Thursday, May 16, 2024



تلاش‌های بیت کوین برای خروج از رکود بی‌نتیجه مانده و همین مساله باعث افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ میلادی شده است. قیمت بیت کوین به فاصله ۶ ماه تا هاوینگ ۲۰۲۴، همچنان زیر ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود. با توجه به چرخه‌های تاریخی بیت کوین باید منتظر یک اصلاح عمیق دیگر باشیم یا رالی صعودی به زودی آغاز می‌شود؟ 

به گزارش والکس و به نقل از newsbtc، کمتر از ۱۹۰ روز دیگر چرخه فعلی بیت کوین به پایان می‌رسد و با رخ دادن هاوینگ، چرخه چهار ساله جدیدی شروع می‌شود. هاوینگ بیت کوین ضمن اینکه عرضه BTC را کاهش می‌دهد، باعث نصف شدن پاداش ماینرها نیز می‌شود. از این رو، استخراج‌کنندگان بیت کوین برای ادامه حیات اقتصادی خود نیاز دارند که قیمت بیت کوین به حد قابل‌قبولی برسد. 

اکانت Rekt Capital که به تحلیل دنیای کریپتو می‌پردازد، بر این باور است که با در نظر گرفتن چرخه‌های تاریخی بیت کوین ممکن است یک اصلاح عمیق در گوشه و کنار کمین کرده باشد. داده‌های تاریخی مربوط به دو هاوینگ قبلی نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۳۸ درصد قبل از هاوینگ و شروع چرخه جدید کاهش یابد. این تحلیلگر با بررسی نمودارهای مختلف توضیح می‌دهد که تقریبا شش ماه قبل از هر هاوینگ، یک اصلاح عمیق اتفاق افتاده است. در سال ۲۰۱۵، دقیقا در همین نقطه‌ای که الان قرار داریم یعنی کمتر از ۱۹۰ روز تا هاوینگ، قیمت بیت کوین ۲۵ درصد سقوط کرد. چهار سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۹، درست ۱۹۰ روز قبل از هاوینگ ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین ۳۸ درصد کاهش را ثبت کرد. اکنون در سال ۲۰۲۳ نیز کمتر از ۱۹۰ روز تا هاوینگ ۲۰۲۴ باقی مانده و به نظر می‌رسد که بازار اکنون در موقعیت مشابه (از بعد زمانی) برای تکرار یک اصلاح عمیق است. 

    <div class="box shadow  aligncenter" style="width:100%">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>تحلیل بیت کوین
        </div>
    </div>
news-historical-bitcoin-halving-cycles
چرخه‌های قبلی بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر ۶۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود است و از الگوی مشابهی با هاوینگ گذشته پیروی می‌کند. ۲۰۰ روز قبل از رویداد هاوینگ در سال ۲۰۲۰، بیت کوین ۶۰ درصد کمتر از بالاترین رکورد خود بود. به همین ترتیب، ۲۰۰ روز قبل از هاوینگ سال ۲۰۱۶، بیت کوین باز هم ۶۵ درصد کمتر از بالاترین رکورد قیمتی خود بود. این تکرار منظم و این چرخه‌های قیمتی تکراری به ما می‌گوید که پادشاه کریپتو به چرخه‌های خود بسیار وفادار است. 

جهت قیمت بیت کوین در حال حاضر نامشخص است، به خصوص که تراکنش‌ها اکنون به پایین‌ترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است. داده‌های آنچین نشان داد که ۹۵ درصد از عرضه در گردش بیت کوین در ماه گذشته تغییری نکرده است، زیرا به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در انتظار تایید صندوق‌های ETF بیت کوین توسط SEC هستند و به همین دلیل اکثرا دارایی دیجیتال خود ذخیره کرده‌اند تا روز موعود فرا برسد. 

اگرچه عملکردهای گذشته ممکن است تکرار نشوند اما اگر الگوی‌های تکراری قبل از هاوینگ مجدد رخ دهند، احتمالا باید مجدد منتظر یک اصلاح عمیق باشیم. به نظر شما آیا این تاریخچه تکرار می‌شود؟

    <div class="box warning  " style="width:100٪">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید. 
        </div>
    </div>

نوشته اصلاح عمیق یا رالی صعودی؟ چرخه‌های تاریخی بیت کوین چه چیزی را نشان می‌دهند؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#اصلاح #عمیق #یا #رالی #صعودی #چرخههای #تاریخی #بیت #کوین #چه #چیزی #را #نشان #میدهند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply