Wednesday, July 3, 2024


تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم شهریور)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۱۴ سپتامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶،۲۲۸ دلار) صعود کرد که نشان‌دهنده تضعیف حرکت نزولی است.

نمودار روزانه BTC/USDT.
نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال صاف شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهد جفت BTC/USDT ممکن است برای مدت بیشتری در محدوده ۲۴،۸۰۰ تا ۲۸،۱۴۳ دلار باقی بماند.

اگر خرس‌ها بخواهند به قدرت بازگردند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند. این حرکت نشان می‌دهد که بیت کوین در سطوح بالاتر به فروش می‌رسد. چنین شرایطی می‌تواند منجر به آزمایش مجدد حمایت قوی ۲۴،۸۰۰ دلاری شود.

اتریوم

اتریوم در ۱۱ سپتامبر به زیر سطح حمایت ۱،۵۵۰ دلاری سقوط کرد، اما خرس‌ها نتوانستند قدرت را حفظ کنند. این امر نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه ETH/USDT.
نمودار روزانه ETH/USDT.

گاوها پس از آن، روند بهبودی را آغاز کردند که در نتیجه آن، قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۶۳۸ دلار) رسید. در این سطح احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها خواهیم بود. یک استراحت و بسته شدن کندل بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند خرس‌ها را به دام بیاندازد و در نتیجه، با ایجاد شورت اسکوئیز، باعث افزایش قیمت تا ۱،۷۴۵ دلار شود.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل اوضاع را در دست دارند. در این صورت، فروشندگان دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت ETH/USDT را به زیر ۱،۵۵۰ دلار بکشانند و روند نزولی را از سر بگیرند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته چهارم شهریور) اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


#تحلیل #تکنیکال #هفتگی #بیت #کوین #اتریوم #هفته #چهارم #شهریور

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply