Thursday, July 4, 2024


بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، نهنگ‌های بیت کوین در دو هفته گذشته پس از یک دوره فروش شروع به خرید بیت کوین کردند. اما ارزش بازار تتر که ورود نقدینگی به بازار بیت کوین را تامین می‌کند هنوز سیر صعودی ندارد.

به گزارش والکس، تقاضا برای بیت کوین از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ و هولدرهای دائمی در حال افزایش است. با این حال، طبق گزارش اخیر کریپتوکوانت، بیت کوین (BTC) هنوز شاهد افزایش قیمت عمده‌ای نیست زیرا رشد ارزش بازار تتر (USDT ) در حال کند شدن است.

طبق گزارش کریپتوکوانت، نقدینگی استیبل کوین هنوز مسیر رشد خود را به منظور حمایت از افزایش قیمت بازیابی نکرده است. رشد ارزش بازار تتر که نماینده نقدینگی تازه در بازارهای کریپتو است، به کندی ادامه داد و اکنون با کمترین سرعت از ۱۱ فوریه در حال رشد است.

همانطور که اشاره شد، تقاضا برای بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران در مقیاس بزرگ که اغلب به آنها نهنگ گفته می‌شود و هولدرهای بلندمدت در حال افزایش است. نرخ رشد ماهانه تقاضا از این گروه‌ها ۴.۴ درصد است که سریع‌ترین افزایش از ماه آوریل تاکنون است.

در ۳۰ روز گذشته، این هولدرها ۷۰٬۰۰۰ بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند که بیشترین میزان انباشت از ماه آوریل است. بر اساس این گزارش، این اتفاق یادآور مرحله پیش از رالی ۲۰۲۰ است که سرمایه‌گذاران بزرگ حدود ۱ میلیارد دلار بیت کوین خریدند.

علی‌رغم اینکه قیمت بیت کوین نوسانات پایینی را نشان می‌دهد، فعالیت آنچین همچنان قوی است. داده‌ها حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران سازمانی به طور فعال بیت کوین را خریداری می‌کنند. علاوه بر این، هولدرهای بلندمدت نیز انباشت را از سر گرفته‌اند.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که فشار فروش بر بیت کوین کاهش یافته است، زیرا معامله‌گران تا حد زیادی سود خود را برداشت کرده‌اند. با کاهش سودهای تحقق نیافته ۳ درصدی نسبت به ۶۹ درصد در اوایل ماه مارس، انتظار کاهش فشار فروش را داریم.

به طور همزمان، اتریوم (ETH) شاهد افزایش تقاضا بوده است؛ به ویژه پس از تایید ETF‌های اسپات اتریوم در ایالات متحده که هولدرهای دائمی روزانه به طور متوسط ​​۴۰٬۰۰۰ ETH را از ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) خریداری کرده‌اند.

با وجود نشانه‌های خوش‌بینانه افزایش خرید سازمانی و راه‌اندازی ETF‌های اسپات، گزارش کریپتوکوانت نشان می‌دهد که رشد کند در نقدینگی استیبل کوین ممکن است دورنمای افزایش قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت را مختل کند.

بیت کوین ناتوان در شکست ۷۰٬۰۰۰ دلار

از نقطه تحلیل تکنیکال، کاهش بیت کوین پس از آزمایش سطح مقاومت آن در حدود ۷۰٬۰۰۰ دلار آغاز شده است. این ارز دیجیتال از اواسط ماه مارس نتوانسته است به طور قاطع بالاتر از این سطح باقی بماند.

نمودار روزانه بیت کویننمودار روزانه بیت کوین

با این حال، به نظر می‌رسد این سطح مقاومت، خط گردن یک الگوی سر و شانه معکوس (OH&S) باشد. این الگوی بازگشتی صعودی کلاسیک زمانی تایید می‌شود که قیمت از خط گردن این الگو به سمت بالا شکسته شود و به اندازه حداکثر فاصله بین پایین‌ترین نقطه الگو و خط گردن افزایش یابد.

الگوی سروشانه معکوس در نمودار بیت کوینالگوی سروشانه معکوس در نمودار بیت کوین

اگر این الگو طبق برنامه پیش برود، هدف صعودی اولیه بیت کوین در ماه جولای (تیر ماه) بیش از ۹۰٬۰۰۰ دلار است، در مقابل، عقب‌نشینی از خط گردن این ریسک را دارد که قیمت بیت کوین را به میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA 50 روزه؛ موج قرمز) در حدود ۶۶٬۷۴۰ دلار برساند.



Source
#ریزش #قیمت #بیت #کوین #تا #چه #زمانی #ادامه #دارد

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply