Tuesday, May 21, 2024



به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، قیمت بیت کوین اکنون با عبور از مقاومت ۳۷ هزار دلاری به طور کامل از رکود فرسایشی ماه‌های گذشته جدا شده است و احتمالا برای آزمایش مقاومت ۴۰ هزار دلاری تلاش خواهد کرد. در چنین شرایطی، آیا اکنون زمان خرید بیت کوین است؟ چه زمانی باید به بازار ورود کنیم؟ برای پاسخ به این سوال مهم در این مطلب به بررسی چشم‌انداز پیش‌روی بیت کوین می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از finbold، قیمت بیت کوین امسال بیش از ۱۲۰ درصد رشد کرده است و به همین دلیل احتمالا بسیاری تصور می‌کنند که فرصت ورود به بازار را برای همیشه از دست داده‌اند. اما تحلیلگران بازار کریپتو براین باورند که بیت کوین در آستانه بازار صعودی قرار گرفته و هنوز رالی اصلی شروع نشده است. دلیل این ادعا چیست؟ آن‌ها معتقدند که چند کاتالیزور مهم وجود دارد که هر یک به تنهایی می‌توانند باعث انفجار قیمت بیت کوین شوند.

تایید صندوق‌های ETF اسپات باعث انفجار قیمت می‌شود

صندوق‌های ETF بیت کوین یکی از پربحث‌ترین موضوعات در بین جامعه ارزهای دیجیتال است. ناظران معتقدند که راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس رسمی ایالات متحده که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است می‌تواند به دو دلیل باعث افزایش قیمت بیت کوین شود. اول اینکه تایید ETFها توسط SEC باعث افزایش پذیرش و مقبولیت بیت کوین می‌شود و دوم اینکه جریان نقدینگی را به سمت بازار این رمزارز سرازیر می‌کند. 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاکنون ETFهای اسپات را تایید نکرده است اما شکست این کمیسیون در دادگاه از شرکت گری‌اسکیل و همچنین پافشاری غول دنیای مالی، یعنی شرکت بلک راک برای راه‌اندازی این صندوق‌ها، SEC را تحت فشار قرار داده و برهمین اساس احتمال تایید این درخواست‌ها افزایش پیدا کرده است. 

بنابراین، خبر احتمالی تایید یک ETF اسپات توسط SEC می‌تواند باعث رشد قیمت بیت کوین شود. لازم است این نکته را نیز ذکر کنیم که موضوع ETFها بسیار مناقشه‌برانگیز بوده است. برخی از تحلیلگران معتقدند که تایید این صندوق‌ها تنها با ایجاد هیجانات کاذب باعث رشد کوتاه مدت بیت کوین می‌شود و در طولانی مدت احتمالا شرایط متفاوت خواهد بود. 

هاوینگ بیت کوین باعث رکوردشکنی قیمت می‌شود

هاوینگ ۲۰۲۴ مهم‌ترین رویداد پیش‌روی بیت کوین و صنعت کریپتو است. هاوینگ بیت کوین به دلیل ماهیتی که دارد می‌تواند باعث ایجاد یک روند صعودی طولانی مدت شود. به طور خلاصه، چرخه‌های بیت کوین ۴ ساله است و از شروع یک هاوینگ تا هاوینگ بعدی ادامه پیدا می‌کند. با وقوع هاوینگ، عرضه بیت کوین محدود می‌شود و چون تقاضا برای آن همچنان وجود دارد، قیمت رشد می‌کند.

نکته دیگر در مساله هاوینگ، نصف شدن پاداش ماینرها است. از آن جایی که استخراج‌کنندگان بیت کوین بعد از هاوینگ نیمی از پاداش خود را از دست می‌دهند، بنابراین لازم است تا قیمت به حد قابل قبولی برسد تا ادامه فعالیت ماینرها توجیه اقتصادی داشته باشد. 

می‌دانیم که بیت کوین به چرخه‌های قیمتی خود بسیار وفادار است. با بررسی تاریخچه هاوینگ‌های قبلی متوجه می‌شویم که یک سال بعد از هاوینگ قیمت بیت کوین به رکوردهای تازه‌ای دست یافته است. بنابراین احتمالا اکنون و در این بازه قیمتی فعلی هنوز زمان خرید از دست نرفته است چرا که به باور بسیاری از تریدرها و تحلیلگران، بعد از هاوینگ قیمت بیت کوین ۵ و حتی ۶ رقمی خواهد شد. 

کاهش نرخ بهره باعث رشد قیمت بیت کوین می‌شود

بیت کوین هنوز تحت تاثیر عوامل کلان اقتصادی از جمله تورم و نرخ بهره قرار دارد. در طول سال گذشته، ارزش بیت کوین بارها تحت تاثیر این سیاست‌های کلان اقتصادی قرار گرفته است. 

از آن جایی که فدرال رزرو در ماه‌های گذشته نرخ بهره را ثابت نگه‌داشته است، ناظران می‌گویند که اوضاع برای دارایی‌های با ریسک بالا از جمله بیت کوین مساعدتر شده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که نرخ بهره در نیم سال اول ۲۰۲۴ وارد روند کاهش متوالی می‌شود و این مساله به تقویت بازار بیت کوین می‌انجامد. 

بیت کوین هنوز پتانسیل رشد دارد

حامیان بیت کوین معتقدند که این ارز دیجیتال هنوز پتانسیل رشد قابل توجهی دارد. آنها به عرضه محدود، ماهیت غیرمتمرکز و افزایش پذیرش نهادی به عنوان عوامل مؤثر در ارزش آن اشاره می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری معتقدند که بیت کوین یک پوشش در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی و سیاسی است. در چنین شرایطی، احتمالا تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری با انباشت بیت کوین منطقی به نظر می‌رسد.

اما برخی هنوز هم نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را یک ضعف بزرگ معرفی می‌کنند. سال گذشته شاهد اصلاحات شدید قیمت و دوره‌های غیرقابل پیش‌بینی بودیم که با فشار نظارتی و خلاهای قانون‌گذاری همراه شد. این موضوع نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران بیت کوین و سایر رمزارزها ایجاد کرد.

براساس پیشنهاد تحلیلگران finbold، با در نظر گرفتن مجموع شرایط، احتمالا اکنون فرصت خوبی برای ورود به بازار است. گزارش این سایت تاکید می‌کند که خرید بیت کوین در بالای ۳۰ هزار دلار منطقی به نظر می‌رسد اما در نهایت لازم است افراد صرفا به این گزارش بسنده نکرده و به ارزیابی دقیق بازار مشغول شوند تا با دیدی بهتر برای امور مالی خود تصمیم‌گیری کنند. 

    <div class="box warning  " style="width:100٪">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید. 
        </div>
    </div>

نوشته آیا اکنون زمان خرید بیت کوین است؟ قیمت بالای ۳۰ هزار دلار برای ورود به بازار مناسب است؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#آیا #اکنون #زمان #خرید #بیت #کوین #است #قیمت #بالای #۳۰ #هزار #دلار #برای #ورود #به #بازار #مناسب #است

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply