Tuesday, July 2, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهقیمت بیت‌کوین در اوایل ماه جاری میلادی و پس از ۱۹ روز متوالی ورود سرمایه به صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF)، از مرز ۷۰ هزار دلار عبور کرد.

با این حال، این روند صعودی اکنون متوقف شده و قیمت بیت‌کوین در حال حاضر کاهشی است. این افت قیمت ممکن است دومین ماه منفی را برای بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ رقم بزند.
تحلیلگران بازار، دلیل اصلی افت قیمت را فروش گسترده بیت‌کوین توسط استخراج‌کنندگان و خروج سرمایه از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین می‌دانند. رئیس بخش تحقیقات ون‌اک (VanEck)، به این موضوع اشاره کرده که تقریبا تمام استخراج‌کنندگان، ۱۰۰ درصد بیت‌کوین‌های خود را می‌فروشند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


شرکت تحلیل بلاکچین اینتودبلاک (IntoTheBlock) نیز این موضوع را تأیید کرده و از کاهش قابل‌توجه ذخایر بیت‌کوین در میان برترین ماینرها خبر داده است. تنها در این ماه، ذخیره ماینرها به کمترین میزان سالانه در حدود ۱.۹ میلیون بیت کوین کاهش یافته و ماینرها تقریبا ۳۰۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۲ میلیارد دلار فروخته‌اند.
فروش گسترده بیت‌کوین توسط استخراج‌کنندگان ناشی ‌از کاهش درآمد آنها پس ‌از هاوینگ و نصف شدن پاداش استخراج است. در نتیجه این رویداد، درآمد روزانه‌ استخراج‌کنندگان به حدود ۳۵ میلیون دلار رسیده که افتی ۵۵ درصدی نسبت ‌به ماه مارس دارد.
این روندها فشار نزولی بر قیمت بیت‌کوین را تشدید کرده‌اند. چنانچه روند فعلی ادامه یابد، ممکن است ماه منفی دیگری برای این ارز دیجیتال ثبت شود.
طبق داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، بیت‌کوین در حال بستن دومین کندل نزولی ماهانه خود در سال ۲۰۲۴ با ۴.۵۶ درصد کاهش قیمتی است. بیت‌کوین در ماه آوریل نیز شاهد کاهش ۱۴.۷۶ درصدی قیمت خود بوده است.bitcon-miners-selling-price-impact-
با این حال، برخی از تحلیلگران همچنان نسبت به آینده بیت‌کوین خوش‌بین هستند. ویلی وو (Willi Woo)، تحلیلگر، بر این باور است که بیت‌کوین می‌تواند با بازیابی هش‌ریت (Hashrate) و حذف ماینرهای ضعیف بازار، روند نزولی خود را معکوس کند.



Source
#سنگاندازی #استخراجکنندگان #جلوی #پای #بیت #کوین #چرا #ماینرها #همچنان #میفروشند

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply