Tuesday, May 21, 2024



جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال رزرو، تاکید کرد که بانک مرکزی ایالات متحده همچنان متعهد به کاهش تورم است و تا زمانی که قیمت‌ها کاهش یابد، سیاست‌های پولی محدودکننده را حفظ خواهد کرد. پاول توضیح داد که در صورت تداوم فشارهای قیمتی، افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است گزینه مناسبی باشد. 

به گزارش والکس و به نقل از newsbitcoin، جروم پاول در اظهارات خود گفت که تورم با وجود اعمال سیاست‌های انقباضی همچنان در سطح غیرقابل قبولی قرار دارد. در حالی که نسبت به ابتدای سال جاری میلادی تورم کاهش چشم‌گیری داشته اما با سطح ۲ درصدی مورد انتظار بانک مرکزی فاصله دارد. رئیس فدرال رزرو گفت که هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم تورم به سمت هدف ۲ درصدی حرکت می‌کند. 

جروم پاول گفت:
در حالی که این مسیر احتمالا پر از دست‌انداز است و مدتی طول می‌کشد، من و همکارانم در تعهد خود برای کاهش پایدار تورم و رسیدن به ۲ درصد متحد هستیم.

پاول هشدار داد که با توجه به شرایط فعلی، رشد اقتصادی پایدار و یا بازارهای کار ممکن است این نیاز را ایجاد کند که سیاست‌های انقباضی ادامه داشته باشد. او گفت که بالا رفتن تورم می‌تواند تشدید سیاست‌های پولی را برای بانک مرکزی آمریکا الزامی کند. وی خاطرنشان کرد که بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری بلندمدت‌تر به شدت افزایش یافته و شرایط مالی را سخت‌تر کرده است. بانک مرکزی این تحولات را از نزدیک رصد می‌کند.

او توضیح داد که ما همچنان به این تحولات توجه می‌کنیم زیرا تغییرات مداوم در اوضاع اقتصادی می‌تواند پیامدهایی برای مسیر سیاست‌های پولی در پی داشته باشد. بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری این هفته به ۴.۹ درصد رسید و این بالاترین سطح در ۱۶ سال گذشته است. 

جروم پاول یک بار دیگر بر هدف نهایی مجموعه خود تاکید کرد و گفت که ما متعهد هستیم تا تورم را به سطح ۲ درصدی برسانیم. در واقع او به این نکته مهم اشاره کرد که تا زمانی که بانک مرکزی مطمئن نباشد که تورم در مسیری درست به سمت هدف ۲ درصدی گام بر می‌دارد، همچنان سیاست‌های انقباضی ادامه خواهد داشت. از زمان اظهارات پاول، ابزار CME Fedwatch احتمال ۹۹ درصد افزایش نرخ بهره را در ماه آینده نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست نوامبر (آبان) ۰.۲۵ درصد دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. 

پس از اظهارات وی، هر چهار شاخص سهام آمریکا نزولی شدند. از سوی دیگر، فلزات گران‌بها افزایش متوسطی را تجربه کردند و ارزهای دیجیتال همچنان در رکود و نوسان باقی‌ماندند. قیمت بیت کوین تا لحظه نگارش این مطلب همچنان زیر ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود و در حال آزمایش این مقاومت است.

نوشته فدرال رزرو در آبان یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش می‌دهد؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#فدرال #رزرو #در #آبان #یک #بار #دیگر #نرخ #بهره #را #افزایش #میدهد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply