Saturday, May 11, 2024


بازگشت روزهای طلایی دیفای! کدام بلاکچین‌ها در این بخش پیشتازند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقهارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در آستانه فراتر رفتن از ۵۰ میلیارد دلار است. این رقم نشان‌دهنده بازگشت قابل توجهی از پایین‌ترین سطح این بخش در ۳۶.۳۹ میلیارد دلار است که ۴۶ روز پیش در ۱۸ اکتبر ثبت شده بود. در این مدت، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در دیفای رشد قوی ۳۴.۴۰ درصد را تجربه کرده است.
اخیراً ده پروتکل برتر دیفای عملکرد قابل‌توجهی را نشان داده‌اند و دو برنامه در زمینه لیکویید استیکینگ، پیشرو این رشد هستند. لیدو (Lido)، پیشتاز در پروتکل‌های دیفای، شاهد افزایش قابل‌توجه ۲۰.۱۷ درصدی در شاخص‌های ۳۰ روزه خود بود و میکردائو افزایش ۵.۴۶ درصدی را در بازه زمانی مشابه تجربه کرد.
پروتکل Justlend متعلق به ترون، از رشد ۶.۹۳ درصدی برخوردار شد و TVL آوه ۸.۶۱ درصد افزایش یافت. از نظر اندازه TVL، یونی سواپ که در رتبه پنجم قرار دارد، در این ماه ۱۵.۱۶ درصد رشد کرد و سامر فایننس با جهش چشمگیر ۱۸.۶۲ درصد پس از آن قرار گرفت. تنها استثنا در ده مورد اول، STUSDT بود که در طول ماه شاهد کاهش جزئی ۰.۳۳ درصدی بود.

چشم‌انداز دیفای همچنین شاهد رشد دو رقمی قابل توجهی برای Spark و Blast بود. با این حال، Juststables با کاهش ۲۹.۹۵ درصد در مقدار TVL خود در ۳۰ روز گذشته مواجه شد و پروتکل SUN متعلق به ترون نیز در همان دوره ۲۳.۷۷ درصد کاهش را ثبت کرد.
تا روز یکشنبه، اتریوم با داشتن ۵۶.۵۲ درصد از کل ارزش دارایی‌های قفل‌شده، بر فضای دیفای تسلط داشت و پس از آن، ترون با ۱۵.۷۴ درصد و BSC (شبکه هوشمند بایننس) با ۶.۱۳ درصد قرار دارند. در حالی که TVL اتریوم ۲۶.۴۸ درصد افزایش یافت، ترون در طول ماه شاهد یک افت ۳.۲۹ درصدی بود.
سایر زنجیره‌ها در ده رتبه برتر TVL شامل آربیتروم، پالیگان، اپتیمیسم، سولانا، اولانچ، Cronos و Base هستند. بیت کوین جایگاه یازدهم را در رتبه‌بندی بزرگ‌ترین بلاکچین‌ها از لحاظ TVL دارد. شایان ذکر است که سولانا (SOL) با رشد چشمگیر ۶۹.۳۳ درصدی در این ماه، بیشترین افزایش را در TVL به نمایش گذاشت.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته بازگشت روزهای طلایی دیفای! کدام بلاکچین‌ها در این بخش پیشتازند؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


#بازگشت #روزهای #طلایی #دیفای #کدام #بلاکچینها #در #این #بخش #پیشتازند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply