Saturday, May 18, 2024



روایت طولانی که در ارتباط با مخترع خودخوانده بیت کوین یعنی کریگ رایت (Craig Wright) وجود داشته ممکن است به زودی خاتمه پیدا کند. پس از سال‌ها اختلافات قانونی و دعاوی مختلف در دادگاه، کریگ رایت با خطر از دست دادن آخرین حامیان خود روبرو شده است.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، پس از جدایی کریستن اگر-هانسن (Christen Ager-Hanssen) از nChain Group در روز شنبه، ایمیلی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که نشان می‌دهد کلوین آیر (Calvin Ayre)، یکی دیگر از حامیان و سرمایه‌گذاران قدیمی این شرکت نیز از رایت فاصله گرفته است.

تردیدهای پیرامون ادعای ساتوشی بودن کریگ رایت بیش از پیش می‌شود

کریستن اگر-هانسن که تا روز شنبه در سمت مدیرعامل گروه nChain Global فعالیت می‌کرد، با اعلام استعفای خود به صورت عمومی سر و صدای زیادی را به پا کرد. اظهارات او نه تنها عدم پویایی داخلی و اختلافات درون nChain را هویدا می‌کند، بلکه شک و تردیدهای قابل توجهی را در مورد ادعای رایت مبنی بر اینکه او همان ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) مرموز بوده نیز ایجاد کرده است.

اگر-هانسن در X (توییتر سابق) نوشت:
باید تایید کنم که از nChain Global جدا شده‌ام. من گزارش می‌دهم که دکتر کریگ رایت اسنادی را به منظور فریب دادگاه‌ و اثبات ادعای خود مبنی بر اینکه همان ساتوشی بوده دستکاری کرده است و همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای برای این موضوع در اختیار دارم. من امروز متقاعد شدم که دکتر کریگ رایت ساتوشی نیست. هیئت مدیره در این باره اقدامی نکرد و مشخص شد که ماندن من در این سمت به وضوح توجیه‌ناپذیر شده است. faketoshi#

این افشاگری به خصوص پس از انتشار عمومی ایمیلی توسط اگر-هانسن که ادعا می‌شود از کلوین آیر به کریگ رایت ارسال شده، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به نظر می‌ٰرسد آیر که یکی از حامیان سرسخت تلاش‌های رایت در این زمینه بوده، تردیدها و نارضایتی‌های ریشه‌‌داری نسبت به اختلافات حقوقی جاری رایت و صحت ادعاهای او دارد.

در بخشی از ایمیل آیر چنین چیزی گفته شده است:
در حال حاضر تنها مسئله منفی در زندگی من کشمکش حقوقی شماست. من توضیحات شما را می‌پذیرم که واقعاً من را تهدید نکرده‌اید، بنابراین وضعیتی که ما در آن قرار داریم به شرح زیر است. من با این فرض کار می‌کردم که شما و رامونا کلیدها را دارید و شما به سادگی وانمود می‌کردید که آنها را به عنوان بخشی از استراتژی خود در اختیار ندارید. اما اکنون در برهه‌ای از زمان قرار گرفته‌ایم که ادامه این انکارها زندگی‌ شما را نابود می‌کند و به حامیان شما آسیب می‌رساند.

در جامعه بیت‌ کوین، منتقدان به طور مکرر از کریگ رایت خواسته‌اند که یکی از تراکنش‌های بیت‌ کوین‌ ساتوشی را امضا کند تا ثابت شود که او مخترع حقیقی بیت‌ کوین است. رایت حتی در دادگاه‌های مختلف نیز هرگز به این درخواست‌ها پاسخی نداده است.

اکنون، به نظر می‌رسد که آیر نیز تحمل این وضعیت را ندارد. از نظر او، در صورتی که رایت معامله‌ای از بیت‌ کوین‌های استخراج شده توسط ساتوشی ناکاموتو را امضا نکند، پرونده دادگاه COPA به ضرر او تمام می‌شود. اگر رایت این کار را انجام ندهد، ممکن است نه تنها آخرین حامی بزرگ خود را از دست بدهد، بلکه از یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران پرونده‌های قانونی او نیز دیگر امیدی به ادامه این راه نداشته باشد.

آیر نوشت:
من باید تصمیم سختی بگیرم. دیگر اهمیتی ندارد که کلیدها را دارید یا نه، چرا که به نظر خودم و بر اساس توصیه‌های زفار و دیگر افراد، اگر در هاروارد امضا نکنید، نمی‌توانید در دادگاه COPA برنده شوید. بنابراین در کاری که باید انجام دهم هیچ انتخاب دیگری ندارم.

آرامش خاطری برای جامعه بیت کوین

کلوین آیر پیش از این هم گفته بود که اگر رایت پرونده COPA را از دست بدهد، به معنی خاتمه یافتن تمام پرونده‌های دیگر خواهد بود.

او گفت:
COPA اسنادی را ثبت می‌کند مبنی بر اینکه که شما از لحاظ قانونی ساتوشی نیستید. تمامی مالکیت‌های رسمی به جز پتنت‌های nChain از بین خواهند رفت. بنابراین، یا شما آنقدر احمق هستید که به طور عمد این پرونده را از دست می‌دهید، یا از ابتدا حتی کلیدها را هم نداشتید… به هر حال، من با شما خودم را در این چاه نمی‌اندازم.

گفت‌وگوهای پیرامون این موضوع توجه چهره‌های برجسته حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. نیک کارتر (Nic Carter)، خبرنگار کریپتویی، این وضعیت را ارزیابی کرده و اظهار داشته که اختلافات احتمالی میان آیر و رایت می‌تواند نشانگر پایان روایت رایت-ساتوشی باشد.

اینکه کلوین ایمان خود را به کریگ رایت از دست بدهد تنها راه ممکن برای پایان این مسأله خواهد بود. این خبر بسیار خوبی است و به نظر می‌رسد به زودی اتفاق می‌افتد. بدون وجود حامی، هیچ‌کدام از مزاحمت‌های حقوقی رایت علیه توسعه‌دهندگان بیت‌ کوین نمی‌تواند ادامه پیدا کند. شاهد تحول بسیار خوش‌یمنی بودیم.

نوشته مخترع خودخوانده بیت کوین با لحظات سرنوشت‌سازی روبرو می‌شود اولین بار در والکس. پدیدار شد.


#مخترع #خودخوانده #بیت #کوین #با #لحظات #سرنوشتسازی #روبرو #میشود

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply