Friday, July 5, 2024


زمان مطالعه: 2 دقیقهبه گزارش شرکت Immunefi، ضررهای ناشی از هک و کلاهبرداری رمزارزی در سال ۲۰۲۴ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۲۰ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش‌ها، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ماه می، دنیای رمزارزها متحمل ضرری بالغ بر ۴۷۳.۲ میلیون دلار طی ۱۰۸ حادثه شده است. این رقم در دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۹۵.۴۳ میلیون دلار بوده است.
بررسی دقیق‌تر داده‌ها نشان می‌دهد که ضرر و زیان ناشی از ۲۱ حادثه مجزا در ماه می ۲۰۲۴، حدود ۵۲.۳۷ میلیون دلار بوده است. این رقم بیانگر یک افت ۱۲ درصدی نسبت به ماه می ۲۰۲۳ و همچنین کاهش قابل‌توجه ۲۸ درصدی نسبت به آوریل ۲۰۲۴ است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


در ماه می، پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بیشتر مورد حمله قرار گرفتند و هیچ حمله بزرگی علیه پلتفرم‌های مالی متمرکز گزارش نشد.
در این میان، حملات سایبری با ۵۰.۶۱ میلیون دلار ضرر در ۱۴ حادثه خاص، از علل اصلی ضررها بوده‌ و کلاهبرداری‌های راگ پول (Rug Pull) با ۱.۷۵ میلیون دلار در ۷ حادثه، کمترین ضرر را به همراه داشته‌اند.
جالب اینجاست که دو بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین به عنوان هدف اصلی هکرها در ماه می ۲۰۲۴ شناخته شده‌ و در مجموع، ۶۲ درصد از کل ضررهای وارده را به خود اختصاص داده‌اند.
یکی از قربانیان بزرگ این حملات، پروژه بازی‌های رمزارزی گالا گیمز است که در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۴ مورد حمله سایبری قرار گرفت. هکر با سوء‌استفاده از یک نقص در قرارداد هوشمند این پلتفرم، ۵ میلیارد توکن گالا (GALA) را ضرب کرد.
هرچند تیم گالا گیمز با واکنش سریع، آدرس هکر را در لیست سیاه قرار داد و در نهایت موفق به بازیابی و سوزاندن ۴.۴ میلیارد توکن گالا شد.crypto-hacks-rug-pulls-decreased-2024
با اینکه کاهش ۲۰ درصدی ضررهای ناشی از جرائم سایبری در حوزه رمزارزها، یک پیشرفت مثبت تلقی می‌شود، اما حفظ امنیت شبکه‌های بلاکچینی و ارزهای دیجیتال همچنان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این فضا است.



Source
#کاهش #چشمگیر #ضرر #زیان #ناشی #از #هک #کلاهبرداری #رمزارزی #در #می #۲۰۲۴

Banner Content
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Related Article

0 Comments

Leave a Reply