Monday, May 13, 2024



در حالی که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اصلی نفت با چالش قیمت‌گذاری دست به گریبان بودند، تحولات منطقه خاورمیانه آینده‌ای مبهم را پیش‌روی بازارهای مالی قرار داده است. افزایش قیمت نفت خام پس از شروع درگیری‌ها در منطقه، منجر به فشار نقدینگی برای بیت کوین و کریپتو شده است. علاوه‌بر این، در هفته پیش‌رو انتشار داده‌های کلان اقتصادی می‌تواند روی قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها تاثیر بگذارد. 

به گزارش والکس و به نقل از coingape، پس از شروع نسبتا خوب در ماه اکتبر ۲۰۲۳، هفته اول برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال کاملا بی‌ثبات باقی ماند. بیت کوین همچنان در محدوده ۲۷-۲۸ هزار دلار در حال نوسان است و علاقه‌ای به خروج از وضعیت خنثی ندارد. از سوی دیگر، آلت کوین‌ها با فشار فروش مواجه شده‌اند. تحولات بازارهای مالی سنتی باعث کاهش رشد در بازار کریپتو شده است. در همین حال بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به بالاترین سطح خود در ۱۶ سال گذشته رسید. 

ناظران ضمن این که تحولات نظامی منطقه را زیر نظر دارند، با نگرانی منتظر انتشار داده‌های کلان اقتصادی در هفته پیش‌رو هستند. در ایالات متحده داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای ماه سپتامبر منتشر خواهد شد و فدرال رزرو هم صورتجلسه نشست سپتامبر خود را منتشر خواهد کرد.

علاوه بر این، تعداد زیادی از مقامات فدرال رزرو قرار است سخنرانی کنند. در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده برای یک افزایش نرخ بهره دیگر در سال ۲۰۲۳ آماده می‌شود، سرمایه‌گذاران به دقت رفتار و لحن فدرال رزرو را رصد می‌کنند. در لینک زیر می‌توانید مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی این هفته را مشاهده کنید.

    <div class="box info  " style="width:100٪">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span>بیشتر بخوانید: تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی این هفته
        </div>
    </div>

مایک مک گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد بلومبرگ، معتقد است که بیت کوین به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه در وضعیت خطرناکی قرار دارد. او توضیح می‌دهد که میانگین متحرک ۱۰۰ هفته‌ای با شیب نزولی به احتمال زیاد بر میانگین متحرک ۵۰ هفته‌ای با روند صعودی غلبه می‌کند. مک گلون همچنین خاطرنشان می‌کند که افزایش قیمت نفت خام به فشار نقدینگی در بازار کمک خواهد کرد.

news-week-ahead-for-bitcoin-and-crypto-us-cpi
منبع: بلومبرگ

سنتیمنت (Santiment) ارائه‌دهنده داده‌های آنچین با انتشار آماری توضیح داد که بیت‌کوین از ۷ سپتامبر شاهد بزرگ‌ترین جابجایی با مجموع بیش از ۱۰ هزار بیت کوین بوده است. این رمزارز در حالی دومین تلاش خود را برای عبور از آستانه قیمت ۲۸ هزار دلار انجام می‌دهد که تعداد آدرس‌های متمایز به پایین‌ترین حد خود در شش هفته اخیر رسیده است.

news-week-ahead-for-bitcoin-and-crypto-us-cpi
منبع: سنتیمنت

همراه با بیت کوین، بازار آلت کوین‌ها تحت فشار فروش اتریوم، سولانا، کاردانو و سایرین، در هفته گذشته حدود ۳ تا ۵ درصد اصلاح شده است. هنوز سرنوشت تحولات اخیر منطقه مشخص نیست و این ابهام به ترس و نگرانی دامن می‌زند. واکنش طلا و نفت به این اتفاقات و انتشار داده‌های کلان اقتصادی در ایالات متحده از جمله موارد مهمی هستند که تریدرها و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال باید با دقت آن‌ها را زیر نظر داشته باشند. 

نوشته ارزهای دیجیتال زیر سایه تحولات منطقه؛ چرا هفته پیش رو برای بیت کوین مهم است؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#ارزهای #دیجیتال #زیر #سایه #تحولات #منطقه #چرا #هفته #پیش #رو #برای #بیت #کوین #مهم #است

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply