Sunday, June 30, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهویلی وو (Willi Woo) تحلیلگر برتر بازار ارزهای دیجیتال، به رابطه بین قدرت پردازش شبکه بیت‌کوین یعنی هش‌ریت (Hashrate) و بهبود قیمت آن پرداخته است.

هش‌ریت میزان کل توان محاسباتی است که ماینرها در اختیار شبکه قرار داده‌اند. روند این معیار نشان‌دهنده وضعیت ماینرها یا تأییدکنندگان تراکنش‌ها در شبکه است.
افزایش این شاخص نشان می‌دهد که ماینرها زنجیره را برای استخراج جذاب و سودآور می‌دانند. در مقابل، کاهش آن نشان می‌دهد که برخی ماینرها به دلیل عدم سودآوری، از شبکه خارج می‌شوند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


برای تشخیص خروج گسترده ماینرها از شبکه از اندیکاتوری به نام هش ریبون (hash ribbons) استفاده می‌شود. این اندیکاتور دو میانگین متحرک کوتاه‌مدت و بلندمدت هش‌ریت را مقایسه می‌کند.
پایین آمدن میانگین کوتاه‌مدت از بلندمدت، نشانه خروج گسترده ماینرها است و برعکس، تقاطع معکوس این دو میانگین به معنای پایان یافتن خروج ماینرها از شبکه است.
ویلی وو اشاره می‌کند که بیت‌کوین زمانی بهبود می‌یابد که ماینرهای ضعیف از بین بروند و هش‌‌ریت بهبود یابد. نمودارهای اخیر هش ریبون نشان می‌دهد که ۶۱ روز است که ماینرها در حال خروج از شبکه هستند.when-will-bitcoin-recover-top-analyst-says-this
دلیل اصلی این خروج، رویداد هاوینگ بیت کوین است که در ماه آوریل رخ داد. هاوینگ باعث نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک می‌شود. از آنجایی که پاداش استخراج بخش عمده‌ای از درآمد ماینرها است، نصف شدن آن می‌تواند به طور قابل توجهی بر وضعیت مالی آنها تأثیر بگذارد.
در این میان، طولانی شدن دوره‌ خروج ماینرها در مقایسه با چرخه‌های گذشته، نکته‌ جالب توجه این رویداد است. در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۴ روز طول کشید تا اوضاع ماینرها بهبود یابد و در سال ۲۰۲۰ فقط ۸ روز نیاز بود.
در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در حدود ۶۴۳۳۱ دلار معامله می‌شود.



Source
#ادامه #خروج #ماینرهای #ضعیف #از #شبکه #بیتکوین #آیا #با #بهبود #هشریت #قیمت #افزایش #مییابد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply