنهایی مسئول این روند صعودی در بازار بوده است و با چشم‌انداز فعلی، این ارز دیجیتال اکنون در نقطه عطفی قرار گرفته که دیدگاه‌های متفاوتی در مورد ادامه افزایش یا اصلاح آن وجود دارد.

هر دو نتیجه محتمل است، اما با توجه به احساس «طمع شدید» حاکم بر بازار، ممکن است شاهد ورود معامله‌گرانی باشیم که ترس از دست دادن فرصت (FOMO) را دارند که این امر به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش هرچه بیشتر قیمت بیت کوین شود. اگرچه پیش‌بینی اینکه قیمت بیت‌ کوین در پایان سال چقدر خواهد بود، دشوار است، اما انتظار می‌رود که با نزدیک شدن به تاریخ تأیید احتمالی ETFهای اسپات بیت کوین در اوایل ماه ژانویه، هیاهو در بازار افزایش یابد و به این ترتیب، قیمت هم بیشتر شود.

یکی از محبوب‌ترین پیش‌بینی‌ها در زمان‌های اخیر از سوی سرمایه‌گذار و مدیرعامل بلاک‌استریم، آدام بک، ارائه شده که می‌گوید، این رالی ممکن است بیت کوین را در نهایت به ۷۰۰ هزار دلار برساند.

با احتمال ۹۰ درصد برای تأیید یک ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده، احساس «طمع شدید» ممکن است برای مدت طولانی‌تری در بازار بیت کوین باقی بماند.

دارندگان بیت کوین تمایلی به فروش ندارند!

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، بیش از یک سوم از دارندگان بیت کوین تمایلی به فروش ندارند، حتی اگر قیمت این ارز دیجیتال به یک میلیون دلار برسد.

در ۶ دسامبر، مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی، از ۳ میلیون فالوور خود در X پرسید برای اینکه بخواهند بخش کوچکی از دارایی‌های خود را بفروشند، قیمت BTC چقدر باید افزایش یابد.

نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی ساده در کمتر از یک روز، بیش از ۸۷ هزار پاسخ دریافت کرد. این تعداد کمی نیست، و نکته جالب توجه‌تر اینکه، ۳۶٫۶ درصد از آنها گزینه «۱ میلیون دلار یا هرگز» را انتخاب کردند. بنابراین، اگر بیش از یک سوم از دارندگان بیت کوین هرگز قصد فروش نداشته باشند، فشار شدیدی بر عرضه و تقاضا وارد می‌شود و به طور بالقوه قیمت را افزایش می‌دهد.

در همین حال، ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که اگر قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار برسد، مقداری را می‌فروشند. حدود ۱۹ درصد، منتظر هدف ۲۵۰ هزار دلاری بودند و ۱۴ درصد هم اعلام کردند که در صورت رسیدن قیمت به ۵۰۰ هزار دلار، بخشی از بیت کوین‌های خود را خواهند فروخت. برخی دیگر هم گفتند فقط زمانی که برای مخارج و صورت‌حساب‌های خود نیاز به فیات داشته باشند، ذخایر خود را نقد می‌کنند.

در این میان، تجزیه و تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای هم تأیید می‌کند که بیشتر عرضه بیت‌ کوین در حال غیرفعال شدن است؛ زیرا دارندگان از فروش خودداری می‌کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته از طمع شدید تا عدم تمایل به فروش؛ آیا بیت‌کوین می‌تواند رکورد جدیدی ثبت کند؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


#از #طمع #شدید #تا #عدم #تمایل #به #فروش #آیا #بیتکوین #میتواند #رکورد #جدیدی #ثبت #کند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply