Thursday, May 16, 2024



بحث درباره صندوق‌های ETF بیت کوین در جامعه ارزهای دیجیتال همچنان داغ است. در میان گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌های مختلف سوال مهم و اساسی این است که اگر ETF شرکت بلک راک (BlackRock) تایید شود، بیت کوین به چه سقف قیمتی خواهد رسید؟

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، ماتریکس‌پورت (Matrixport) پیش‌بینی کرده که اگر صندوق ETF بیت کوین شرکت بلک راک تایید شود، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۵۶ هزار دلار برسد. در روزهای گذشته شایعه تایید ETF بلک راک باعث شد قیمت بیت کوین بعد از مدت‌ها به ۳۰ هزار دلار برسد. این شرکت ضمن رد شایعات، اخیرا به عدم اطمینان در بازار کریپتو نیز اشاره کرده است؛ مسئولین این شرکت معتقدند که بازار شفافیت لازم را ندارد. 

بیت کوین در لحظه نگارش این مطلب بعد از آن که به ۲۸ هزار دلار سقوط کرد، مجدد به بالای ۳۰ هزار دلار رسید اما حفظ این سطح برای بیت کوین چالش برانگیز خواهد بود. به نظر می‌رسد که افزایش قابل توجهی در احساسات صعودی وجود دارد. می‌توان تا حدی آن را به افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در مورد تایید احتمالی ETF بیت‌کوین در ایالات متحده نسبت داد. برخی براین باورند که تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ میلادی تعدادی از درخواست‌های ETF توسط SEC تایید می‌شود. 

تاکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علی‌رغم درخواست‌های متعدد، از اعطای مجوز برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین خودداری کرده است. آخرین گزارش ماتریکس‌پورت با بررسی شرایط فعلی به تایید احتمالی این صندوق‌های قابل معامله در بورس اشاره می‌کند. 

این گزارش مقایسه‌ای را با صنعت ETF فلزات گران‌بها به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار نشان می‌دهد. اگر حتی ۱۰ تا ۲۰ درصد از سرمایه‌گذارانی که در حال حاضر در ETFهای فلزات گران‌بها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصمیم بگیرند که با تخصیص وجوه و سرمایه‌گذاری روی صندوق‌های ETF بیت کوین، پرتفوی خود را متنوع کنند، این تغییر می‌تواند ۱۲ تا ۲۴ میلیارد دلار را به بیت کوین تزریق کند. بر همین اساس، تازه‌ترین تجزیه و تحلیل‌ها ثابت می‌کند که اگر ETF بیت کوین بلک راک تایید شود، این دارایی می‌تواند افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کند.

ارزش بازار تتر، که اغلب به عنوان پروکسی برای جریان‌های بالقوه ETF در نظر گرفته می‌شود، نقش مهمی در این سناریو ایفا می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که افزایش ۲۴ میلیارد دلاری در ارزش بازار تتر، قیمت بیت‌کوین را به ۴۲۰۰۰ دلار برساند که منعکس‌کننده یک تخمین محافظه‌کارانه است. با این حال، هجوم قابل توجه ۵۰ میلیارد دلاری با اختصاص ۱ درصد از مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت شده، می‌تواند بیت کوین را به ۵۶۰۰۰ دلار برساند. جامعه ۱۵۰۰۰ نفری مشاور سرمایه‌گذار ثبت‌شده ایالات متحده بر حدود ۵ تریلیون دلار نظارت می‌کنند. این گروه دارای پتانسیل بسیار زیادی است و حتی یک توصیه تخصیص متوسط ​​۱ درصدی برای بیت کوین می تواند حدود ۵۰ میلیارد دلار جریان ورودی داشته باشد.

    <div class="box info  alignright" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span> بیشتر بخوانید: تحلیلگران مورگان استنلی: زمستان بیت کوین به پایان رسیده است 
        </div>
    </div>

توجه به این نکته مهم است که بلک راک درخواست خود را برای ETF بیت کوین در ۱۵ ژوئن ارسال کرد و قیمت بیت کوین از ۲۴۸۰۰ دلار به بیش از ۳۰۰۰۰ دلار رسید که نشان دهنده افزایش بیش از ۲۰ درصدی طی هفت روز پس از تشکیل پرونده است. این شرکت در پاسخ به یک سری پرونده‌های به روز شده توسط شرکت‌های رقیب، نسخه اصلاح شده برنامه خود را برای ETF بیت کوین لحظه‌ای ارائه کرد. در پرونده ۱۸ اکتبر خود، این غول سرمایه‌گذاری تغییراتی را در افشای ریسک با توجه به تاثیر بالقوه رویدادهای پرفراز و نشیب در صنعت گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بر قیمت سهام خود اعمال کرد. در حالی که بیانیه قبلی خود به تأثیر کلاهبرداری و نقص های امنیتی در صرافی های بزرگ بیت کوین اشاره می کرد، بلک راک احتیاط را گسترش داد تا خود بیت کوین را نیز در بر بگیرد و بازار را غیرقانونی و بدون شفافیت ارزیابی کرد.

در حال حاضر جامعه کریپتو به اخبار و شایعات مربوط به تایید ETF بیت کوین بسیار حساس شده است. در چنین شرایطی لازم است ضمن اجتناب از سرمایه‌گذاری شتاب‌زده، اخبار را فقط از کانال‌های رسمی دنبال کنید.

    <div class="box warning  " style="width:100٪">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید. 
        </div>
    </div>

نوشته تایید ETF شرکت بلک راک می‌تواند بیت کوین را به چه سقف قیمتی برساند؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#تایید #ETF #شرکت #بلک #راک #میتواند #بیت #کوین #را #به #چه #سقف #قیمتی #برساند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply