Saturday, May 18, 2024



هر چه به زمان برگزاری جلسه بعدی فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره نزدیک‌تر می‌شویم، احتمال ادامه سیاست‌ها انقباضی برای کنترل تورم افزایش پیدا می‌کند. انتشار داده‌های غیرمنتظره از شاخص حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی (NFP) علاوه بر ایجاد نوسان در قیمت بیت کوین، خوش‌بینی‌ها نسبت به توقف افزایش نرخ بهره را کاهش داد. 

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، انتظار می‌رفت که انتشار داده‌های اشتغال ایالات متحده بازار ارزهای دیجیتال را متلاطم کند و بر همین اساس قیمت بیت کوین در واکنش به اعداد غیرمنتظره حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، برای مدت کوتاهی کاهش پیدا کرد و مجدد با حمایت گاوها به بازیابی خود مشغول شد. 

داده‌های اشتغال آن چیزی نبود که فدرال رزرو می‌خواست ببیند. افزایش دستمزدهای بخش غیرکشاورزی ایالات متحده به دو برابر رقم مورد انتظار برای سپتامبر یعنی ۳۳۶,۰۰۰ در مقابل ۱۷۰,۰۰۰، احتمال افزایش نرخ بهره را بیشتر از قبل تقویت کرد. با نشان دادن انعطاف‌پذیری مداوم بازار کار در برابر اقدامات ضد تورمی فدرال رزرو، پیامدهای آن برای ارزهای دیجیتال منفی تلقی می‌شود. 

اکانت CrypNuevo در پلتفرم X در واکنش به داده‌های اشتغال گفت که با توجه به این افزایش، احتمالا نرخ بیکاری در رقم ۳.۸ درصد فعلی ثابت باقی نخواهد ماند و بنابراین داده‌ها به سطح پایین‌تری بازنگری می‌شوند. او معتقد است که فدرال رزرو می‌خواهد بازار کار قدرت خود را از دست بدهد. اکانت CrypNuevo نیز مانند سایر تحلیلگران، داده‌های اشتغال را عاملی برای افزایش نرخ بهره در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال ارزیابی کرد. او با ارجاع به داده‌های FedWatch Tool توضیح داد که بازارهای مالی این داده‌ها را به‌عنوان یک تهدید جدید برای افزایش بالقوه نرخ بهره تلقی می‌کند و به همین دلیل تنها در یک روز احتمال افزایش نرخ بهره از ۲۵ درصد به ۳۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. 

news-fed-rate-hike-us-jobs-data
نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو منبع: CME Group

با توجه به این که CPI یا شاخص قیمت مصرف کننده، یک شاخص کلیدی در تصمیم‌گیری‌های فدرال رزرو است بنابراین انتشار داده‌های مربوط آن در این هفته می‌تواند دید واضح‌تری به ما بدهد تا واکنش بانک مرکزی در برابر نرخ‌ها را بهتر تحلیل کنیم. شما همچنین می‌توانید تاریخ رویدادهای مهم این هفته را در جدول زیر مطالعه کنید:

    <div class="box info  " style="width:100٪">
        <div class="box-inner-block">
            <span class="fa tie-shortcode-boxicon"></span><strong>بیشتر بخوانید: تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی این هفته؛ ۵ روز تا اعلام شاخص CPI</strong> 
        </div>
    </div>

حساب The Kobeissi Letter که به تحلیل بازار می‌پردازد از فشار بر فدرال رزرو خبر داده است و می‌گوید که توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قبلا تا ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی می‌شد اما اکنون انتظار می‌رود که تا ژوئیه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) متوقف شود.

پس از این گزارش، معاملات آتی بازار بیش از ۴۰۰ واحد کاهش یافت زیرا این چیزی نبود که فدرال رزرو و فعالان بازار می‌خواستند. تحلیلگری که با نام Skew در پلتفرم X فعالیت می‌کند با نگاهی خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌کند که احتمال افزایش نرخ بهره در جلسه بعدی فدرال رزرو وجود دارد اما هنوز قطعی نیست. او معتقد است که برای سنجش احتمال تغییر نرخ‌ها، ابتدا باید لحن و وضعیت فدرال رزرو را بررسی کنیم.

معامله‌گر دیگری با نام Daan Crypto Trades به کاهش شاخص سود باز (Open Interest) بیت کوین اشاره می‌کند و می‌گوید که پیش از این شاخص OI به سطوحی رسیده بود که قبلا جهش‌های صعودی و به دنبال آن نوسانات نزولی را آغاز کرده بود. او با توضیح روند نزولی فعلی به ۶۰۰ میلیون دلار دیگر از سود باز از دست رفته از بالاترین سطح دیروز اشاره می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند که دوباره به سطوح متوسط‌تر می‌رسیم.

با این حساب و با توجه به این که اکثر کارشناسان بر این باورند که در جلسه بعدی فدرال رزرو نرخ بهره افزایش پیدا خواهد کرد، اگر داده‌های مربوط شاخص قیمت مصرف کننده برخلاف انتظارات بانک مرکزی آمریکا باشد می‌توان با اطمینان بیشتری از ادامه سیاست‌های انقباضی صحبت کرد. 

نوشته داده‌های اشتغال آمریکا منجر به افزایش نرخ بهره می‌شود؟ اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#دادههای #اشتغال #آمریکا #منجر #به #افزایش #نرخ #بهره #میشود

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply