Saturday, May 18, 2024



در شرایط حال حاضر اقتصاد کلان، تحولات و رویدادهای هفتگی کشورهای تاثیرگذار، نقش بسیار مهمی را در ایجاد یک چشم‌انداز کوتاه‌مدت ایفا می‌کنند و تأثیرات عمیقی بر روی اقتصاد جهانی و بازارهای مالی دارند. از تغییرات در سیاست‌های پولی و تنظیمات اقتصادی دولت‌ها گرفته تا شاخص‌های تورم، نوسانات بورس و تغییرات در نرخ اشتغال، همه این عوامل باعث تغییرات چشمگیری در فرآیندهای تصمیم‌گیری و رفتارهای سرمایه‌گذاری می‌شوند و ممکن است بر قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها نیز اثرگذار باشند.

به گزارش والکس، لازم است که در تحلیل‌های مالی و اقتصادی خود به بررسی تفصیلی این رویدادها و اتفاقات هفتگی بپردازیم، چرا که این داده‌ها اطلاعات کلیدی را برای سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و حتی افراد عادی که بازارهای مالی را دنبال می‌کنند، ارائه می‌دهند. این هفته نیز شاهد انتشار شاخص‌های اقتصادی مهم و متنوعی از گوشه کنار جهان و البته با تمرکز بر ایالات متحده خواهیم بود.

در این گزارش هفتگی تلاش شده تا با تمرکز بر تقویم رویدادهای اقتصادی، به معرفی جامعی از رویدادها، آمار و ارقام مهم و زمان انتشار آنها بپردازیم و نقش این موارد در فرآیندهای تصمیم‌گیری و رفتارهای اقتصادی را بررسی کنیم. اما پیش از شروع سری به مهم‌ترین اتفاقات هفته‌ای که گذشت می‌زنیم.

  • جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در آخرین اظهارات خود تاکید کرد که بانک مرکزی ایالات متحده همچنان متعهد به کاهش تورم است و تا زمانی که قیمت‌ها کاهش یابد، سیاست‌های پولی محدودکننده را حفظ خواهد کرد. پاول توضیح داد که در صورت تداوم فشارهای قیمتی، افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است گزینه مناسبی باشد. 
  • تحلیلگران بلومبرگ سه سناریوی مختلف را برای شرایط فعلی پیش‌بینی کرده‌اند. در سناریوی اول که مطلوب‌ترین گزینه برای اقتصاد است، نزاع در خاورمیانه تا حد زیادی فروکش می‌کند. در حالت دوم تنش به کشورهای دیگر نیز سرایت می‌کند و شرایط غیرقابل پیش‌بینی را به وجود می‌آورد. در حالت سوم که بدبینانه‌ترین و خطرناک‌ترین گزینه ممکن است، سایر طرفین به طور مستقیم وارد نبرد نظامی می‌شوند. به عقیده تحلیلگران هر چند که احتمال وقوع حالت سوم کم است اما رخ دادن آن می‌تواند محرکی برای رکود جهانی باشد. 
  • مورگان استنلی، غول صنعت بانکداری ایالات متحده، اخیرا گزارشی را درباره وضعیت بازار ارزهای دیجیتال منتشر کرده و در آن ضمن اشاره به رویداد مورد انتظار هاوینگ بیت کوین در شش ماه آینده، از طلوع یک بازار صعودی جدید خبر داده است. تحلیلگران این مجموعه با تشبیه چرخه‌های بیت کوین به چهار فصل، از پایان زمستان و شروع بهار خبر می‌دهند.
  • پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان، نسبت به رکود تورمی هشدار داد و گفت که تورم برای مدت طولانی‌تری بالا خواهد ماند و این منجر به رکود شدیدتری خواهد شد. او پیش‌بینی کرده که افزایش سریع بدهی ملی و کسری بودجه فدرال باید منجر به سقوط تقاضا برای دلار شود. 

با ما در معرفی مهم‌ترین رخدادها و تحولات اقتصاد کلان امروز و هفته آینده همراه باشید.

روز رویداد قبلی پیش‌بینی
پنج‌شنبه سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو
سخنرانی میشل بولاک، رئیس بانک مرکزی استرالیا
اعلام نرخ بازپرداخت اصلی اروپا
بیانیه سیاست پولی اروپا
اعلام شاخص تولید ناخالص داخلی تخمینی (فصلی) ایالات متحده
اعلام شاخص ادعای بیکاری ایالات متحده
کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا

٪۴/۵۰

٪۲/۱
۱۹۸ هزار

٪۴/۵۰

٪۴/۵
۲۰۸ هزار

جمعه اعلام شاخص خالص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده
اعلام شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان
٪۰/۱
۶۳
٪۰/۳
۶۳
دوشنبه اعلام شاخص اولیه قیمت مصرف‌کننده ماهیانه آلمان
اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده اسپانیا سالانه (فلش)
٪۰/۳
٪۳/۵
سه‌شنبه اعلام شاخص مدیران خرید تولیدی چین
گزارش چشم‌انداز بانک مرکزی ژاپن
بیانیه سیاست پولی ژاپن
کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی ژاپن
اعلام شاخص تولید ناخالص داخلی کانادا (ماهیانه)
اعلام شاخص هزینه اشتغال ایالات متحده (فصلی)
شاخص اطمینان مصرف‌کننده CB ایالات متحده
۵۰/۲

٪۰/۰
٪۱/۰
۱۰۳

چهارشنبه اعلام شاخص تغییر اشتغال نیوزلند (فصلی)
اعلام شاخص نرخ بیکاری نیوزلند
اعلام شاخص تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیرکشاورزی ADP ایالات متحده
اعلام شاخص PMI تولیدی ISM ایالات متحده
اعلام شاخص آمار فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار (JOLTS) ایالات متحده
اعلام نرخ بهره بانکی که در ایالات متحده
بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)

کنفرانس مطبوعاتی کمیته بازار آزاد فدرال
٪۱/۰
٪۳/۶
۸۹ هزار
۴۹
۹/۶۱M
٪۵/۵۰

٪۵/۵۰

برخی از این شاخص‌ها به طور مختصر در تقویم اقتصادی هفته‌های گذشته معرفی شدند، بنابراین از تکرار مکررات خودداری کرده و شاخص‌های جدید را معرفی می‌کنیم.

  • گزارش چشم‌انداز بانک مرکزی ژاپن – BOJ Outlook Report

این رویداد چشم‌انداز ارزشمندی را در مورد دیدگاه بانک مرکزی ژاپن از شرایط اقتصادی، تورم و عوامل کلیدی که آینده سیاست پولی را شکل می‌دهند ارائه می‌کند.

  • شاخص هزینه اشتغال – Employment Cost Index

شاخص هزینه اشتغال (شاخص بهای اشتغال) گزارشی از وزارت کار ایالات متحده آمریکا است که جهت اندازه‌گیری رشد حقوق کارکنان در سه ماهه مورد نظر نسبت به فصل قبل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شاخص بر اساس نظرسنجی از کارفرمایان در ماه پایانی هر فصل محاسبه می‌شود.

نرخ بهره فدرال رزرو

کمیته بازار آزاد فدرال در روز چهارشنبه ۱۰ آبان در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران نرخ بهره ایالات متحده را اعلام می‌کند. پس از اعلام نرخ بهره FOMC بیانیه خود را ارائه می‌دهد و در نهایت در ساعت ۲۲ کنفرانس مطبوعاتی این کمیته برگزار می‌شود. این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نوساناتی را در بازارهای مالی ایجاد کند.

نوشته تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی هفته دوم آبان؛ ۷ روز تا اعلام نرخ بهره اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#تقویم #مهمترین #رویدادهای #اقتصادی #هفته #دوم #آبان #روز #تا #اعلام #نرخ #بهره

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply