Tuesday, May 14, 2024



مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس (BitMEX) می‌گوید که بیت‌ کوین به لطف وضعیت تنش‌زا و تورم ناشی از جنگ، با یک لحظه تاریخی مواجه می‌شود و قیمت ۱ میلیون دلاری BTC هنوز روی میز است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، یکی از اسامی مشهور حوزه بیت‌ کوین گفته که پادشاه‌ ارزهای دیجیتال با یک تلنگر روبرو شده که پیش بینی قیمت ۱ میلیون دلاری آن را همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی حفظ می‌کند.

آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس، در یک پست وبلاگی تحت عنوان «The Periphery» که مورخ ۲۴ اکتبر منتشر شد، گفت که در حال حاضر بیت‌ کوین به بازارها درباره آینده هشدار می‌دهد.

«تورم جهانی در بحبوحه جنگ» و افزایش قیمت بیت کوین و طلا

هیز معتقد است که با سرمایه‌گذاری رو به رشد ایالات متحده در دو جنگ حال حاضر، خطر تشدید تنش‌ها در سراسر جهان افزایش پیدا می‌کند.

زمان‌بندی فعلی جالب‌توجه است – فدرال رزرو ایالات متحده به صورت مداوم با تورم مواجه است، اما افزایش نرخ بهره را متوقف کرده، در حالی که به اصطلاح یک «سراشیبی خرسی» در اقتصاد ظاهر می‌شود.

او نوشت:
نیازهای پوشش ریسک ساختاری بانک‌ها و استقراض ماشین‌های جنگی ایالات متحده به طور غریزی از یکدیگر در بازار خزانه‌داری ایالات متحده تغذیه می‌کنند.

هیز ادامه داد:
اگر اوراق قرضه بلندمدت خزانه‌داری ایالات متحده هیچ امنیتی را به سرمایه‌گذاران ارائه ندهند، آنگاه این افراد به دنبال جایگزین دیگری برای پول خواهند بود. قیمت طلا و مهم‌تر از همه بیت کوین، با ترس واقعی مردم از تورم جهانی در جنگ افزایش پیدا خواهد کرد.

ارزش جفت ارز BTC/USD در این هفته ۱۵ درصد افزایش یافته است و این رشد قیمتی پس از سخنرانی جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور ایالات متحده، خطاب به ملت این کشور در مورد جنگ‌های ایجاد شده در اوکراین و فلسطین صورت گرفت.

در این پست وبلاگی جهت تاکید مطلب این نکته تکرار شده است:
بلافاصله پس از سخنرانی بایدن، قیمت بیت‌ کوین – به همراه طلا – در پس فروش شدید اوراق خزانه‌داری بلندمدت آمریکا افزایش پیدا کرده است.

او ادامه می‌دهد:
این یک حدس و گمان در مورد تأیید ETF نیست – این بیت‌ کوین است که آینده را بی‌ارزش می‌شمارد. آینده‌ای با وضعیت بسیار تورمی در جنگ جهانی.

هیز به دلیل پیش‌بینی‌هایی که در مورد چگونگی عملکرد اقتصاد جهانی پس از کووید-۱۹ و دوره‌های تورمی بعدی داشته، به خوبی شناخته شده است.

به عنوان بخشی از یک اثر دومینویی، پیش‌بینی قیمت ۱ میلیون دلاری برای بیت‌ کوین هنوز معتبر است – چیزی که این هفته در رسانه‌های اجتماعی هم بازنشر شد. این امر در نتیجه کنترل منحنی بازده (YCC) رخ می‌دهد، یک حرکت نهایی در اقتصاد کنترل‌شده که در حال حاضر در ژاپن شروع شده و قابل انکار نیست.

کنترل منحنی بازده ابزاری در سیاست پولی است که توسط بانک‌های مرکزی برای مدیریت نرخ‌های بهره در سررسیدهای مختلف اوراق قرضه دولتی استفاده می‌شود.

او در پست «The Periphery» نتیجه گرفت:
و با فرارسیدن پایان این بازی، زمانی که بازدهی بیش از حد بالا می‌رود، فدرال رزرو به تظاهر درباره اینکه بازار خزانه‌داری ایالات متحده یک بازار آزاد است خاتمه خواهد داد. و در عین‌ حال به آن چیزی که واقعاً هست تبدیل می‌شود: یک دهکده‌ پوتمکین که در آن فدرال رزرو نرخ بهره را در سطوحی که از لحاظ سیاسی مناسب است تعیین می‌کند.

عبارت «دهکده پوتمکین» در قرن ۱۹ برای توصیف مکانی غیرواقعی به کار می‌رفت که فقط برای نمایش و فریب ساخته شده بود.

آرتور هیز در پایان گفت:
زمانی که همه متوجه بازی ما شوند، بازار بیت کوین و بازار گاوی ارزهای دیجیتال در نوسانات و سویینگ‌های کامل خواهد بود. این یک تلنگر است و زمان آن فرا رسیده که از اسکناس‌های کوتاه‌مدت خزانه‌داری ایالات متحده به سمت ارزهای دیجیتال مهاجرت کنیم.

در کنار سروصدایی که برای تایید یک صندوق ETF بیت کوین (صندوق قابل معامله در بورس) ایجاد شده، قیمت بیت کوین در ماه اکتبر سال جاری ۲۷ درصد و از ابتدای سال تا به امروز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

نوشته دلیل اصلی افزایش قیمت بیت کوین از نگاه آرتور هیز چیست؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#دلیل #اصلی #افزایش #قیمت #بیت #کوین #از #نگاه #آرتور #هیز #چیست

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply