Saturday, May 18, 2024



سم آلتمن (Sam Altman)، مدیرعامل سابق OpenAI و گرگ براکمن (Greg Brockman)، هم‌بنیانگذار این شرکت به مایکروسافت پیوستند تا یک تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته را در این غول فناوری رهبری کنند.

به گزارش والکس و به نقل از theverge، آلتمن روز جمعه و در پی تصمیم هیئت مدیره OpenAI از این شرکت اخراج شد. پس از دو روز مذاکرات برای بازگرداندن احتمالی او به OpenAI، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد که هم آلتمن و هم براکمن برای رهبری تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی این غول فناوری به جمع آنها خواهند پیوست. آلتمن عنوان مدیرعاملی این گروه جدید را خواهد داشت.

براکمن نیز فاش کرده که در تیم جدید مایکروسافت استعدادهای کلیدی OpenAI حضور خواهند داشت. جاکوب پاچوکی (Jakub Pachocki)، مدیر تحقیقات OpenAI، در یک سمت مدیریتی به تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی مایکروسافت وارد می‌شود. به گفته براکمن، شیمون سیدور (Szymon Sidor)، مختصص بخش تحقیقات OpenAI و الکساندر مدری (Aleksander Madry)، رئیس بخش سازماندهی این شرکت نیز به مایکروسافت می‌پیوندند.

پس از شکست مذاکرات برای بازگرداندن آلمتن به OpenAI، امت شیر (Emmett Shear)، مدیرعامل سابق و یکی از بنیانگذاران توییچ (Twitch)، به عنوان مدیرعامل موقت این شرکت انتخاب شده است.

تیم هوش مصنوعی جدید مایکروسافت به رهبری آلتمن و براکمن، تنها یک هفته پس از رونمایی این شرکت از تراشه هوش مصنوعی سفارشی خود ایجاد شده است. این تراشه می‌تواند برای آموزش مدل‌های زبانی بزرگ مورد استفاده قرار گیرد و به طور بالقوه از اتکای مالی به انویدیا جلوگیری کند.

تراشه مایا

آلتمن و OpenAI برای اصلاح و تست تراشه هوش مصنوعی Maia با مایکروسافت کار می‌کردند.

نوشته مدیرعامل سابق OpenAI به مایکروسافت پیوست اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#مدیرعامل #سابق #OpenAIبه #مایکروسافت #پیوست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply